قوانین و مقررات مربوط به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در انتخابات

از جمله موارد بسیار مهم و حیاتی در هر انتخاباتی، توجه به قوانین و مقررات آن است. زیرا بر اساس این قوانین است که باید تبلیغات و برنامه‌ریزی انتخاباتی را انجام داد.

یکی از اصلی‌ترین راه‌های تبلیغاتی در زمان انتخابات، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی است. اگر درباره قوانین و مقررات مربوط به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در انتخابات اطلاعات کافی نداشته باشید، ممکن است با یک تصمیم اشتباه، تمامی هزینه‌های شما از بین برود و نتیجه مطلوب حاصل نشود.

در این نوشته سعی داریم درباره قوانین و مقررات ارسال پیامک در زمان انتخابات صحبت کنیم.

قوانین و مقررات مربوط به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در انتخابات

اگر قصد دارید کمپین انتخاباتی خود را از طریق پیامک‌های تبلیغاتی ، باید با تمامی قوانین این نوع تبلیغ آشنا باشید. زیرا در صورت عدم رعایت آن‌ها، هم هزینه زیادی را از دست داده‌اید و هم ممکن است پنل پیامکی شما مسدود شود.

شما برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی انتخاباتی به پنل پیامکی نیاز دارید. پنل در اصل یک نرم‌افزار تحت وب است که برای ارسال پیامک‌های انبوه و تکی به شما کمک می‌کند. بیایید با قوانین ارسال این نوع تبلیغات بیشتر آشنا شویم.

قوانین و مقررات مربوط به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در انتخابات

زمان ارسال پیامک

اگر قرار است پیامک انبوه تبلیغاتی ارسال کنید، باید بدانید فقط می‌توانید از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب ارسال داشته باشید. خارج از این بازه زمانی پیامک‌های شما به دست مخاطبان نخواهد رسید. این کار برای آسایش مخاطبان در نظر گرفته شده است. اگر شما بخواهید در هر ساعت از شبانه‌روز اس ام اس تبلیغاتی بفرستید، ممکن است مردم پیامک‌های شما را لغو کنند. پس بهتر است بازه زمانی ارسال پیامک را رعایت کنید.

ممنوعیت ارسال به لیست سیاه مخابرات

بسیاری از افراد پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود کرده‌اند. یعنی با وارد کردن کد #۸۰۰* پیامک‌های تبلیغاتی خود را بسته‌اند و هیچ اس ام اسی به سیمکارت آن‌ها ارسال نمی‌شود. ارسال پیامک تبلیغاتی به افراد بلک لیست مخابرات ممنوع است. زیرا خودشان علاقه‌ای به دریافت هیچ اس ام اس تبلیغاتی ندارند. پس پیامک تبلیغ انتخاباتی نیز نباید برایشان ارسال شود.

ممنوعیت ارسال اس ام اس از خطوط خدماتی

برای ارسال پیامک ۲ نوع خط وجود دارد. خطوط تبلیغاتی و خدماتی. اگر محتوای پیام شما خدماتی و اطلاع‌رسانی باشد، می‌توانید از خطوط خدماتی استفاده کنید تا پیامک شما برای بلک لیست مخابرات نیز ارسال شود. اما نکته بسیار مهم این است که برای تبلیغات در زمان انتخابات، نمی‌توانید از خطوط خدماتی استفاده کنید. زیرا ماهیت پیام شما تبلیغاتی است و ارسال اس ام اس تبلیغاتی از خطوط خدماتی ممنوع است.

قوانین و مقررات مربوط به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در انتخابات

قابلیت ارسال پیام صوتی

یکی از قابلیت‌های اصلی پیامک تبلیغاتی، ارسال اس ام اس های صوتی است. در زمان انتخابات به راحتی می‌توانید پیام صوتی با صوت نماینده را برای مخاطبان ارسال کنید.

ممنوعیت توهین به سایر کاندیداها

کاندیداها نباید در متن اس ام اس خود به دیگر کاندیداها و یا طرفداران آن‌ها توهین کنند. متن پیامک باید عاری از هرگونه بی‌احترامی باشد. کاندیداها فقط باید درباره خود و برنامه‌هایشان با مخاطب صحبت کنند. همچنین آن‌ها نمی‌توانند بدون اجازه اشخاص و یا احزاب و گروه خاصی، سخنی مبنی بر حمایت آن‌ها از خود بزنند.

اجبار ارسال عبارت «لغو ۱۱»

به استناد قانون سازمان تنظیم و مقررات ارتباطات و رادیویی همه پیامک‌های تبلیغاتی ملزم هستند در پایان متن اس ام اس خود عبارت «لغو ۱۱» و یا «لغو۱۱» را وارد کنند. در صورتی که این عبارت در متن پیامک ذکر نشود، اس ام اس های شما ارسال نخواهند شد.

فواید ارسال پیامک تبلیغاتی در زمان انتخابات

همه کاندیداهای انتخابات روش‌های مختلفی را برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرند. استفاده از تبلیغات و بیلبوردهای شهری، پخش تراکت، سخنرانی‌های حضوری و آنلاین در پلتفرم‌های مختلف و… همگی بخشی از روش‌های تبلیغ در این روزها هستند. اما اگر بخواهید ارتباطی موثر و پایدار با مخاطبان برقرار کنید، استفاده از پنل اس ام اس و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی بهترین راه است. بیایید با فواید و کارکردهای این نوع تبلیغات بیشتر آشنا شویم.

قوانین و مقررات مربوط به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در انتخابات

ارسال سریع و آسان تبلیغات انتخاباتی

سرعت ارسال پیامک تقریبا بالاست. این نوع تبلیغات مانند شبکه‌های اجتماعی نیازی به پیش زمینه خاصی ندارد و افراد می‌توانند با خرید پنل، به سرعت ارسال‌های خود را شروع کنند. به همین دلیل ارسال اس ام اس های تبلیغاتی، روشی ساده و آسان به حساب می‌آید.

تبلیغاتی مقرون به صرفه

تبلیغات پیامکی نسبت به سایر روش‌ها، بسیار ارزان‌تر است. برای مثال اگر بخواهید در اینستاگرام برای تبلیغ به سراغ بلاگرها بروید، هزینه بسیار زیادی گریبان گیر شما خواهد شد. اما شما صرف خرید پنل و شارژ آن به مقدار لازم، می‌توانید با قیمت مناسبی تبلیغات کنید.

ملی پیامک با تهیه پکیچ‌های انتخاباتی این امکان را فراهم کرده است تا کاندیداها بدون نیاز به خرید پنل و با هزینه‌ای مناسب، بتوانند برنامه‌های خود را تبلیغ کنند.

دسترسی به بانک شماره‌ها

یک کاندیدا برای تبلیغ پیامکی، به شماره‌های زیادی نیاز دارد. ممکن است شما برخی از شماره‌های همشریان خود را داشته باشید و بتوانید برایشان تبلیغ بفرستید. اما نکته اصلی برای تبلیغات در زمان انتخابات، ارسال تبلیغ به افراد جدید است. برای این کار شما به شماره موبایل‌های جدید و به‌روز مردم شهر خود نیاز دارید. به کمک بانک شماره‌های موجود در پنل اس ام اس، می‌توانید به شماره اصناف، مشاغل، جنسیت و محله و منطقه مورد نظر خود پیامک بفرستید و برنامه‌های خود را به آن‌ها معرفی کنید.

قوانین و مقررات مربوط به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در انتخابات

ارسال پیامک بر اساس کد پستی

اگر شما کدپستی یک منطقه را داشته باشید، می‌توانید برای آن مناطق پیامک‌های تبلیغاتی خود را ارسال کنید. با این کار به راحتی و به تفکیک منطقه‌های مختلف می‌توان اس ام اس تبلیغاتی فرستاد. این قابلیت برای انتخابات مجلس بسیار مفید و کارآمد است. در ضمن شما می‌توانید با انتخاب یک منطقه، تعداد شماره موبایل‌های همراه اول و ایرانسل آن را مشاهده کنید و برای هر تعداد از آن‌ها که تمایل داشتید، تبلیغات بفرستید.

قابلیت ارسال لینک در متن پیامک

یکی از ویژگی‌های اصلی پیامک‌های تبلیغاتی، ارسال لینک در متن پیامک است. به کمک این لینک می‌توانید آدرس وبسایت و یا شبکه‌های اجتماعی خود را در متن پیامک قرار دهید و از مردم بخواهید شما را در شبکه‌های مختلف دنبال کنند. همچنین می‌توانید لوکیشن همایش‌ها و سخنرانی‌های خود را نیز به کمک لینک در متن اس ام اس قرار دهید تا به راحتی محل سخنرانی شما را پیدا کنند.

ارسال تبلیغات بدون نیاز به اینترنت

اگر از بازاریابی پیامکی استفاده کنید، مخاطب شما صرف داشتن آنتن می‌تواند تبلیغ شما را دریافت کند. به همین دلیل تبلیغات شما در هر شرایطی دیده می‌شود و مانند اینترنت، با مشکلات قطعی و یا کندی مواجه نخواهید بود.

امکان گزارش‌گیری و بررسی میزان اثر بخشی تبلیغات پیامکی

هر تبلیغاتی نیاز به بررسی دارد. بعد از انجام هر کمپین، برای بررسی میزان اثربخشی آن، باید گزارش‌های آن را مشاهده و دریافت کنید.

پنل پیامکی این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید بعد از ارسال اس ام اس های تبلیغاتی، گزارش آن‌ها را مشاهده کنید و ببینید که آیا بازاریابی پیامکی برای تبلیغات انتخابات شما مفید بوده است یا نه.

سخن پایانی

اگر کاندیدای انتخابات پیش رو هستید و یا قصد دارید در ستاد انتخاباتی یک کاندیدا فعالیت کنید، استفاده از پنل اس ام اس و ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین راه‌های تبلیغات برای شماست. اما بهتر است قبل از شروع هر کاری، قوانین و مقررات مربوط به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی در انتخابات را مطالعه کنید تا بازاریابی خوبی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml