استقلال – تراکتور; نبرد صدر در بازی بزرگان/تراکتور بدون راننده به ورزشگاه رسید/مرد اسپانیایی حساب کوچکش را با ساپینتو با جواد تسویه می کند؟

در شروع مجدد لیگ همه منتظر تقابل ۴ مدعی اصلی بودند. اتفاقی که این هفته می افتد و استقلال سعدرانش در خانه تراکتور…

به گزارش اخبار تایمز؛ برخی از بازی ها ریشه در تاریخ دارند. یعنی شرایط فعلی تیم ها، محل برگزاری مسابقه، جایگاه دو تیم در جدول، بازی قبلی و بعدی آنها و سایر موارد مشترک در عین مهم و حساس بودن، تاثیر چندانی در آن مسابقه ندارد!

استقلال در حال حاضر با ۱۹ امتیاز در صدر جدول قرار دارد و این هفته در هفته دهم لیگ برتر در خانه میزبان تراکتور خواهد بود. تیمی که در حال حاضر با ۱۵ امتیاز (به دلیل تفاضل گل) در رده چهارم جدول نشسته است، اما تا همین چند هفته پیش جایگاه امروز استقلال را داشت، یعنی صدرنشین!

وقتی دو تیم مقام اول را در یک فصل از یک تورنمنت تجربه می کنند، به این معنی است که باید یک حساب جداگانه برای کیفیت آنها باز شود. یعنی بازیکنان و مربیان دو تیم قبلاً شایستگی خود را ثابت کرده اند. یعنی حساسیت رقابت حضوری صد برابر می شود. حالا وقتی آن دو تیم بسیار محبوب، ریشه دار، قدیمی و مغرور هستند، این ضریب حساسیت چند برابر می شود. ماجرای استقلال و تراکتور یکی از این بازی هاست. مسابقه ای که از ابتدا تا انتها پر از حساسیت و جذابیت است.

جواد نکونام در اولین فصل حضورش در استقلال تیمش را با انواع کاستی ها و حاشیه ها به بالای جدول رساند و در حال حاضر دو امتیاز از نزدیک ترین و جدی ترین تعقیب کننده فاصله دارد. استقلال همیشه استقلالی است و هر جامی که در آن حضور دارد مدعی است. تیمی محبوب و پرافتخار که ستاره های زیادی در زمین دارد که بسیاری از آنها مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند.

حالا به تراکتور نگاه کنید. از رنگ لباس این تیم، تقابل با استقلال حساس می شود! بازی در تهران است. جایی که بسیاری از آذری زبان ها زندگی می کنند. کسانی که عاشق تراکتور هستند و در هیچ شهری تیمشان را تنها نمی گذارند. تراکتورسازی یک مربی اسپانیایی دارد که فصل گذشته توانایی های خود را ثابت کرد. این تیم امسال را با فراز و نشیب از باخت های متوالی تا بردهای متوالی آغاز کرد و پس از دو شکست دوباره با پیروزی آشتی کرد.

تراکتور همچنین ستاره های زیادی در زمین دارد. بازیکن تیم ملی و مدعی تیم ملی با تجربه بازی در اروپا یا خلیج فارس؛ هرچند مهم ترین ستاره این تیم بزرگترین غایب این بازی است!

تراکتور با حضور چند بازیکن پرسپولیس مانند شجاع خلیل زاده، مهدی شیری، مهدی عبدی یا سیامک نعمتی از منظر دیگری به بازی با استقلال نگاه می کند. امیرحسین حسین زاده به عنوان ستاره سابق استقلال به تنهایی کوهی از انگیزه است تا ثابت کند ارزش ۸۰۰ هزار دلاری که در ابتدای فصل جمع آوری شده را دارد! استقلال پولی برای بازگشت او ندارد. البته تراکتوری ها مدعی بودند که او را تنها با ۳۰۰ هزار دلار به ایران برگردانده اند!

تراکتور همچنین محمد نادری را در اختیار دارد که در پرسپولیس و استقلال بازی کرد و از لیگ ترکیه به ایران بازگشت. عارف آغاسی هم تجربه ناموفقی در استقلال دارد که برای این فصل مد نظر نبود اما ترجیح داد به تبریز برود. درست مثل حسین پورحمیدی!

و بزرگترین غایب این بازی ریکاردو آلوز، معمار بازی و راننده تراکتور است. آقای پاس گل فصل گذشته که استقلالی او را می خواست و صحبت ساپینتو با او در سال گذشته جنجال زیادی به پا کرد. مهندس در بازی قبل دو گل زد اما از بازی اخراج شد تا این بازی را از دست بدهد.

این بازی با این عظمت به نام های داخل زمین وابسته نیست، هرچند حضور ستاره ها رنگ و درخشش بهتری به آن می دهد، اما در غیاب آلوس هم تراکتوری است، تراکتوری است و برای برد می آید.

آخرین تقابل دو تیم در بازی برگشت فصل قبل با نتیجه سنگین ۷ بر یک در همین ورزشگاه آزادی به سود میزبان به پایان رسید و حالا خمس می خواهد آن شکست سنگین را جبران کند. صعود به اوج و بقا در کورس مدعیان بالای جدول و حفظ شانس قهرمانی در دستور کار است! همان دلیلی که نکونام در میان صدها دلیل دیگر برای حفظ ۳ امتیاز در خانه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml