اخبار تازه از بازارسازان برای نوسانات فارکس

رئیس کل بانک مرکزی از آزادسازی منابع ارزی ایران در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری خبر داد. به گفته معامله گران در خبر تکمیلی، بازارساز می تواند با این خبر بازار ارز را در روزهای آینده دچار نوسان کند.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار در بازار ارز هرات از ۵۰ هزار تومان آغاز شد و در نیمه اول به ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان رسید، اما در نیمه دوم با کاهش به نرخ گشایش بازگشت. به گفته معامله گران، روند بازار ارز دچار فرسایش شده است.

قیمت درهم امارات از ۱۳ هزار و ۸۷۰ تومان آغاز و با ۳۰ تومان کاهش به ۱۳ هزار و ۸۴۰ تومان خاتمه یافت. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان برآورد می شود. همچنین روز چهارشنبه اختلاف دلار سلیمانیه با دلار هرات به ۳۰۰ تومان رسید که رقم قابل توجهی است. قیمت تتر در روز چهارشنبه بین ۵۰ هزار و ۶۰۰ تا ۵۰ هزار و ۹۰۰ تومان در نوسان بود.

روز چهارشنبه خبر ارقام بودجه در بازار توجه معامله گران را به خود جلب کرد. همچنین رئیس کل بانک مرکزی از آزادسازی منابع ارزی ایران در کمیسیون اقتصادی مجلس خبرگان رهبری خبر داد. رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از آزادسازی پول های بلوکه شده و نحوه هزینه کرد این وجوه ارائه کرد و گفت: به زودی با رایزنی های انجام شده بخشی دیگر از پول های بلوکه شده آزاد شده و در اختیار کشورمان قرار می گیرد.

معامله گران روز چهارشنبه این گزارش را مهم ارزیابی کردند. به گفته آنها در این اصلاحیه ممکن است بازارساز با این خبر در روزهای آینده دچار نوسان شود. البته گروهی از بازرگانان معتقدند چند ماه پیش همه معاونان اقتصادی دولت و حتی شخص رئیس جمهور گفتند که دیگر هیچ پولی قفل نیست و همه ارزها به ایران برگشته است.

تحلیلگران فنی معتقدند اگر امروز قیمت دلار از ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان عبور کند، مقاومت بعدی ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان خواهد بود. به گفته آنها زمانی هیجان به بازار باز می گردد که قیمت دلار در کانال ۵۱ هزار تومان تثبیت شود. به گفته آنها، در صورت تثبیت درهم امارات بالای سطح حمایتی ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، دلار هرات نیز می تواند از مقاومت ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومانی عبور کند. در ادامه اگر قیمت درهم امارات به کانال ۱۴ هزار تومان نزدیک شود، قیمت دلا نیز به ۵۱ هزار تومان می رسد. اما اگر قیمت درهم ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش یابد، دلار هرات نیز به زیر ۵۰ هزار تومان می رسد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml