اعلام زمان دقیق پرداخت یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ / چه کسانی باید منتظر یارانه ۵۲۰ هزار تومانی باشند؟!

زمان واریز یارانه نقدی مرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش اخبار تایمز، یارانه معیشتی مرداد ۱۴۰۲ (مرحله ۱۵۰) به زودی به حساب تمامی سرپرستان خانوارهای مشمول دریافت یارانه در سراسر کشور واریز می شود. بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میزان یارانه برخی از مشمولان از این ماه به ۵۲۰ هزار تومان افزایش می یابد.

یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ کی واریز می‌شود؟

تاریخ واریز یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ روز جمعه ۲۰ مردادماه است. ۵ روز دیگر یارانه معیشتی به حساب کلیه سرپرستان خانوار مشمول واریز خواهد شد.

یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ چقدر است؟

سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و دهک‌های چهارم تا نهم قرار مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر یارانه نقدی مرداد ۱۴۰۲ را دریافت خواهند کرد.

یارانه ۵۲۰ هزار تومانی برای چه کسانی است؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فاز جدید طرح فهرست کالاهای الکترونیکی در مردادماه خبر داد. بر این اساس در صورتی که خانوارها ۵۰ درصد از مبلغ یارانه مرداد ۱۴۰۲ خود (۴۰۰ هزار تومان) معادل ۲۰۰ هزار تومان را صرف خرید کالا کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار اضافی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. برای هر یک از اعضای خانواده و کل یارانه کمک معیشتی هر نفر به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش می یابد.

نحوه استفاده از کالابرگ الکترونیکی

شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات (ماست پگاه پرچرب)، شکر، حبوبات و گوشت گوساله منجمد ۱۱ قلم کالای اساسی در طرح کاتالوگ الکترونیکی هستند. برای مشاهده جدول کالاهای اساسی می توانید به اپلیکیشن “شما” (فارا) و یا وبسایت shoma.sfara.ir مراجعه کنید.

در این مرحله تنها خانوارهای دهک اول تا سوم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می توانند از افزایش ۱۲۰ هزار تومانی بهره مند شوند. در صورتی که سرپرستان خانوار از فاکتور الکترونیکی استفاده نکرده باشند، کل مبلغ یارانه قابل برداشت است و در صورت استفاده، همان مبلغ از یارانه خانوار کسر و مابقی به حساب واریز می شود.

سایت ثبت‌ نام یارانه جاماندگان​

ثبت نام از افرادی که تاکنون یارانه نقدی دریافت نکرده اند و یا متقاضیان جدید دریافت یارانه نقدی هستند همچنان ادامه دارد. این افراد می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام یارانه بازماندگان به نشانی نسبت به ثبت نام خانوار خود اقدام کنند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml