ارتش آمریکا در حال توسعه نوعی میکروب جاسوسی است که قادر به ارسال و دریافت پیام است!

میکروب جاسوسی آخرین فناوری آمریکایی برای تجزیه و تحلیل وضعیت دشمن است که می تواند داده ارسال یا دریافت کند. این میکروب توانایی های دیگری نیز دارد که در ادامه مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز، آژانس پروژه های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی ایالات متحده (دارپا) در حال توسعه نوعی میکروب جاسوسی است که به تغییرات دما، عبور تجهیزات و ابزار دشمن و غیره حساس است و قادر است تمام اطلاعات را در اختیار نظامیان آمریکایی قرار دهد. شاید با این فناوری نیازی به یگان هایی مانند شناسایی در نیروهای نظامی نباشد چرا که فناوری فعلی دارای پیشرفته ترین فناوری جاسوسی خواهد بود.

میکروب جاسوس با قابلیت دریافت و ارسال پیام در راه است

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا) در حال بررسی امکان استفاده از میکروب‌ها به عنوان آشکارساز خاموش فعالیت‌های دشمن و ابزاری برای هشدار به نیروهای آمریکایی است.
این تحقیق که Tellus نام دارد، امکان طراحی و توسعه حسگرهای میکروبی، جاسوس‌های بسیار کوچک و نامرئی را بررسی می‌کند که در حالت خفته قرار می‌گیرند و هنگام شناسایی فعالیت‌هایی که نیروهای آمریکایی را اعزام می‌کنند، سیگنال پنهانی را به دشمن ارسال می‌کنند.
این فعالیت ها می تواند شامل جابجایی مخازن و مخازن فراتر از یک نقطه خاص، راه اندازی نیروگاه هسته ای و غیره باشد.

میکروب جاسوس با قابلیت در یافت و ارسال پیام در راه است

به عنوان مثال، کشوری را در نظر بگیرید که اخیراً یک رآکتور هسته ای را با هدف تولید سوخت برای یک سلاح هسته ای راه اندازی کرده است. اگر راکتور در کنار دریاچه ای ساخته می شد تا سیستم های مولد گرما را خنک کند، دارپا می توانست از میکروب های جاسوسی خود در آب استفاده کند و هرگونه تغییر دما یا مواد موجود در دریاچه را گزارش کند.
دارپا که به عنوان آژانس توسعه دهنده RDA و واکسن های اینترنتی شناخته می شود، اکنون قصد دارد فناوری های میکروبی را برای ردیابی نیروهای دشمن توسعه دهد.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی آژانس امنیتی، پروژه Tellus که از نام یک الهه رومی به معنای خدای زمین نامگذاری شده است، به دنبال ایجاد طیف وسیعی از سیگنال های شیمیایی و فیزیکی است که می تواند توسط دستگاه های میکروبی شناسایی شود و بتواند در همه محیط ها به خوبی کار کند. شرایط محیطی.
به گفته محققان دارپا، سیگنال های شیمیایی شامل مواد سمی یا رادیواکتیو و آلاینده های فلزات سنگین خواهد بود. در حالی که سیگنال های فیزیکی شامل نور، جریان الکتریکی و میدان های مغناطیسی است.
به گفته Popularmechanics، یکی از مزایای این پروژه عجیب و غریب و کمی خزنده، تقویت و ترمیم خود به خودی میکروب ها است و آنها نیازی به منبع تغذیه خارجی یا حتی تعمیر ندارند.
هنگامی که میکروب ها فعالیت از پیش تعیین شده خاصی را تشخیص می دهند، می توانند سیگنال های شیمیایی و فیزیکی، از جمله نور، ترکیبات آلی غیرسمی یا جریان الکتریکی تولید کنند و آن سیگنال های هشدار دهنده را برای نیروهای آمریکایی ارسال کنند.

میکروب جاسوس با قابلیت در یافت و ارسال پیام در راه است

پروژه Tellus در حال حاضر در حال آزمایش باکتری ها، قارچ ها و ریزجلبک ها است. محققان به دنبال میکروبی هستند که بتواند در محیط های مختلف از جمله فضاهای باز روی سطح دریا، زیر زمین (بدون نور خورشید)، زیر آب و در سخت ترین شرایط آب و هوایی زنده بماند و بدون مشکل با آن زندگی کند.
محققان دارپا قصد دارند اولین نمونه از میکروب جاسوسی خود را آزمایش کنند و سرعت طراحی و استقرار آن را تخمین بزنند زیرا تلاش ۲.۵ ساله در این زمینه به پایان می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml