افزایش ۵۰ درصدی حقوق بازنشستگان؟ / از دروغ تا واقعیت ماجرا

میانگین پاداش فوق العاده معلمان در حال حاضر بین ۲۱ تا ۲۳ درصد حقوق است که تا ۵۰ درصد قابل افزایش است.

به گزارش اخبار تایمز؛ حقوق بازنشستگان در ایران بر اساس قوانین و مقرراتی تعیین می شود که تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله طبقه بازنشستگان، نوع شغل و مدت خدمت است. در ایران بازنشستگان به دو دسته عمومی و خاص تقسیم می شوند. به طور کلی حقوق بازنشستگان شامل حقوق پایه، بیمه اجتماعی، بیمه تکمیلی، تعطیلات و مرخصی سالانه، یارانه و سایر مزایا می باشد.

همچنین در صورت نیاز سازمان تامین اجتماعی می تواند تغییراتی در حقوق بازنشستگان ایجاد کند. یکی از عوامل مهم در تعیین حقوق بازنشستگان، سابقه کاری آنهاست. سنوات خدمت یک فرد در سازمان یا شرکتی که در آن کار کرده است به عنوان یک شاخص مهم برای محاسبه حقوق بازنشستگی استفاده می شود. در ایران برای محاسبه حقوق بازنشستگان از فرمول استانداردی استفاده می شود که نرخ حقوق ماهانه و سابقه کار را در نظر می گیرد.

میانگین پاداش فوق العاده معلمان در حال حاضر بین ۲۱ تا ۲۳ درصد حقوق است که تا ۵۰ درصد قابل افزایش است.

نماینده ناظر مجلس در کمیسیون تدوین آیین نامه قانون رتبه بندی گفت: در بحث روند اجرای قانون رتبه بندی موضوع مهم این بود که پرداخت رتبه ربطی به موضوع فوق العاده ندارد. معلمان بر این اساس چون میزان فوق العاده پرداختی معلمان کمتر از مصوبه قانونی است، در صورت تصویب موضوع فوق العاده کارکنان خود در شورای حقوق و دستمزد، این اعتبارات علاوه بر مبالغ به حقوق معلمان اضافه می شود. مربوط به قانون رتبه بندی خواهد بود میانگین پاداش فوق العاده پرداختی به معلمان در حال حاضر بین ۲۱ تا ۲۳ درصد حقوق است که تا ۵۰ درصد قابل افزایش است. در بحث رتبه بندی، صندوق بازنشستگی با حقوق فرهنگیان بازنشسته رهن می شود.

حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان چالش برانگیز است. جدول زیر جزئیات پرداخت حقوق بازنشستگان آبان ماه ۱۴۰۲ را نشان می دهد.

حقوق بازنشستگان یک موضوع چالش برانگیز برای همه دولت ها بوده است. میزان حقوق بازنشستگان همیشه باعث نارضایتی قشر بزرگی از بازنشستگان می شود زیرا معتقدند میزان حقوق بسیار ناچیز است. حقوق بازنشستگان چه زمانی افزایش می یابد؟

در تعریف مستمری یا حقوق بازنشستگان در زبان رایج می توان گفت مبلغی است که ماهانه، مستمر و تا پایان عمر به افراد دارای شرایط بازنشستگی مندرج در قانون تامین اجتماعی و قانون تامین اجتماعی تعلق می گیرد.

قانون مدیریت خدمات کشوری و بر اساس مصوبات جدید مستمری بگیران کشوری. و تامین اجتماعی تعلق می گیرد. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته منتظر اجرای مصوبه قانونی یکسان سازی حقوق بازنشستگان هستند. حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ برای افراد مختلف مانند پاداش بازنشستگی متفاوت است. حقوق ۱۴۰۱ مستمری بگیران تامین اجتماعی کمتر از حقوق بازنشستگان کشوری است.

پس از جلسات مستمر و ساعت ها مذاکره سرانجام در سال ۱۴۰۲ حقوق کارگران مشخص شد و آخرین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید.

بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ با افزایش ۲۷ درصدی به ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml