هزینه وام مسکن کمرشکن خواهد شد…

اخبار تایمز | آخرین آمار حاکی از آن است که هزینه وام مسکن متقاضیان نسبت به حدود ۱۰ روز قبل افزایش یافته و متاهلین پایتخت نشین برای دریافت این وام باید بیش از ۱۷۲ میلیون تومان پرداخت کنند.

هر برگ اوراق رهنی مرداد ۱۴۰۰ با قیمت ۸۴ هزار و ۷۰۰ تومان و شهریور همان سال با قیمت ۸۸ هزار و ۱۰۰ تومان معامله می شود. این اوراق در مهر ۱۴۰۰ ۸۹ هزار تومان، در آبان ۱۴۰۰ ۸۹ هزار و ۳۰۰ تومان و در آذر ۹۰ هزار تومان است.

اوراق تسهیلات مسکن در دی و بهمن سال ۱۴۰۰ با قیمت های ۸۸۴۰۰ و ۸۸۳۰۰ تومان معامله می شود که این اوراق در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ارزش ۸۹۸۰۰ تومان بوده و این گزارش بر اساس قیمت سال ۱۴۰۲ نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس مجردان ساکن تهران می توانند تا سقف ۵۶۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۱۶۰ میلیون تومان وام است. بنابراین برای دریافت وام ۴۰۰ میلیون تومانی باید ۸۰۰ برگ تسهیلات مسکن خریداری کنند که قیمت تمام شده آن ۷۱ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان با ۸۹ هزار و ۸۰۰ تومان است. همچنین با احتساب وام ۱۶۰ میلیون تومانی که باید ۳۲۰ برگه به مبلغ ۲۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تومان خریداری کنند، کل هزینه خرید ورق ها به ۱۰۰ میلیون و ۵۷۶ هزار تومان می رسد.

هزینه وام مسکن کمرشکن خواهد شد...

برهمین اساس زوج های تهرانی می توانند تا سقف ۹۶۰ میلیون تومان شامل ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۱۶۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. بنابراین زوجین باید یک میلیون و ۶۰۰ برگ تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۴۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است که به همراه هزینه ۲۸ میلیون و ۷۳۶ هزار تومانی وام که باید ۳۲۰ برگ تسهیلات مسکن خریداری کنند، جمعاً ۱۷۲ میلیون و ۴۱۶ هزار تومان می شود. تومان برای پرداخت

شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت

سقف این تسهیلات برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت مجرد به ۳۲۰ میلیون تومان و برای زوجین ۶۴۰ میلیون تومان رسیده است. با توجه به اینکه مجردها باید ۶۴۰ و متاهلین ساکن این شهرها یک هزار و ۲۸۰ کارت تسهیلات مسکن بخرند، مجردها باید ۵۲ هزار و ۴۷۲ میلیون و متاهلین ۱۱۴ میلیون و ۹۴۴ هزار تومان بپردازند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml