اختلافات جزایر سه گانه به بازار ارز رسید

در پایان هفته اخباری در مورد جزایر سه گانه و ادعای روسیه نسبت به آنها به معامله گران علاقه مند شد. مجید شکری، تحلیلگر نزدیک به بانک مرکزی گفت: امیدوارم ایران قبل از تبدیل موضوع جزایر سه گانه به یک پرونده بین المللی، وابستگی خود به درهم امارات را کاهش دهد.

به گزارش اخبار تایمز، قیمت دلار هرات که روز چهارشنبه به ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافته بود، در پایان هفته در این سطح باقی ماند. به گفته معامله گران، زمانی که قیمت دلار به سقف حمایتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومانی رسید، گرانفروشی در این سطح شکل گرفت و بازار روند صعودی به خود گرفت. قیمت دلار هرات روز جمعه با قیمت ۴۹ هزار و ۵۸۰ تومان آغاز شد، تا سطح مقاومتی ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومان در نوسان بود و با همین قیمت به پایان رسید.

قیمت دلار سلیمانیه در کانال ۴۹ هزار تومان چندان دوام نیاورد و از روز جمعه پشت خط ۵۰ هزار و ۲۰ تومان آغاز به کار کرد و تا ۵۰ هزار و ۱۱۰ تومان افزایش یافت و در ۵۰ هزار و ۷۰ تومان به پایان رسید.

قیمت درهم امارات در مسیر نزولی از مرز ۱۳۷۰۰ تومان عبور کرده بود و در پایان هفته از این سقف بالاتر رفت و در ۱۳۷۱۰ تومان بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۳۱۰ تومان برآورد می شود. اختلاف قیمت دلار به درهم با بازار آزاد آن روز چهارشنبه به ۱۰۰۰ تومان رسید و در پایان هفته از این اختلاف کاسته شد.

قیمت تتر که به کف کانال ۵۰ هزار تومان رسیده بود، روز جمعه بین ۵۰ هزار و ۲۰۰ تا ۵۰ هزار تومان در نوسان بود. قیمت تتر سعی کرد کانال ۵۰ هزار تومانی را از دست بدهد و صبح شنبه موفق شد تا کانال ۴۹ هزار تومان پایین بیاید و بین ۴۹ تا ۵۰ هزار تومان در نوسان باشد. با این کاهش قیمت تتر در صبح شنبه، قیمت آن به کمترین قیمت در ۸۲ روز گذشته رسید.

در پایان هفته، اخبار مربوط به جزایر سه گانه و ادعاهای روسیه در مورد آنها، بازرگانان را علاقه مند کرد. مجید شکری، تحلیلگر نزدیک به بانک مرکزی در این خصوص گفت: امیدوارم قبل از تبدیل موضوع جزایر سه گانه به پرونده بین المللی، ایران وابستگی خود را به درهم امارات کاهش دهد. به گفته برخی معامله گران، بیشترین کاهش ذخایر ارزی بانک مرکزی که ۱۹۰ میلیارد تومان کاهش می یافت، به دوبی تزریق شد.

به گفته تحلیلگران فنی، با از دست دادن پشتوانه ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومانی، قیمت دلار هرات به روند نزولی خود ادامه می دهد و بازگشت قیمت از کف ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان، معکوس برای گرانفروشی است. بنابراین، این عقب نشینی در قیمت دلار ممکن است حمایت مهم را در قیمت ۴۹۲۰۰ تومان مجددا آزمایش کند. اما اگر قیمت دلار هرات از ۴۹۹۰۰ توکن بیشتر شود و بالاتر از آن سطح تثبیت شود، شاهد معکوس شدن روند خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml