انتشار NFT های فیفا قبل از جام جهانی باشگاه ها

اکوایران: فیفا برای تقویت تعامل هواداران با بازیکنان و تیم‌های فوتبال، «NFT» خود را در روزهای آینده ارائه خواهد کرد.

به گفته اکو ایران، فیفا مجموعه ای از «توکن های دیجیتال منحصر به فرد یا غیرقابل تعویض» (NFTs) را با همکاری شرکت بلاک چین Modex در عربستان سعودی پیش از جام باشگاه های جهان ۲۰۲۳ در عربستان سعودی راه اندازی خواهد کرد.

به گفته کوین تلگراف، مجموعه افتتاحیه دارای ۱۰۰ NFT خواهد بود که در ۱۵ دسامبر نمایش داده می شود و به طرفداران این شانس را می دهد که بلیت های فینال جام جهانی ۲۰۲۶ را ببرند. همچنین ۹۰۰ مجموعه دیجیتالی اضافی در Polygon و OpenSea منتشر خواهد شد که نشان می دهد. لحظات به یاد ماندنی مسابقات هدف از این اقدام تقویت تعامل هواداران با بازیکنان و تیم ها از طریق مجموعه های دیجیتال است.

NFT را می توان «اثبات اصالت» به ساده ترین معنای ممکن در نظر گرفت. اما این گواهی شامل یک رشته نماد به جای یک برگ است.

این زنجیره دیجیتال به یک بلاک چین متصل است. بلاک چین در واقع یک شبکه اطلاعات اینترنتی گسترده است که به عنوان یک دفتر کل معاملات دیجیتالی بزرگ بر اساس اصول باز بودن، تمرکززدایی و غیرقابل هک کردن طراحی شده است. بلاک چین ها پلتفرمی هستند که ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین بر روی آن فعال می شوند، اما تفاوت اصلی بین یک ارز دیجیتال و NFT این است که هر ارز دیجیتالی مانند بیت کوین را می توان بدون تغییر ارزش تراکنش یا ویژگی های آن با ارز دیگری مبادله کرد، اما گواهی اصالت را می توان تغییر داد. بر اساس NFT صادر می شود، منحصر به فرد و منحصر به فرد. از آنجایی که نمی توان آن را با دیگری معاوضه کرد.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه (۲۱ دسامبر) بین ۴۰۶۹۱ تا ۴۲۷۰۰ دلار بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۱۱ شب به وقت ایران بیش از ۴۱۰۰۰ دلار معامله شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۲۵۰ دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۵۲.۲۷ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته بیش از ۵ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۱۸۱ دلار به ۲۲۴۳ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۳ به وقت ایران با قیمتی بیش از ۲۱۸۰ دلار معامله می شود. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۴۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۹۱.۱۲ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته تقریباً ۲ درصد کاهش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml