اولین نقدها از ویژن پرو اپل ؛ نقاط قوت و ضعف هدست واقعیت ترکیبی اپل

به گزارش گروه دانش و فناوری، متخصصان حوزه فناوری اپل ویژن پرو را زیر ذره بین قرار داده‌اند تا با یکی از انقلابی ترین محصولات دنیا آشنا شوند. Vision Pro، اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل و انقلابی ترین محصول این شرکت، روز جمعه در ایالات متحده عرضه می‌شود. در آستانه عرضه رسمی اپل ویژن پرو، کارشناسان حوزه فناوری به بررسی این هدست واقعیت ترکیبی پرداخته‌اند.

ویژن پرو که توسط اپل به عنوان «کامپیوتر مکان یابی» معرفی شده است، قدرت پردازشی قابل توجهی دارد و به فناوری‌های بسیار پیشرفته مجهز است؛ از جمله نظارت دقیق بر حرکات چشم و دست کاربر برای حرکت در قسمت‌های مختلف سیستم عامل.

کارشناسان فناوری اولین تجربه خود را از کار با ویژن پرو به اشتراک گذاشته اند تا مردم بتوانند تصمیم آگاهانه تری در مورد خرید یا عدم خرید هدست اپل بگیرند.

جدیدترین محصول اپل نمایشگر جذابی دارد و بهترین عبور از هر هدست را ارائه می‌دهد، حتی بهتر از هدست Meta VR. همچنین، سیستم ردیابی سر و چشم یک “جهش به جلو” است. به گفته The Verge، توانایی Vision Pro برای ضبط و پخش ویدیوهای سه بعدی نیز چشمگیر است.

ویژن پرو دارای سیستم بسیار پیشرفته ای برای ردیابی حرکات دست و چشم است.

سازگاری مثال زدنی ویژن پرو با سایر محصولات اپل از جمله آیفون و لپ تاپ مک بوک، یکی دیگر از مواردی است که مورد تحسین Verge قرار گرفته است. با این حال، قیمت اپل ویژن پرو یک نکته منفی بزرگ برای این محصول است.

A person wearing the Apple Vision Pro headset.

The Verge همچنین می‌گوید که حالت ویدیوی Passthrough گاهی تار است، ردیابی چشم در برخی سناریوها ناپایدار است و پرسوناها (شخصیت‌های دیجیتال) گاهی اوقات ترسناک به نظر می‌رسند. The Verge همچنین به سنگین بودن Vision Pro اشاره کرده است.

Verge می‌گوید که Vision Pro یک “محصول شگفت انگیز” و یکی از آن دسته از محصولات نسل اول است که فقط اپل می‌تواند آن را تولید کند.

از صفحه نمایش شگفت انگیز گرفته تا عملکرد جالب Passthrough و تراشه قدرتمند و نرم افزار جذاب، همه از جمله ویژگی‌هایی هستند که Vision Pro را جذاب می‌کنند. تا جایی که احتمالا خیلی‌ها از کمبود باتری داخل دستگاه شکایت نخواهند کرد.

The Vision Pro’s Solo Loop being stretched out to show it off.

به گفته Verge، Vision Pro یک تجربه تنهایی است. جایی که نمی‌توانید محتوا را با شخص دیگری تماشا کنید و از طرفی قیمت بسیار بالا باعث می‌شود بسیاری از اطرافیان اولین خریداران ویژن پرو اپل از این محصول راضی نباشند.

یوتیوب‌بر معروف فناوری، مارک برونلی با نام مستعار MKBHD هنوز Vision Pro را به‌طور کامل بررسی نکرده است، اما در ویدیوی جعبه‌گشایی خود، می‌گوید اپل آماده است تا یک ماجراجویی در محاسبات مبتنی بر مکان را آغاز کند.

در ویدیوی جعبه گشایی Vision Pro، برونلی اقلام داخل جعبه را نشان می‌دهد و در مورد جزئیاتی مانند مدت زمان شارژ باتری صحبت می‌کند. او قرار است به زودی Vision Pro را به طور کامل بررسی کند. برونلی قبلا در تجربه‌های کوتاه‌مدت با ویژن پرو، از عملکرد سیستم پایش چشم این هدست به‌شدت استقبال کرده بود.

جوآنا استرن، روزنامه نگار سرشناس وال استریت ژورنال، در نقد ویژن پرو اپل به فراگیر بودن سیستم عامل این هدست اشاره کرد و گفت به محض اینکه ویژن پرو را روی صورت خود قرار دهید، یک سری آیکون‌های دایره ای در پس زمینه ای از دنیای واقعی ظاهر می‌شوند.

The Vision Pro sitting next to its external battery pack

به گفته Joanna Stern، نقاط ضعفی مانند ابعاد بزرگ و وزن زیاد، عمر باتری کم و اشکالات در برخی برنامه‌ها در Vision Pro قابل مشاهده است، اما برای یک دستگاه نسل اول طبیعی به نظر می‌رسد. استرن همچنین به عملکرد ضعیف ویژن پرو اپل در ثبت شخصیت‌ها اشاره کرد.

به گفته استرن، بسیاری از کارهایی که ویژن پرو انجام می‌دهد حس علمی تخیلی برای کاربر دارد و ویژن پرو بهترین دستگاه واقعیت ترکیبی است که او تا به حال بررسی کرده است. هدست جنجالی اپل بسیار پیشرفته تر از رقبایی مانند Meta Quest Pro است. استرن می‌گوید که Vision Pro کاملاً آینده ای را که اپل تصور می‌کند به تصویر می‌کشد.

کارشناسانی که هدست واقعیت ترکیبی اپل را بررسی کرده اند، یک سری انتقادات به این محصول دارند. بخش قابل توجهی از این انتقادات مربوط به عملکرد ویژن پرو اپل در اسکن چهره و ایجاد پرسونا است.

زمانی که اپل از Vision Pro رونمایی کرد، نشان داد که این محصول چشمان کاربر را نمایش می‌دهد. اما ظاهراً آنچه در نمایشگر خارجی دیده می‌شود، نسخه بازسازی شده دیجیتالی چشم است و گاهی اوقات بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

The Vision Pro sitting next to its battery.

وجود باتری خارجی یکی دیگر از ایراداتی است که کاربران ویژن پرو اپل را آزار خواهد داد. در حالی که هدست‌های Vision Pro رقیب دارای باتری داخلی هستند، محصول اپل با یک کابل به باتری خارجی متصل می‌شود و در مجموع ۲.۵ ساعت شارژ را ارائه می‌دهد (البته امکان اتصال مستقیم Vision Pro به پریز برق برای استفاده طولانی تر) وجود دارد.

کارشناسان می‌گویند زمانی که برای اولین بار با Vision Pro مواجه می‌شوید، از عملکرد سیستم‌های ردیابی حرکت دست شگفت زده خواهید شد، اما به زودی به آن عادت خواهید کرد. پس از از بین رفتن غافلگیری اولیه، وزن ویژن پرو و فشاری که این هدست به صورت خود وارد می‌کند را احساس خواهید کرد.

 

برخی از کارشناسان می‌گویند هر بار که از ویژن پرو استفاده می‌کنید آرایش مو و صورت شما به هم می‌ریزد و شاید همه نتوانند به راحتی با این موضوع کنار بیایند. نکته دیگر این است که رابط کاربری ویژن پرو در اتاق‌های تاریک به درستی نمایش داده نمی‌شود که آزاردهنده به نظر می‌رسد.

پس از مدت‌ها انتظار، اکنون چند روزی به عرضه رسمی Vision Pro در بازار آمریکا باقی مانده است. یکی از آخرین میراث تیم کوک برای اپل، ویژن پرو به طور کامل تحت رهبری او توسعه یافت و دارای اولین‌های بسیاری است.

Vision Pro در واقع یک دستاورد مهندسی است، اما مانند هر محصول نسل اول دیگری، دارای نقص‌هایی است که ممکن است بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد. از جمله شارژ ضعیف محصول و البته ارائه ناقص پرسوناها تا جایی که برخی از آنها ترسناک و برخی دیگر واقعا مضحک به نظر می‌رسند.

با آمدن موج اول بررسی‌های ویژن پرو، بحث در مورد هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا داغ‌تر از همیشه خواهد بود. آیا اپل می‌تواند استقبال اولیه چشمگیر را از ویژن پرو حفظ کند؟ پاسخ به این سوال بسیار دشوار است، اما تحلیلگران دیدگاه چندان مثبتی نسبت به آمار فروش ویژن پرو اپل ندارند.

قیمت هدست واقعیت مجازی اپل از ۳۴۹۹ دلار شروع می‌شود و در پیکربندی‌های مجهز به فضای ذخیره سازی بیشتر به حدود ۴۰۰۰ دلار می‌رسد. هدست‌های واقعیت مجازی شرکت‌های رقیب بسیار ارزان‌تر هستند، اما این محصولات ویژگی‌های محدودی دارند و به اندازه Vision Pro پیشرفته نیستند.

 

انتهای پیام



منبع :


تکراتو



وبگردی



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml