استقلال و پرسپولیس هم محدودیت بودجه ۴۰۰۰ میلیاردی را ندارند!/ دولت به جای ساخت ورزشگاه جدید، آزادی را ترمیم کند.

محمد مایلی خان سرمربی سابق پرسپولیس و سرمربی تیم ملی در دهه ۷۰ به موضوع سقف بودجه واکنش نشان داد.

به گزارش اخبار تایمز؛ این روزها ورزش ایران و البته فوتبال کشورمان اتفاقات عجیبی را پشت سر گذاشته است. از سوی دیگر بحث ساخت ورزشگاه جدید نیز مطرح شده است. مواردی که محمد مایلی کهن در گفت و گو با خبرورزشی به آن واکنش نشان داد و مثل همیشه صریح صحبت کرد.

بیایید با داستان سقف بودجه شروع کنیم. ماجرایی که شما و بسیاری از کارشناسان تاکید کردید دنبال نمی شود و حالا می بینیم چه مشکلاتی ایجاد کرده است.
من و سایر دوستان از همان روز اول هشدار دادیم که این موضوع واقعاً مشکل ایجاد می کند. استقلال و پرسپولیس را نگاه کنید، فکر می کنم در این فصل حداکثر ۴۰۰ میلیارد تومان سقف بودجه تعیین کرده اند، اما من به شما می گویم استقلال و پرسپولیس حتی اگر سقف بودجه ۴ هزار میلیاردی هم بگذارند، رعایت نمی کنند. چون پول از جیب خودشان نیست و مدیران عامل باشگاه به راحتی آن را خرج می کنند.

آنچه در سال های اخیر به وضوح شاهد آن بوده ایم. ببینید در سال های گذشته چند بازیکن خارجی بی کیفیت به استقلال و پرسپولیس آمدند. این بازیکنان بی کیفیت چقدر از این کشور پول گرفتند؟ پس چرا باید اینجوری باشه؟ حتی برخی از این بازیکنان پیام می دهند و می خواهند برگردند یا مدیران باشگاه به دنبال بازگرداندن آنها هستند! تا زمانی که باشگاه مالکیت و رفتار مدیران آنها کاملاً در چارچوب قوانین نباشد، ماجراهایی مانند سقف بودجه کمکی نخواهد کرد.

البته این روزها اتفاق دیگری هم افتاد و یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی پرسپولیس از فدراسیون خواست که روز فیفا مهر را لغو کند اما کادر فنی تیم ملی تمکین نکرد. به نظر شما حق با کیست؟

نمی توان گفت حق با چه کسی است زیرا هر دو طرف از برخی جهات حق دارند. البته کار خوبی که در فوتبال ایران انجام می شود، تطبیق شرایط فوتبال باشگاهی با تقویم فیفا است که کار را سیستماتیک می کند. حالا هم پرسپولیس و هم کادر فنی تیم ملی حق دارند چون می خواهند تیم هایشان را برای حضور در مسابقات آماده کنند. تنها راه حل این است که کارشناسان بنشینند و با هم بحث کنند و به تفاهم و راه حل برسند. کاری که معمولا کمتر انجام می دهیم. در همه امور باید این کار انجام شود. باید چاره ای اندیشیده شود تا هم تیم های باشگاهی و هم تیم ملی به بهترین شکل ممکن آماده شوند.

می خواهیم یک چیز مهم را از شما بپرسیم. چند روز پیش اعلام شد که مجموعه ورزشی جدیدی در پایتخت ساخته می شود. مجموعه ای که قرار است در اطراف حرم امام (ره) ساخته شود. شما بازنشسته سازمان تربیت بدنی هستید و کارمند ارشد این سازمان بودید. این موضوع را چگونه می بینید؟

اگر قرار است بودجه و ورزشگاه جدید بسازیم چرا این مجموعه ورزشی آزادی را تعمیر نکنیم؟ این صرفه جویی در وقت و پول است. ورزشگاه آزادی ساخته شده و سازه آن موجود است. البته نیاز به تعمیراتی دارد که قابل انجام باشد. می توان در کل مجموعه سه شیفت کار کرد و به اوج رساند البته به شرط استفاده از نیروی کار و متخصص کافی. از طرفی مکانی که برای ساخت ورزشگاه جدید در نظر گرفته اند واقعا می تواند مردم را دچار مشکل کند. جدا از بحث رفت و آمد و خارج از شهر بودن آن، به این نکته توجه کنید که مردم در روزهای پایانی هفته به بهشت زهرا(س) می روند.

برای رسیدن به فرودگاه امام (ره) و بازگشت از آنجا باید از این مسیر استفاده کنید. برای سفر به جنوب کشور باید از آن استفاده کنید، نام این بزرگراه خلیج فارس است. برای رفتن به استان های قم، اصفهان و … باید از این مسیر رفت و آمد کرد. تصور کنید بخواهیم در چنین جاده شلوغی یک مجموعه ورزشی بسازیم. بهتر است هیات دولت به جای ساخت چنین مجموعه ورزشی در آن نقطه از استان تهران، مجموعه ورزشی آزادی را تجهیز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml