از سرگیری تولید دو خودروساز ایرانی در سوریه/ تعرفه کالاهای دو کشور به صفر رسید.

بازرپاش گفت: سرمایه گذاری شرکت های خودروسازی ایرانی در سوریه قطع شد و تسهیلات خوبی از سوی سوریه برای این دو شرکت خودروسازی در نظر گرفته شد تا این دو شرکت بتوانند با رعایت استانداردها و مقررات سوریه تولید خود را از سر بگیرند.

به گزارش اخبار تایمز، ساعاتی پیش مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه از سفر هیات سوری و جدیت و پیگیری وزیر اقتصاد و تجارت خارجی سوریه قدردانی کرد. . این نشان می دهد که تعداد زیادی از موافقت نامه ها اجرا شده است. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کمتر از ۳ ماه از سفر تاریخی رئیس جمهور کشورمان به سوریه می گذرد، تصریح کرد: توافقات زیر مورد تاکید روسای جمهور دو کشور است تا این کار در اسرع وقت به اتمام برسد.
بذرپاش خاطرنشان کرد: در حوزه بیمه پیشرفت های خوبی صورت گرفته، شرکت بیمه مشترک ایران و سوریه ایجاد شده و امروز می توانند به شرکت های ایرانی و مسافران و زائرین ایرانی خدمات ارائه کنند.
وزیر راه و شهرسازی درباره توافقات انجام شده در حوزه بانکی خاطرنشان کرد: برای فعالیت های مشترک بانکی، بانک طرف ایرانی معرفی و مجوز بانک مرکزی صادر شد.
وی افزود: به این ترتیب بانک طرف ایرانی تا چند هفته آینده در اسرع وقت فعالیت خود را در سوریه آغاز خواهد کرد.
رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه گفت: حذف تعرفه تجاری کالاهای دو کشور در توافق روسای جمهور دو کشور به امضا رسید و امروز تقریباً همه کالاها دارای تعرفه تجاری صفر هستند و به زودی خواهد بود. به گمرک اعلام شود.
وی افزود: بنابراین تجار می توانند تمامی کالاهای مورد نظر خود را با تعرفه صفر به سوریه صادر یا وارد کنند.
بذرپاش خاطرنشان کرد: اعزام زائران زیارتی و سیاحتی به سوریه پس از سال ها تاخیر با چند پرواز آغاز شد و سالانه ۵۰ هزار زائر ایرانی به سوریه اعزام می شوند که البته باید افزایش یابد.
وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اپراتور سوم و فعال سازی شرکت های اپراتور تلفن همراه ایرانی در سوریه نیز با وزارت ارتباطات و ارتباطات سوریه به تفاهم رسید و پروژه دیگری پس از سال ها در حال اجراست که خبر بسیار خوبی است.
از سرگیری تولید دو خودروساز ایرانی در سوریه/ تعرفه کالاهای دو کشور به صفر رسید.
بذرپاش در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه تسهیل ترانزیتی و فعال سازی زیرساخت های ترانزیتی در زمینه خطوط جاده ای، ریلی و کشتیرانی اشاره کرد و گفت: توافقات خوبی در این زمینه ها و نظم و انضباط در اعزام کشتی های ایرانی به بنادر و معاونت سوریه انجام شد. برعکس مورد توافق قرار گرفت. قرار گرفت.
وی افزود: مقرر شد این امر با زیرساخت بندری مناسب در قالب یک بندر مشخص یا اسکله مشخص برای پهلوگیری کشتی های بزرگتر محقق شود و یا بانک هایی در بنادر فعال سوریه برای ترخیص کالا و کالا در اختیار ایران قرار گیرد. به طوری که هزینه حمل و نقل به حداقل برسد.
رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه خاطرنشان کرد: مسیر ایران-عراق-سوریه مسیر کریدوری بسیار خوبی برای سه کشور است و دسترسی به اروپا از طریق سوریه اقتصادی تر و راحت تر از این مسیر است.
وی ادامه داد: زیرساخت های ریلی و جاده ای نیز وجود دارد که البته نیاز به نوسازی اساسی دارد و قرار بود این کریدور برای تسهیل تردد کامیون ها و قطارها تجهیز شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: سرمایه گذاری شرکت های خودروسازی ایرانی در سوریه قطع شد و تسهیلات خوبی از سوی سوریه برای این دو شرکت خودروسازی در نظر گرفته شد تا این دو شرکت بتوانند با رعایت استانداردها و مقررات سوریه تولید خود را از سر بگیرند. “
بذرپاش گفت: مذاکراتی نیز برای تولید تراکتور و راه اندازی کارخانه تایرسازی در سوریه انجام شد و به نتیجه رسید.
وی افزود: توافقات نفتی خوبی بین دو کشور منعقد شده و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد و وزیر نفت کشورمان جزئیات را اعلام خواهد کرد.
بذرپاش در ادامه درباره همکاری های دو کشور در حوزه گردشگری توضیح داد: یکی از زیرساخت های اصلی توسعه گردشگری حمل و نقل و اسکان در هتل های مناسب برای گردشگران است که در فاز اول پروازهای بین دو کشور آغاز شده است.
وی افزود: برای ارزان شدن سفر مقرر شد هزینه خدمات فرودگاهی دو کشور حذف و به صفر برسد که این امر در کاهش هزینه گردشگران موثر است.
وزیر راه و شهرسازی در خصوص معرفی ظرفیت های گردشگری ایران توضیح داد: مکانی به عنوان نمایشگاه دائمی ایران در سوریه برای معرفی خدمات گردشگری و زیرساختی ایران و کالاهای کشورمان در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: همچنین در نمایشگاه های فصلی محصولات و خدمات در حوزه تجهیزات بهداشتی و پزشکی و خدمات درمانی، محصولات هایتک و نانو، خدمات فنی- مهندسی، محصولات کشاورزی، منسوجات و لوازم خانگی، کالاهای صنعتی، پولی و بانکی تجهیزات و زمینه شامل پتروشیمی ها و نمایشگاه های فصلی برای معرفی آنها برگزار می شود.
رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه گفت: در حوزه فعالیت های تجاری توافق شد که هر جا که امکان دارد مبادله کالا با پول ملی دو کشور و استفاده از ارزهایی مانند یورو و دلار باید به حداقل برسد. گام های بزرگی بین ایران و سوریه در راستای افزایش سطح همکاری ها برداشته شده است
وی افزود: تاکید ما این است که آنچه به دست می آید در راستای منافع دو کشور باشد.
سامر الخلیل ادامه داد: نشست مفصلی در زمینه همکاری های اقتصادی دو طرف داشتیم و امروز موضوعات مختلفی درباره همه زمینه های همکاری و ظرفیت های دو کشور در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در دو ماه گذشته گام‌های زیادی در حوزه‌های بانکی، بیمه، حمل‌ونقل، تجارت آزاد، گردشگری و بازدیدکنندگان برداشته شده است و با تشکر از همه تلاش‌های صورت گرفته بین دو دولت، شرکت‌ها و شرکت‌های خصوصی ایرانی. و به ویژه وزیر راه و شهرسازی ایران.» انجام میدهم.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml