اعلام موضع پنتاگون درباره نقش ایران در حمله به پایگاه آمریکا / این خانم اعلام کرد

به گزارش اقتصاد۱۰۰، سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه تصریح کرد که آمریکا هنوز به جمع‌بندی نهایی درباره اینکه حمله مرگبار به نیروهای این کشور در اردن توسط چه گروهی انجام شده نرسیده و اطلاعاتی درباره اینکه این حمله به دستور ایران انجام شده باشد وجود ندارد. 

سینگ گفت: «این حمله نشانه‌های حملات کتائب حزب‌الله را دارد اما هیچ نتیجه‌گیری نهایی حاصل نشده است.» او در پاسخ به سوالات درباره نقش ادعایی ایران در این حملات گفت که هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اینکه این حمله به دستور ایران انجام شده باشد وجود ندارد.

او با وجود این درباره گروه‌های مقاومت در عراق که مسئولیت این حمله مرگبار به پایگاه آمریکا را به عهده گرفته‌اند گفت: «می‌دانیم که اینها شبه‌نظامیان تحت حمایت سپاه پاسداران هستند. و می‌دانیم که ایران به صورت کلی آنها را تأمین مالی می‌کند.»

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که آمریکا به دنبال درگیری نیست اما به حمله مذکور پاسخ می‌دهد.

پیش از این یک مقام دیگر پنتاگون هم در مصاحبه با الجزیره گفته بود که آمریکا هنوز نمی‌داند نقطه آغاز حملات به پایگاه آمریکا در شمال شرق اردن از کجا بوده است. او گفت: « «ما هنوز در حال ارزیابی اتفاقات دیروز هستیم.»

معاون سخنگوی پنتاگون افزود: «پاسخ به حمله در زمان مناسب انجام خواهد شد و منتظر تصمیم رئیس جمهور هستیم».

مقام‌های نظامی آمریکا یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که سه نظامی این کشور در حمله شبانه پهپادی به یک پایگاه آمریکا در اردن کشته و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در چند مصاحبه تصریح کرده که آمریکا به دنبال جنگ در ایران نیست و تشدید تنش‌ها در منطقه را دنبال نمی‌کند.

کربی امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی در اظهاراتی همسو با سخنان سینگ تصریح کرد که واشنگتن هنوز انجام این حمله توسط مقاومت اسلامی عراق را تأیید نکرده و در حال انجام ارزیابی‌های اطلاعاتی در خصوص آن است. او نیز گفت که این حمله ویژگی‌های حملاتی که توسط کتائب حزب‌الله انجام می‌شوند را دارا بوده است.

تنش‌ها در منطقه بعد از حملات اسرائیل در غزه اوج گرفته است. عملیات زمینی اسرائیل تا کنون به شهادت بیش از ۲۶ هزار نفر فلسطینی منجر شده است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

مقام‌های رژیم اسرائیل هدف نظامی خود در این جنگ را نابودی حماس اعلام کرده‌اند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان تحقق این هدف را زیر سوال برده‌اند.

به عنوان مثال «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی چند روز پیش در یک یادداشت در روزنامه هاآرتص نوشته بود که نتانیاهو خودش هم می‌داند که قادر به حذف حماس نیست.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس از زمان آغاز به کارش تا کنون از تلاش‌های مکرر رژیم اسرائیل برای حذف خود جان سالم به در برده است.

متخصصان مسائل نظامی و سیاسی می‌گویند ساختار این سازمان به گونه‌ای طراحی شده که توان مقاومت در برابر توطئه‌ها برای نابودی خود را داشته باشد.

گیورا ایلاند، افسر سابق اسرائیلی که سابقه ریاست بر شورای امنیت داخلی اسرائیل را دارد در مصاحبه‌ای چند هفته پیش گفت حماس نشان داده که از توانایی لازم برای جایگزین کردن فوری فرماندهان کشته شده‌اش با افراد دیگری که به همان اندازه توانمند هستند را دارد.

انتهای پیام/ 





منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml