ارزش بازار بیت کوین به بیش از ۱ تریلیون دلار رسیده است

اکوایران: بیت کوین توانسته ارزش بازار خود را به بیش از یک تریلیون دلار برساند و قیمت این ارز دیجیتال روز چهارشنبه از مرز ۵۲ هزار دلار عبور کرد.

به گزارش اخبار تایمز، بیت کوین روز چهارشنبه (۲۵ بهمن) همزمان با رشد بازار ارزهای دیجیتال توانست از مرز ۵۲۰۰۰ دلار عبور کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، انتظار می رود بزرگترین ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۴ رشد ۲۲ درصدی داشته باشد و این باعث شده است که ارزش بازار آن برای اولین بار از دسامبر ۲۰۲۱ از مرز ۱ تریلیون دلار فراتر رود. در همین حال، اتریوم در روز چهارشنبه و سایر ارزهای دیجیتال از جمله رشد ۵ درصدی را ثبت کردند. همانطور که بهمن، Polkadat و Polygon نیز افزایش یافت.

گزارش تورم بهتر از حد انتظار ایالات متحده در روز سه شنبه برای متوقف کردن رشد یک ساله بیت کوین کافی نبود. یکی از دلایل اصلی افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین مربوط به وجوه قابل معامله این ارز دیجیتال (Bitcoin ETF) است که حدود یک ماه پیش مجوز کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا را دریافت کرد. با این حال، برخی از تحلیلگران هشدار داده اند که سیگنال های فنی حاکی از توقف موقت این روند صعودی است.

در همین حال، کارشناسان بر این باورند که بر اساس روندهای تاریخی، رویداد نصف شدن بیت کوین در ماه آوریل که عرضه این ارز دیجیتال را محدود می کند، قیمت آن را بیشتر خواهد کرد.

پس از سقوط شدید این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۲، قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون سه برابر شده است و معامله گران تمرکز خود را بر شکستن رکورد بی سابقه قیمت این ارز دیجیتال در سال جاری گذاشته اند. بیت کوین در نوامبر ۲۰۲۱ به رکورد قیمت حدود ۶۹۰۰۰ دلار رسید.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه (۲۵ فوریه) از ۴۹,۲۶۳ دلار تا ۵۲,۱۰ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۰ روز چهارشنبه به وقت ایران با قیمت ۵۱۶۰۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۲۹۰۰ دلار افزایش یافته است. ارزش تراکنش بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶.۳۹ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته تقریبا ۲۰ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۶۱۹ دلار به ۲۷۶۹ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۰ روز چهارشنبه به وقت ایران حدود ۲۷۵۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۱۲۰ دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹.۹۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml