استخدام کودکی ۱۴ ساله توسط اسپیس ایکس!

براساس گزارشی جدید، کودکی ۱۴ ساله و اهل کالیفرنیا به‌زودی اولین کار تمام‌وقت خود را در اسپیس ایکس آغاز خواهد کرد.

کایران کوازی، جوان‌ترین فردی است که در حدود دویست سال گذشته از دانشگاه سانتا کلارای کالیفرنیا فارغ‌التحصیل می‌شود. او نزدیک‌به یک ماه دیگر رسماً فارغ‌التحصیل می‌شود. این کودک نابغه، پس از پایان تحصیلات خود در رشته علوم کامپیوتر و مهندسی در دانشگاه، باید به واحد استارلینک شرکت اسپیس ایکس بپیوندد.

داستان کوازی نمونه‌ بارزی از یک کودک نابغه است که با درک قابل‌توجهی از معادلات ریاضی و حل مسئله که بزرگسالان هم معمولاً از حل آنها طفره می‌روند، همه را شگفت‌زده می‌کند. به گزارش مرکوری نیوز، تحصیلات دانشگاهی کایران در سن ۹ سالگی آغاز شد؛ زمانی که اکثر همسالانش یاد می‌گرفتند چطور عملیات ضرب را انجام دهند. او در یک کالج محلی ثبت‌نام کرد و یکی از اولین نقش‌های شرکتی او پژوهشگر پاره‌وقت در آزمایشگاه تحقیقاتی هوش مصنوعی شرکت اینتل بود. هوش مصنوعی در فهرست فناوری‌هایی که از مدل‌های ریاضی و آماری برای استفاده از پتانسیل داده‌های موجود برای ایجاد بینشی جدید استفاده می‌کنند، رتبه بالایی دارد.

استخدام کودکی 14 ساله توسط اسپیس ایکس!

بر‌اساس اطلاعات موجود، او به احتمال زیاد از ما و شما باهوش‌تر است. ضریب هوشی او بالاتر از ۹۹.۹ درصد از جمعیت جهان است و این آمار او را در میان ۱۱ میلیون نفر از باهوش‌ترین افراد این کره هشت میلیارد نفری قرار می‌دهد.

با این حال، محدودیت‌هایی در ذهن او وجود دارد. به عنوان مثال، در حالی که او می‌تواند مفاهیم پیشرفته را بدون پیش نیازهای عمومی بیاموزد، در بازتولید شفاهی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان نمی‌دهد.

کایران کوازی در سال ۲۰۱۹ مقاله‌ای برای نشریه‌ هاف‌پست نوشت این و توضیح داد: والدین من دوست دارند بگویند که من با ورود به دانشگاه به معنای واقعی کار بیشتری برای انجام‌دادن ندارم و همه‌چیز تمام هستم. اما زمینه‌های دیگری نیز وجود دارد که مغز من هنوز نیاز به پیشرفت در آنها دارد؛ مثل دست‌خط، املا و یادداشت‌برداری. من زبان‌های خارجی را به راحتی یاد نمی گیرم. اما سعی می‌کنم با یادگیری زبان بنگالی از خانواده‌ام و ماندارین از معلم بسیار صبورم خانم وین، خودم را به چالش بکشم. لطفا برای من آرزوی موفقیت کنید!

از آنجایی که او هنوز به طور رسمی از کالج فارغ‌التحصیل نشده است، رسانه‌های اجتماعی کایران به صراحت تأیید نمی‌کنند که او در حال شروع به کار در یکی از پرتقاضاترین و رقابتی‌ترین موقعیت‌های شغلی جهان است. اسپیس ایکس نیز هنوز رسماً اعلام نکرده که قصد دارد کودکی ۱۴ ساله را استخدام کند. با توجه به سن او، اینتل مجبور شد به جای کارآموز، او را به‌طور رسمی به‌عنوان یک همکار تحقیقاتی معرفی کند. با این حال، در صفحه‌ توییتر کوازی ایموجی یک موشک در جزییات شغلی او قابل مشاهده است.

او قرار است در واحد استارلینک اسپیس‌ ایکس به‌عنوان مهندس نرم‌افزار مشغول کار شود. از آنجاییکه او برای زندگی مستقل بسیار جوان است، به‌همراه مادرش به واشنگتن نقل مکان خواهند کرد. ارائه‌دهنده خدمات استخدام آنلاین زیپیا تأیید می‌کند که ورود به اسپیس ایکس بسیار سخت است. اما ضریب هوشی یک فرد معمولی هم در حد کایران نیست. مؤسسه‌ زیپیا معتقد است که تنها ۰.۲٪ از همه متقاضیانی که برای اسپیس درخواست می‌دهند، موفق می‌شوند که جایگاه شغلی موردنظر را بدست آورند. به عبارت دیگر، ۹۹.۸٪ از متقاضیانی که درخواست می‌دهند، پذیرفته نمی‌شوند.

علاوه بر این، اسپیس ایکس یکی از سخت‌گیرترین کارفرمایان در جهان است و کارمندان اغلب باید بیش از هشتاد ساعت در هفته کار کنند. البته این موضوع که کودک نابغه برای حل چالش‌های متعدد در شغل خود به زمان یکسانی نیاز دارد یا خیر، هنوز مشخص نیست. حداقل سن قانونی کار در ایالت واشنگتن ۱۴ سال است و شرکت‌ها از نظر قانونی ملزم به شناسایی افراد زیر سن قانونی در نیروی کار خود هستند. آنها همچنین باید مجوز کار و یک فرم مجوز والدین دریافت کنند. یک فرم مجوز مدرسه نیز برای کسانی که مشغول به تحصیل هستند، مورد نیاز است. افراد زیر سن قانونی می‌توانند هشت ساعت در روز کار کنند، اما در هر شرایطی از کار در شیفت شب منع می‌شوند.

 

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml