آموزش استفاده از کانوا و ابزار های این سرویس

پلتفرم جادویی Canva در سال های اخیر مخاطبین بی شماری را در زمینه طراحی جذب کرده است. به همین دلیل دامنه امکانات و قابلیت های آن روزانه گسترش می یابد. این برنامه با دو نسخه وب و اپلیکیشن اجرا می شود و نیازهای مخاطبان برای طراحی، گرافیک طراح و غیره را برآورده می کند. روش استفاده از این برنامه بسیار ساده است. از این رو در این قسمت با ارائه چند نکته کاربردی، استفاده از این برنامه را برای کاربران آسانتر می کنیم.

کار با Canva: آموزش گام به گام

آموزش و نحوه کار با Canva و برای ورود به دنیای رنگارنگ این پلتفرم طراحی ابتدا باید وارد سایت آن شوید. با استفاده از حساب کاربری خود در وب سایت canva.com می توانید به تمام ویژگی های برنامه دسترسی پیدا کنید. برای این کار از گزینه Sign Up وارد پنجره ورود شده و مشخصات خود را در این قسمت وارد کنید. سپس وارد دنیای رنگارنگ Canva Design خواهید شد! حسابی که در این مرحله ایجاد کردید به شما امکان دسترسی به نسخه برنامه و ویژگی های نسخه وب این برنامه را می دهد.

  1. آشنایی با منوی برنامه کانوابرای استفاده بهینه از این برنامه، باید با منوهای آن آشنا باشید. منوی این برنامه به شما امکان دسترسی به امکانات گسترده ای را می دهد که برای ویرایش و طراحی تصاویر و فیلم های مختلف ارائه شده است. همچنین شما می توانید برای خرید کانوا پرو ارزان و فوری به سایت پرمی شاپ مراجعه کنید. در این بخش چندین بخش از جمله موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:
    • بخش Templateدر قسمت قالب ها انواع طرح ها با موضوعات مختلف در اختیار شما قرار می گیرد شما می توانید با انتخاب الگوی مورد نظر در اینجا برای پروژه خود انواع طرح ها را ایجاد کنید.

    • بخش Uploadsدر آموزش و نحوه کار با Canva، مهم است که با تمام اجزای منوی برنامه آشنا باشید. در قسمت آپلود، می‌توانید تمام فایل‌ها، صداها، تصاویر، ویدیوها و سایر مواردی که در دستگاه خود ذخیره کرده‌اید را در برنامه وارد کنید و از آنها در فایل‌ها و پروژه‌های مورد نظر استفاده کنید.
    • بخش Photosبرای دسترسی به عکس‌ها و تصاویر آماده برنامه Canva، از بخش Photos استفاده کنید. در این قسمت می توانید لیست دقیقی از عکس های این برنامه ارائه دهید و اغلب به صورت رایگان از آنها استفاده کنید. همچنین هزینه هایی وجود دارد که به صورت رایگان در نسخه پریمیوم ارائه می شود.
    • بخش Elementsدر بخش Popular Elements، مجموعه ای از اشکال، قاب ها، خطوط و غیره در دسترس کاربر است و هر کدام از آنها عملکرد خاص خود را برای تغییر فایل ها خواهند داشت.
    • بخش Textیک بخش مهم در آموزش و نحوه کار با Canva بخش Text است که برای افزودن متن به تصاویر و پروژه ها استفاده می شود. در این قسمت می توانید از انواع تنظیمات و طرح ها بر روی کپشن عکس استفاده کنید.
      به جز موارد ذکر شده، می توانید در منوی Canva به انواع ویژگی های صوتی، پس زمینه و … دسترسی داشته باشید. در پروژه شما بنابراین، پیاده سازی طراحی حرفه ای در زمینه گرافیک آسان تر خواهد بود.

  1. پروژه را در Canva ذخیره کنیدیکی از مهم ترین مراحل آموزش و کار با Canva ذخیره فایل هایی است که در آنها تغییرات لازم را اعمال کرده ایم. پس از آپلود فایل مورد نظر از طریق منوی Canva و سپس ویرایش آن، باید از گوشه سمت راست برنامه بر روی گزینه دانلود کلیک کنید. در اینجا شما می توانید قالب پروژه را انتخاب کنید. این ویژگی به صورت رایگان برای تمامی کاربران Canva در دسترس است. هر یک از فرمت‌های PNG و JPG را می‌توان به‌صورت دلخواه برای پروژه‌تان انتخاب کرد.
    اما، سایر ویژگی‌های موجود در بخش ذخیره‌سازی فایل پرداخت شده و در نسخه پریمیوم به کاربران ارائه می‌شوند. به عنوان مثال، برای تعیین اندازه هر فایل، نسخه برنامه باید Premium باشد. همچنین قابلیت فشرده سازی فایل برای فشرده سازی فایل و کاهش حجم آن ارائه شده است که در این برنامه مورد استفاده در نسخه های پرداخت انجام می شود.
  2. بخش های مختلف برنامه Canvaآموزش و کار با Canva برای استفاده از این برنامه در طراحی انواع پروژه های گرافیکی موثر است. علاوه بر ویرایش ساده عکس و تصویر، می توانید پروژه های حرفه ای دیگری را نیز در این برنامه انجام دهید. در میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    • طراحی لوگو
    • طراحی پوستر تجاری
    • فعالیت اینفوگرافیک
    • ساخت رزومه
    • ساخت انواع بروشور
    • ایجاد استوری اینستاگرام
    • ایجاد پست های اینستاگرام حرفه ای
    • ویرایش فیلم و فیلم
    • ایجاد تصاویر متحرک

مزایای استفاده از Canva چیست؟

اول اینکه با توجه به آموزش این برنامه میبینم سهولت استفاده ازش رو میبینم که یه فرصت عالی برای کسب و کار های غیر تجاری و کوچک است. در این برنامه می توانید با حداقل مهارت به خوبی ویرایش و طراحی کنید. فضای ذخیره سازی بزرگ در این برنامه نیز از ویژگی های ایده آل آن است. همچنین ویژگی های حرفه ای برنامه در زمینه طراحی عکس و فیلم نظر کاربران را به خود جلب می کند.

علاوه بر این، طبق گفته سایت کانوا استفاده از رایج ترین استفاده از Canva طراحی گرافیکی است. زیرا این سرویس به شما امکان می دهد چندین طرح از جمله کمپین های تبلیغاتی ایجاد کنید.

نتیجه گیری

در این بخش نحوه آموزش و کار با Canva را مورد بحث قرار دادم که برای علاقه مندان به فعالیت های هنری و گرافیکی بسیار ارزشمند خواهد بود. این برنامه حرفه ای به شما کمک می کند تا فعالیت های خود را به صورت تیمی یا فردی بر روی یک پلتفرم حرفه ای انجام دهید. امکانات ویژه این برنامه در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه شده و کار شما را آسان می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml