انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روزانه ۱۰۰۰ پرواز عبوری از آسمان کشور داریم که از این محل سالانه ۲۳۰ میلیون دلار عاید شرکت فرودگاه‌ها برای توسعه، بهسازی و بازسازی فرودگاه‌های می‌شود.

انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام

به گزارش اقتصاد۱۰۰، رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، امروز در حاشیه هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته وزارت راه، اظهار داشت: روزانه ۱۰۰۰ پرواز عبوری از آسمان کشور داریم.

وی درباره انتقال پروازهای مهرآباد به فرودگاه امام اظهار کرد: فرودگاه مهرآباد هاب پروازهای داخلی است و روزانه تا ۴۰۰ پرواز در مهرآباد انجام‌می‌شود، انتقال این پروازها به فرودگاه امام موجب نارضایتی مردم می‌شود برای مردم مشکل‌آفرین است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه‌ها همیشه وجود دارد، اما رابطه ما به شرکت‌ها، دائمی است اما در چارچوب زمانی بدهی‌های خود پرداخت می‌کنند، قطعا دیر و زود هم دارد اما امیدواریم به تعهدات خود عمل کنند.
نخجوانی اظهار کرد: در مهرآباد مشکلات زیادی داریم، خدماتی که در مهرآباد ارائه می‌شود در شأن مردم نیست، در همین راستا از ۲۰ سال پیش طرح ارتقا و توسعه مهرآباد در دستور کار است و بر اساس طرح جامع همه مشکلات فعلی مهرآباد رفع خواهد شد.
نخجوانی افزود: کار به مشاور ارجاع و نتیجه‌گیری شده است تا در مهرآباد ترمینال ۱۰۰ هزار متر مربعی ساخته شود بدین ترتیب فرکانس پروازهای صبحگاهی مهرآباد را از ۴۵ پرواز صبحگاهی به ۱۲۰ پرواز صبحگاهی ارتقا می‌دهیم.
نخجوانی اضافه کرد: به دستور وزیر راه و شهرسازی منابع مالی این طرح توسعه پیش‌بینی‌شده است.
وی گفت: در بخش فرودگاهی کشور صدها هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است، ساخت یک باند فرودگاه ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه سرمایه‌گذاری شده است.سالانه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان در بخش تاسیسات و بهسازی پروژه داریم، رقم ۳۰ هزار میلیارد تومان تا ۲۰ سال آینده نیاز به سرمایه‌گذاری داریم تا دروازه های ایمنی و سرویس‌دهی به فرودگاه ها انجام شود.
وی افزود: هواپیمای فلایت‌چک در کشور داریم دستگاه‌های کمک ناوبری در حال فعالیت است. همچنین برای خرید و انتقال فلایت‌چک دیگر اقداماتی انجام‌ شده استاابته اطلاعات جزئی واردات فلایت چک‌ موضوع استراتژیک و امنیت ملی است و مجاز نیستیم رسانه‌ای کنیم.
نخجوانی بیان کرد: برای اجرای پروژه‌های بهسازی و بازسازی فرودگاه‌های کشور در طول ۲۰ سال آینده ۳۰ همت سرمایه می‌خواهیم و چون درامد-هزینه‌ای هستیم و بودجه نداریم، ما مجبوریم برای تامین قسمت کوچکی از منابع مالی ارتقای خدمات، عوارض ارتقا و سپس کیفیت افزایش یابد.
وی در پاسخ به سوال فارس گفت: اداره ۵۴ فرودگاه کشور، توسعه و هزینه‌های آنها بر عهده ما است، سهم درآمدهای پروازهای عبوری ۸۵ درصد بودجه کل شرکت و ۲۳۰ میلیون دلار در سال است.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها تصریح کرد: برای نظامات تعرفه‌ای، تخفیفاتی در جهت وصول مطالبات وجود دارد و پیشنهاداتی هم داده‌ایم اما هنوز نهایی نشده است.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml