ارزیابی فاز اول لیر دیجیتال توسط بانک مرکزی ترکیه منتشر شد

اکوایران: بانک مرکزی ترکیه ارزیابی مرحله اول استفاده از لیر دیجیتال را به زبان انگلیسی منتشر کرد.

به گزارش اخبار تایمز، بانک مرکزی ترکیه گزارش ارزیابی مرحله اول لیر دیجیتال را به زبان انگلیسی منتشر کرد.

به گزارش کوین تلگراف، این گزارش سال گذشته به زبان ترکی منتشر شد، اما نسخه انگلیسی آن در ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) منتشر شد.

فاز اولیه این پروژه بر توسعه یک سیستم هویت دیجیتال، یک سیستم ارز دیجیتال، یک لایه انتزاعی، یک لایه خدمات و یک کیف پول دیجیتال متمرکز بود. مرحله اول در سال ۲۰۲۱ آغاز شد و بانک مرکزی ترکیه اولین تراکنش های آزمایشی خود را با استفاده از لیر دیجیتال در سال ۲۰۲۲ انجام داد.

لیر دیجیتال ترکیه به عنوان یک ارز دیجیتال بانک مرکزی برای عملکرد خرده فروشی و واسطه ایجاد شد.

بانک مرکزی ترکیه اعلام کرد: این سیستم نباید به فرآیندهای اقتصادی و مالی آسیب برساند، هدف آن رقابت با محصولات و خدمات مالی موجود نیست.

فاز دوم این پروژه پرداخت های هوشمند و پرداخت های آفلاین را بررسی می کند، اما هنوز پروتکل خاصی برای پرداخت های آفلاین انتخاب نشده است. مرحله دوم نیز به جنبه های حقوقی و اقتصادی می پردازد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز شنبه (۵ مارس) بین ۵۰۵۹۲ تا ۵۱۱۶۷ دلار بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۱۸ به وقت ایران با قیمتی در حدود ۵۱۱۴۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۳۰ دلار افزایش یافته است. ارزش تراکنش بزرگترین ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۰.۱۷ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته حدود ۱ درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۹۰۷ دلار به ۲۹۶۵ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۱۸:۰۰ به وقت ایران حدود ۲۹۶۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۲۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات این ارز دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰.۱۱ میلیارد دلار بوده و ارزش اتریوم نسبت به هفته گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml