قیمت مسکن در تهران چرا افت کرده است؟ +نمودار

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، قیمت مسکن در شهر تهران در شهریور ماه ۱۴۰۲ برای سومین ماه متوالی کاهش ۱.۷ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش اخبار تایمز؛ بر اساس شاخص و میانگین قیمت آپارتمان های مسکونی شهر تهران در شهریور ماه ۱۴۰۲ که توسط مرکز آمار ایران منتشر شد، قیمت مسکن در پایتخت به طور میانگین به مترمربع ۷۷.۴ میلیون تومان رسید که نسبت به سال قبل ۱.۷ درصد کاهش داشته است.

بر اساس گزارش مرکز آمار، شاخص قیمت مسکن برای هر مترمربع در شهریور ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۵.۲ درصد افزایش داشته است.

تعداد کل معاملات ثبت شده در سامانه املاک ۳۰۰۸ واحد مسکونی بوده که تاریخ ۷۸۴ فقره معاملات مربوط به شهریور ۱۴۰۲ نبوده و به این ترتیب تعداد معاملات شهریور ماه نسبت به مرداد ماه سال گذشته ۱۱.۲ درصد کاهش داشته است. .

بر اساس این گزارش، درصد تغییر میانگین تعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۸۳.۹ درصدی قیمت مسکن را نشان می دهد.

بر این اساس منطقه ۱ تهران با میانگین قیمت ۱۵۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و منطقه ۱۸ با میانگین موزون ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کمترین قیمت را در بین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده اند. .

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml