اجرای ۵ هزار میلیارد تومان جریمه برای بهمن خودرو

سخنگوی تعزیرات گفت: جریمه ۵ هزار میلیارد تومانی بهمن خودرو هم اکنون صادر شده و از فردا اجرایی می شود.
به گزارش اخبار تایمز؛ در برنامه تلویزیونی سفره اقتصادی امروز با حضور سخنگوی قانون مجازات اسلامی و یکی از اعضای هیات مدیره بهمن خودرو نکاتی در خصوص جریمه این شرکت مطرح شد.
سخنگوی تعزیرات محمدعلی اسفنانی گفت: برای رسیدگی هایی که به تجدیدنظر می رود رویه های مختلفی وجود دارد. ابتدا ۹۰۰ هزار میلیارد تومان تخلف و ۱۴ هزار میلیارد تومان جریمه برای این شرکت مطرح شد. طبیعتاً درخواست تجدیدنظر داده شد. بر اساس گزارش سازمان حمایت، میزان تخلفات اولیه تغییر کرده و پایه از ۹۰۰ میلیارد تومان به ۵۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته و جریمه نیز تغییر کرده و به ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی افزود: این موضوع مربوط به شکایت شاکی نیست، در مورد یک مورد دیگر نیز ۲۲۰۰ نفر شکایت کردند که در این مورد گزارش تخلف بوده و سازمان حمایت شکایت کرده است.
این مسئول گفت: مردم می توانند به تعزیرات شکایت کنند یا از محاکم قضایی مطالبه کنند. اکنون اعلام می شود که مردم می توانند در بازه زمانی ۱۴۰۰ شکایت خود را از خودروسازان متخلف مطرح کنند که موضوع گران فروشی یکی از تخلفات خودروسازان است و متاسفانه تخلفات زیادی گزارش شده است.
وی می گوید: وقتی رای صادر و قطعی شد معتبر است و این تصمیم هم اکنون صادر شده و از فردا اجرا می شود. حدود ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای دستور وصول داریم. بر اساس قانون می توان برای پرداخت این جریمه تدابیری اندیشید تا نه خودروساز آسیب ببیند و نه خط تولید و نه قانون منتظر بماند.

در ادامه ایمانی عضو هیات مدیره بهمن مدیره می‌گوید: سازمان حمایت بر اساس قانون اصل ۴۴ از سال ۸۸ برای خودرو‌های مونتاژی اجازه ورود به بحث قیمتی ندارد بنابر این سازمان حمایت اصلا قیمتی را برای ۱۴۰۰ اعلام نکرده است. ما همواره قیمت‌ها را اعلام کردیم یکبار در گزارشات ما کسی ایراد نگرفته است اصلا یکی از دلایل کاهش جریمه همین بحث است البته این میزان جریمه هم بر اساس مصوبه سران قوا سال ۹۷ مورد تایید نیست شورای رقابت به صراحت گفته از سال ۸۸ تا ۱۴۰۱ مسئولیت قیمت گذاری دارد. روند این پرونده کلا از ابتدا دارای اشکال است.

در ادامه سخنگوی تعزیرات گفت: بر اساس شکایت مردمی در برخی از استان‌ها حدود ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده تشکیل داده‌ایم مردم می‌توانند به سازمان حمایت و سامانه ۱۲۴ مراجعه و شکایت کنند همچنین می‌توانند با سامانه ۱۳۵ تماس گیرند ما رسیدگی خواهیم کرد.

در ادامه ایمانی گفت: ما گران فروشی نکردیم ما یک شرکت بورسی هستیم و ماهانه گزارش خود را در کدال منتشر می‌کنیم. شاخص گران فروشی باید مشخص شود ما در سال ۱۴۰۰ خودرو‌های خود را حدود ۳۰ درصد زیر قیمت با رقبا به فروش رساندیم به طور کلی، چون خودرو‌ها رقابتی بوده است مشمول قیمت گذاری نیست.

در ادامه سخنگوی تعزیرات گفت: تمام مطالبی که گفته شده شنیده شد و قابل قبول نبود در قوه قضائیه بناست به موضوعی رسیدگی شود باید ۵ روز زودتر ابلاغ شود، ولی برای تعزیرات اصلا به این شکل نیست روال کاملا منطقی و قانونی است در خصوص قیمت هم مطرح می‌کنند باید اعلام شود آیا خودروسازان دیگر هم مانند آن‌ها خودرو می‌سازند؟ موظف هستند مقررات را رعایت کنند.

ایمانی گفت: این که خودرو مشابه تولید شود خیر، ولی قابل مقایسه است. ما مدعی هستیم گران فروشی رخ نداده است و اصلا خودرو ما مشمول قیمت گذاری نیست. یکی از مطالب جالب پرداخت آن است چرا به جای اعلام به ما رسانه‌ای شده است.

او افزود: سال ۱۴۰۰ حدود ۹ هزار میلیارد تومان فروش ما بوده که ۵۰۰ میلیارد هم برای مالیات پرداخت کردیم دو مرحله می‌توانیم شکایت کنیم چرا که معتقدیم یک ریال هم به مردم اجحاف نکردیم و یک خودروساز خوش نام هستیم. حدود ۳۰۰ هزار سهامدار خرد ما داریم.

در نهایت سخنگوی تعزیرات می‌گوید: کل پرونده اخیر وارد تعزیرات برای خودروسازان همان رقم ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml