اجرای حکم دادگاه درباره دهکده آبی پارس: آخرین اطلاعات و اخبار

 بر اساس اعلام دادستان تهران، حکم پرونده «دهکده آبی پارس» با پرداخت کامل ردِ مال به مالباختگان اجرا شد. این یکی از پرونده‌های کثیرالشاکی بود که ۱۲۴۸ نفر مالباخته داشت.

علی صالحی – دادستان تهران – از اجرای حکم پرونده در دادسرای جرایم اقتصادی تهران خبر داد و گفت:«محکومان این پرونده که شش نفر هستند، با جلب اعتماد مردم از طریق سپرده‌پذیری غیرمجاز، به اتهام اخلال جزئی در نظام اقتصادی کشور به حبس، جزای نقدی و رد مال محکوم شدند.»

به گفته وی، دو شرکت « دهکده آبی پارس » و «آینده‌سازان سرزمین من» بدون تأیید بانک مرکزی وجوه مردم را دریافت کردند و با وعده پرداخت سود‌های هنگفت بانکی، موجبات اغوا و فریب مالباختگان را فراهم آورده بودند.

صالحی ادامه داد: «این پرونده بالغ بر یک هزار و ۲۴۸ نفر شاکی داشت و مبلغ رد مال تعیین‌شده ۱۰۴ میلیارد تومان بود که پس از ارجاع به شعبه اجرای احکام، جلسات متعددی با حضور محکومان، شکات و وکلای طرفین در دادستانی تهران برگزار و درخصوص نحوه پرداخت رد مال تصمیم‌گیری نهایی و منتهی به پرداخت کامل رد مال به ماباختگان شد».

پرونده دهکده آبی پارس حدود پنج سال قبل مطرح و از طریق گزارش‌های مردمی، رسانه‌ای شد و از آن زمان تاکنون چندین تجمع از سوی مالباختگان این مجموعه نیز برگزار شده بود تا شاید رسیدگی به این پرونده زودتر به نتیجه برسد.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml