ارتش چین به هدست مایکروسافت مجهز خواهد شد

طبق اخبار جدید، ارتش چین قرار است از هدست های مایکروسافت برای تجهیز نیروهای خود استفاده کند. مهم ترین ویژگی هولولنز ۲ افزایش توان دفاعی نیروهای نظامی است.
به گزارش اخبار تایمز؛ با توجه به تصویر فاش شده از یک تکنسین آموزشی نیروی هوایی چین، مشخص است که ارتش چین قصد دارد از هدست های مایکروسافت هولولنز ۲ برای تجهیز نیروهای خود و افزایش توان دفاعی خود استفاده کند. پیش از این، ارتش ایالات متحده با مایکروسافت قراردادی امضا کرده بود تا از هدست واقعیت ترکیبی HoloLens 2 این غول فناوری برای سازماندهی نیروهای خود استفاده کند.

حضور هدست های مایکروسافت در ارتش چین

در تصویر منتشر شده از آموزش این تکنسین مشخص شده است وی برای شبیه‌سازی عملیات نگهداری از موتور جت جنگنده بدون آنکه به آن دست بزند از هدست واقعیت ترکیبی هولولنز ۲ مایکروسافت استفاده کرده است. این تصویر در گزارش خبرگزاری CCTV چین منتشر شده و برخی از کاربران با جملات طعنه‌آمیز به این خبر واکنش نشان دادند.

حضور هدست های مایکروسافت در ارتش چین

تصویر منتشر شده از آموزش تکنسین آموزشی بوسیله هولولنز ۲ مایکروسافت

ارتش چین با فناوری های واقعیت افزوده غریبه نیست. گزارش های قبلی از استفاده ارتش چین از این فناوری برای کنترل هواپیماها و وسایل نقلیه بدون سرنشین خبر داده بودند.
گزارش جدیدی اولویت های شی جین پینگ، رئیس جمهور چین برای نوسازی ارتش این کشور در میان تنش ها با ایالات متحده را تشریح می کند. در همین حال، شرکت های بزرگ فناوری کشور در تلاش برای توسعه سخت افزار واقعیت افزوده بومی هستند.

حضور هدست های مایکروسافت در ارتش چین

استفاده‌ی تکنیسین ارتش چین از ابزار‌های مجازی مانند دریل و آچار برای یادگیری نگهداری موتور جتپ

اما بکارگیری این هدست توسط ارتش چین، متناقض با افزایش تنش‌های بین دو اقتصاد بزرگ جهان (آمریکا و چین) است و قانون‌گذاران این کشور یقیناً واکنشی مثبت به این خبر نشان نخواهند داد.

چین هنوز هم با محدودیت‌های بسیاری مانند واردات صنعت نیمه‌هادی، هوش مصنوعی و غیره از سمت آمریکا مواجه است و همین موضوعات و شکاف‌های قانونی تمامی رشته‌های سناتورهای آمریکایی را پنبه کرده است.

هولولنز ۲ مایکروسافت را میتوان بهترین نمونه در هم‌رده‌های خود دانست. این هدست که نسل دوم هدست های واقعیت ترکیبی هولولنز مایکروسافت است، در سال ۲۰۱۹ با قیمت ۳۵۰۰ دلار در بازارهای جهانی عرضه شد. حال با وجود اینکه تقریباً ساخت نسل سوم این هدست غیرممکن است، پتنت‌های اخیر نشان می‌دهد که غول نرم‌افزاری جهان برای ساخت این نمونه تلاش می‌کند.

مایکروسافت چندی پیش با امضای قراردادی به ارزش ۲۱/۹ میلیارد دلار با ارتش آمریکا، بیش از ۱۲۰ هزار واحد از این هدست را در ختیار ارتش کشورش قرار داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml