افزایش قیمت خودرو در انتظار تصویب دولت

به گفته احمد نعمت بخش، طبق دستورالعمل شورای رقابت، این شورا می تواند هر سه ماه یکبار نسبت به قیمت گذاری جدید محصولات خودرویی اقدام و با توجه به صورت های مالی و لیست بهای تمام شده جدید شرکت های خودروسازی، قیمت جدید را محاسبه کند. قیمت محصولات خودروسازان و اعلام مجوز افزایش قیمت.

 

به گزارش اخبار تایمز؛ وی افزود: بر این اساس در پایان تیرماه سال جاری مجددا صورت های مالی خودروسازان بررسی و هزینه های سال ۱۴۰۱ محاسبه شد. بر اساس محاسبات شورای رقابت، قیمت خودرو باید بین ۳۵ تا ۳۸ درصد افزایش یابد. رشد قیمت مصوب سازمان حمایت است اما شورای رقابت یک هفته است که این موضوع را به تعویق انداخته است.

دبیر انجمن خودروسازان ایران با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه سال جاری شورای رقابت از افزایش ۱۰ تا ۴۹ درصدی قیمت خودرو بر اساس محاسبات سازمان حمایت خبر داد، گفت: البته این قیمت افزایش یافته است. افزایش با دخالت معاون اول رئیس جمهور و برخلاف محاسبات سازمان حمایت و شورای رقابت اعلام شد، اقدامی که در ۳ ماهه امسال ۹ هزار میلیارد تومان ضرر به ایران خودرو وارد کرد.

نعمت بخش تاکید کرد: متاسفانه معاون اول رئیس جمهور با این اقدام ۴۰ میلیونی به سهامداران ایران خودرو و سایپا بدهکار شد و باید پاسخگوی ظلم و زیان های وارده به سهامداران این شرکت ها در روز محاسبه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml