اولین علامت ترامپ در بازارها/ آیا قیمت دلار اصلاح عمیقی خواهد داشت؟

دوشنبه شب قیمت جهانی طلا بیش از ۳۰ دلار افزایش یافت و از ۲۱۰۰ دلار گذشت و قیمت بیت کوین نیز بیش از ۲۰۰۰ دلار افزایش یافت و به حدود ۶۷۰۰۰ دلار رسید. به گفته گروهی از معامله گران، رشد بازار طلا و بیت کوین اولین اثر اقدامات ترامپ بود.

روز دوشنبه قیمت دلار و ارز به سمت بالاترین رکورد خود در نوسان بود. علاوه بر دلار، قیمت جهانی طلا و بیت کوین نیز در روز دوشنبه به بالاترین حد خود رسید. دوشنبه شب قیمت جهانی طلا بیش از ۳۰ دلار افزایش یافت و از ۲۱۰۰ دلار گذشت و قیمت بیت کوین نیز بیش از ۲۰۰۰ دلار افزایش یافت و به حدود ۶۷۰۰۰ دلار رسید. به گفته گروهی از معامله گران، رشد بازار طلا و بیت کوین اولین اثر اقدامات ترامپ بود. دیوان عالی آمریکا به اتفاق آرا به نفع ترامپ رای داد و صلاحیت وی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در همه ایالت ها را تایید کرد.

تحلیلگران علت نوسانات این روزهای بازار ارز را سه عامل می دانند. اولین عامل اخبار و اتفاقاتی است که انتظارات معامله گران را افزایش داده است. عامل دوم اختلاف قیمت دلار نیما با بازار آزاد است. به گفته تحلیلگران، این شکاف باعث شده شرکت ها انگیزه ای برای صادرات و بازگشت ارز صادراتی نداشته باشند. این گروه با اشاره به آمار گمرک، عدم تعادل ۱۵ میلیارد دلاری تجارت خارجی کشور بدون احتساب صادرات نفت را برجسته کردند. ورود اسیلاتورها در روزهایی که هیچ مداخله ای از سوی بازارسازان در بازار وجود ندارد، سومین عامل نوسان قیمت دلار است. در بازار شنیده شد که معامله گران صعودی در روزهای بدون تزریق یا مداخله شروع به نوسان می کنند.

به گفته تحلیلگران فنی، رقم ۵۹ هزار و ۶۰۰ تومان در بازار ارز هرات بسیار حائز اهمیت است و ممکن است قیمت دلار به آن واکنش نشان دهد. گروهی از معامله گران معتقدند پس از واکنش قیمت دلار به این سطح، بازارساز وارد می شود و بازار نزولی می کند. اما از سوی دیگر گروهی معتقدند که در حال حاضر اصلاح عمیقی در نمودار دلار مشاهده نمی شود.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml