ساخت اولین کارخانه تولید ربات انسان نما

اولین کارخانه تولید انبوه ربات های انسان نما در جهان قرار است امسال افتتاح شود تا تولید انبوه این ربات ها به واقعیت تبدیل شود.

به گزارش بخش دانش و فناوری اخبار تایمز؛ اولین کارخانه تولید ربات های انسان نما در ایالت اورگان آمریکا به احتمال زیاد اواخر امسال افتتاح می شود.

رباتیک چابکی به تازگی اعلام کرده است که مقدمات افتتاح این واحد تولیدی با نام روبوفاب در حال انجام است. در این بیانیه خبری اشاره شده است که ساخت این تاسیسات از سال گذشته آغاز شده است.

دامیون شلتون، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل این شرکت گفت: افتتاح کارخانه ما لحظه مهمی در تاریخ رباتیک است، یعنی آغاز تولید انبوه ربات های انسان نمای تجاری.

ساخت ۱۰۰۰۰ ربات در سال

گفته می شود که کارخانه RoboFab می تواند سالانه ۱۰۰۰۰ ربات انسان نما بسازد.

در سال ۲۰۲۰، این شرکت یک ربات دو پا و بدون سر به نام Digit را معرفی کرد. این ربات که توسط این شرکت طراحی و ساخته شده است، جهش قابل توجهی در دنیای رباتیک به ویژه در حرکت پاها و طراحی ربات های انسان نما به نمایش گذاشت.

ربات نسل بعدی این شرکت نیز دارای سر، دست و چشم LED بود.

شلتون می‌گوید ما دیجیت را برای حل مشکلات دشوار در نیروی کار امروزی، مانند آسیب‌ها، فرسودگی شغلی، جابجایی زیاد و شکاف‌های پر نشده در نیروی کار، با چشم‌انداز نهایی توانمندسازی انسان‌ها ساختیم.

وی افزود: زمانی که شما در حال ساخت یک فناوری جدید برای بهبود جامعه هستید، مهمترین نقطه عطف زمانی است که بتوانید آن فناوری را در مقیاسی تولید کنید که بتواند تاثیر واقعی و گسترده داشته باشد.

اکنون کارخانه RoboFab که در زمینی به مساحت ۷۰۰۰۰ فوت مربع ساخته می شود، سالانه بیش از ۱۰۰۰۰ نسخه پیشرفته دیجیت را تولید خواهد کرد.

این شرکت هدف خود را تولید چند صد ربات دیجیت در سال اول پس از ساخت روبوفاب قرار داده است و پس از سال اول این شرکت قصد دارد تولید خود را به حدود ۱۰ هزار ربات در سال برساند.

زمانی که کارخانه RoboFab به طور کامل راه اندازی شود، انتظار می رود بیش از ۵۰۰ کارمند داشته باشد.

ساخت اولین کارخانه تولید ربات انسان نما

دیجیت در کنار کارگران انسانی

Agility Robotics اخیراً قابلیت‌های Digit را اصلاح و پیشرفته کرده است تا آن را به فناوری همه‌کاره‌تر و توانمندتر برای صنایع مختلف تبدیل کند. در این جدیدترین توسعه، آنها نسل بعدی Digit را معرفی کردند که دارای یک سر استوانه ای و دو چشم LED متحرک است که به صراحت برای کارهای مرتبط با لجستیک طراحی شده است.

دیجیت برای کاربردهای مختلفی مانند لجستیک، توزیع و اتوماسیون صنعتی طراحی شده است. ظاهر انسان نما و تحرک دیجیت به آن اجازه می دهد تا خود را با انواع فعالیت هایی که نیاز به تحرک و توانایی دارند، تطبیق دهد.

این ربات برای عملکرد ایمن در محیط های صنعتی ساخته شده است و برای ایمن سازی مکان هایی که انسان ها در آن کار می کنند و کارهای مختلف را بدون مزاحمت برای کارگران انسانی انجام می دهد، در نظر گرفته شده است.

Agility Robotics Digit را به عنوان “اولین ربات انسان محور و چند منظوره ساخته شده برای کارهای لجستیکی” توصیف می کند.

لازم به ذکر است ربات های دیجیت نیز در کارخانه جدید روبوفاب ایفای نقش خواهند کرد و کارهای مشابهی را که در این کارخانه ذکر شد انجام می دهند که شامل جابجایی، بارگیری و تخلیه کالا می باشد.

ساخت اولین کارخانه تولید ربات انسان نما

آندریا کمپبل گفت: ما نه تنها اولین کارخانه جهان را برای ربات‌های انسان‌نما می‌سازیم، بلکه در حال انجام آن در ایالات متحده، حدود ۳۰ مایلی از مرکز مهندسی خود هستیم، که برای تولید پرسرعت و حجم بالا ما فوق‌العاده است.

وی افزود: با تاسیس روبوفاب به عنوان یک مرکز تولید پیشرفته در اورگان، توسعه و استقرار سیستم های رباتیک پیشرفته، پرورش نوآوری و ایجاد فرصت های شغلی با مهارت بالا را تسریع می کنیم. با قابلیت های تولید انبوه دیجیت، ما آماده هستیم تا آینده نیروی کار را به سمت بهتر تغییر دهیم.

با راه اندازی این مرکز تولید جدید، مشتریان پیش ثبت نام شده این شرکت می توانند ربات های Digit خود را در سال ۲۰۲۴ تحویل بگیرند. همچنین دسترسی عمومی به ربات های Digit در بازار برای سال ۲۰۲۵ برنامه ریزی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml