برای اولین بار؛ هدایت پهپادهای انتحاری با استفاده از ChatGPT

اخیراً گزارش شده است که استفاده از ChatGPT توسط اوکراین برای هدایت پهپادهای انتحاری در برخی عملیات ها موفقیت آمیز بوده است.

چت ربات هوش مصنوعی ChatGPT دارای ویژگی هایی است که پنهان هستند و افراد کمی از وجود آنها اطلاع دارند. چت ربات OpenAI بسیار هوشمندتر از آن چیزی است که تا به حال فکر می کردیم و ثابت کرده است که جدای از فعالیت های عمومی مانند ایجاد مقاله، نوشتن خبر، خلاصه نویسی و غیره، می تواند در جنگ های واقعی نیز کاربرانی داشته باشد.

اکنون گزارش شده است که اخیراً استفاده از ChatGPT توسط اوکراین رایج شده است و این کشور از آن برای هدایت پهپادهای انتحاری خود برای مقابله با روسیه استفاده می کند.

استفاده از ChatGPT توسط اوکراین برای هدایت پهپادهای انتحاری!

به تازگی اخباری از جنگ اوکراین و روسیه منتشر شده است که شاید هرگز تصورش را هم نمی کردیم. این گزارش ها به ما می گوید که علاوه بر کاربردهای معمولی، جذاب و شاید فانتزی، مهندسان اوکراینی به طور فعال از چت بات ChatGPT در میدان جنگ علیه روسیه استفاده می کنند.

اما چگونه ChatGPT در جنگ بین روسیه و اوکراین استفاده شده است؟ بر اساس گزارش سخت افزار Toms، نیروهای اوکراینی از ChatGPT برای کنترل و هدایت پهپادهای انتحاری یا بمب های پرنده خود استفاده می کنند. بله درست شنیدید؛ بمب های پرنده چاپ سه بعدی که با ChatGPT صحبت می کنند، جنگ سالاران جدید اوکراین این روزها هستند.

برای اولین بار؛ هدایت پهپادهای انتحاری با استفاده از ChatGPT

بمب های پرنده ساخته شده توسط نیروهای اوکراینی در واقع پهپادها یا وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین هستند که قادر به حمل بارهای انفجاری به اهداف دشمن هستند. این پهپادها از GPS و سیستم رادار داخلی خود برای تعیین مسیر پرواز خود استفاده می کنند، اما این سوال باقی می ماند که چگونه پهپادهای انتحاری اوکراینی می توانند با ChatGPT صحبت کنند؟

پاسخ این است که نیروهای اوکراینی یک سیستم رادیویی ویژه برای ارتباط با بمب های پرنده خود طراحی کرده اند. این سیستم با استفاده از فرکانس های پایین قادر به ارسال و دریافت پیام های صوتی دو طرفه با بمب های پرنده می باشد. در واقع سیستم پس از دریافت پیام ها، آن ها را با ChatGPT آنالیز کرده و پاسخ آن را از این چت بات دریافت می کند تا بتواند به اهداف مورد نظر خود نزدیک شود یا به آن ها برسد.

در واقع می توان گفت که ChatGPT نقش یک دستیار برای پرواز بمب ها را دارد. این ربات متنی با پهپادهای انتحاری صحبت کرده است و حتی ارتش اوکراین نیز مدعی شده است که این کنترلرهای چت بات را تشویق می کند، دستورات لازم را به آنها می دهد و حتی با آنها شوخی می کند! در نهایت باید گفت که این الگوریتم ارتباطی و تصمیم گیری به بمب های پرنده ارتش اوکراین کمک کرده است تا از تنهایی و محافظه کاری خود بکاهند و با دقت و مسئولیت بیشتری به ماموریت خود ادامه دهند.

برای اولین بار؛ هدایت پهپادهای انتحاری با استفاده از ChatGPT

علت استفاده نیروهای اوکراین از ChatGPT چیست؟

استفاده از ChatGPT در جنگ روسیه و اوکراین راه حلی خلاقانه و مبتکرانه است که نیروهای اوکراینی برای مقابله با کمبود منابع و تجهیزات نظامی از آن استفاده کرده اند. اوکراین کشوری است که به عنوان یک ابرقدرت نظامی با روسیه روبرو است و شاید از نظر آماری نتواند در برابر این ارتش دوام بیاورد. بنابراین، در طول جنگ، مهندسان اوکراینی خلاقیت هایی ایجاد می کنند که ممکن است صدها برابر مؤثرتر از روش های جنگی معمولی مبتنی بر دانش نظامی و فنی باشد.

در این زمینه در کنار استفاده از ChatGPT، فناوری پرینت سه بعدی نیز در این جنگ بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع نیروهای اوکراینی از چاپگرهای سه بعدی برای ساخت و کنترل بمب های پرنده خود استفاده می کنند تا بتوانند قطعات مورد نظر خود را با هزینه کم تولید کنند.

همچنین باید در نظر داشت که ChatGPT ممکن است به دلیل عدم قطعیت و خطاهای هوش مصنوعی مشکلات و خطرات جدی ایجاد کند. علاوه بر این، استفاده از ربات چت ممکن است با تغییر داده ها یا شرایط منجر به رفتار نامطلوب یا غیراخلاقی شود. همچنین، داده های ارائه شده توسط چت JPT ممکن است با تداخل یا حملات سایبری دشمن مورد سوء استفاده قرار گرفته یا تغییر کند. ChatGPT ممکن است با ایجاد اختلال در ارتباطات با بمب های پرنده باعث شکست یا آسیب به نیروهای اوکراینی شود.

به هر حال این اتفاق به خوبی نشان می دهد که با یک برنامه ریزی دقیق می توان پتانسیل بالای هوش مصنوعی را در هر زمینه ای رها کرد. چت بات ها و هوش مصنوعی می توانند به طور گسترده ای برای اهداف شیطانی در جنگ امروز و شاید فردا در صلح مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml