افزایش ۱۷۶ درصدی درآمد دولت از گمرک/واردات رکورد زد؟

بر اساس اعلام گمرک جمهوری ایران، مجموع وصول های گمرکی کشور در ۴ ماهه نخست امسال به ۵۰ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان رسید.
درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی گمرک شامل مالیات بر ارزش افزوده وصولی گمرک است که نشان می دهد در ۴ ماهه سال ۱۴۰۲ سپرده های گمرکی به خزانه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۵ درصد رشد داشته است.
این گزارش درباره میزان درآمدهای گمرکی از طریق حقوق ورودی کالا، خودرو، تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار و ۲۰ ردیف درآمد گمرکی می افزاید: کل درآمدهای دریافتی از ۴ اداره فوق الذکر و واریز به خزانه ۲۲۳۸ بوده است. میلیارد تومان. .
بر اساس این گزارش، درآمد حقوق ورودی کالا بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در ۴ ماهه امسال ۱۶ هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷۶ درصد افزایش داشته است.
بر اساس این گزارش، با توجه به کندی روند واردات خودرو توسط وزارت امنیت، میزان درآمد حاصل از عوارض واردات خودرو تنها ۷۴.۶ میلیارد تومان محقق شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶۱ درصد افزایش نشان می دهد. .
این گزارش میزان دریافتی عوارض دریافتی از تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار را ۱۸۶ میلیارد تومان اعلام کرد که نسبت به سال قبل ۳۷۰ درصد افزایش داشته است.
همچنین سپرده های گمرک به خزانه از ۲۰ ردیف درآمدی گمرک که در قانون بودجه پیش بینی شده است نیز در ۴ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش به ۵ هزار و ۱۸۵ میلیارد تومان رسید. از ۱۸۵ درصد این درآمدها شامل عوارض صادرات، عوارض هلال احمر، درآمد خدمات گمرکی، عوارض واردات لوازم آرایشی و بهداشتی است.
این گزارش همچنین می افزاید: در این مدت مجموع معافیت ها و تخفیف های گمرکی اعمال شده بر اساس موضوع جزء (۱) بند «ن» تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ۶ هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان بوده است.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml