ذخیره اصلی مالی خانواده های ایرانی لو رفت

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس با بیان اینکه متأسفانه ذخایر طلا در خانواده های ایرانی رتبه دوم را در بین ذخایر مالی دارد، تاکید کرد: امروز دو راه برای تامین مالی مسکن داریم؛ در حالی که این دو راه برای تامین مالی مسکن در نظر گرفته شده است. اول موضوع صندوق پروژه و دوم تبدیل مطالبات بانکی به اوراق قابل عرضه در بازار سرمایه پس از این عملیات.

به گزارش اخبار تایمز، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم یکی از راه‌های جهش اقتصاد را توجه به حوزه مسکن دانست. بنابراین یکی از راه های جهش اقتصاد توجه به بخش مسکن است.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت بتواند زمین مورد نیاز خود را با حداقل قیمت و یا به صورت رایگان در اختیار افراد قرار دهد و به تفکیک روستاها و شهرها در اختیار افراد قرار دهد، راهکار مناسبی برای صرفه جویی و کاهش هزینه ساخت مسکن خواهد داشت، گفت: یکی از موضوعات مهم در ساخت و ساز مسکن تامین مالی پروژه هاست که از طریق کانال های بانکی، بازار سرمایه و سایر کانال ها انجام می شود.

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس با بیان اینکه متأسفانه ذخایر طلا در خانواده های ایرانی رتبه دوم را در بین ذخایر مالی دارد. اول موضوع صندوق پروژه و دوم تبدیل مطالبات بانکی به اوراق قابل عرضه در بازار سرمایه پس از این عملیات.

همچنین در ادامه این همایش سعید شیرزادی مدیرعامل گروه مالی مسکن با اشاره به بازدهی بازارهای مختلف طی پنج سال اخیر گفت: میانگین بازدهی مسکن در پنج سال اخیر ۴۷ درصد، بازدهی سکه است. و دلار ۴۳ درصد، شاخص بورس ۵۸ درصد و تورم ۳۰ درصد است. و بازدهی مسکن در این سال ها همواره بالاتر از تورم بوده است.

ابرلس با بیان اینکه در حوزه ساخت و عرضه مسکن با عقب ماندگی مواجه هستیم، گفت: بازار سرمایه ظرفیت خوبی برای تولیدات مسکن دارد و ابزارهای مختلفی در حوزه مسکن توسط سازمان بورس، شورای فقهی طراحی شده است. و بانک مسکن از جمله صندوق بخش بازار مسکن، صندوق کالا، صندوق زمین و ساختمان، اوراق رهنی موازی.

شیرازی ادامه داد: در سال مهار تورم و رشد تولید، حوزه مناسب برای کاهش تورم مسکن است و با رشد تولید مسکن شاهد کاهش تورم خواهیم بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml