اکبر طبری به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد + جزئیات

با وجود ادعاهای نادرست و نادرست فردی که خود را وکیل سابق اکبر طبری معرفی می کند، بررسی پرونده وی و رای نهایی دیوان عالی کشور نشان می دهد که اکبر طبری باید حداقل به ۱۲ سال و نیم محکوم شود. حبس، از جمله بازداشت قبلی، ۷۴ ضربه شلاق را تحمل کرد.
به گزارش اخبار تایمز و به نقل از مرکز رسانه های قضایی، اکبر طبری در تاریخ ۲۳ تیرماه سال ۹۸ به اتهاماتی چون «ایجاد شبکه آرشا با وصف رهبری»، «پولشویی»، «جعل اسناد» و «جعل اسناد» بازداشت شد. نفوذ بر عدالت». مورد “.
پس از صدور کیفرخواست و اعاده پرونده به دادگاه، اولین جلسه رسیدگی به اتهامات وی در تاریخ ۱۸ خردادماه سال ۹۹ به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.
اکبر طبری به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد + جزئیات
در ادامه ۱۴ جلسه رسیدگی به پرونده اکبری طبری تشکیل شد و در نهایت سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ۸ مهرماه ۱۳۹۹ از محکومیت اکبر طبری به ۳۱ سال حبس خبر داد.

پس از صدور حکم، وکلای طبری درخواست اعاده دادرسی نسبت به حکم صادره را دادند. دیوان عالی کشور در دو مورد از عناوین اتهامی (جعل سند و سردستگی شبکه ارتشاء) با توجه به مستندات ارائه شده از سوی وکلای متهم، نقض در پرونده را اعلام نمود

بر همین اساس و پس از پذیرش اعاده دادرسی اکبر طبری مطابق ماده ۴۷۴ قانون مجازات اسلامی و قانون ۵۳۰ کیفری، پرونده به شعبه ۱۵ دادگاه کیفری یک تهران ارجاع شد

بعد از ارجاع پرونده از دیوان عالی کشور به شعبه هم عرض، اتهامات مجددا رسیدگی و دادگاه، میزان قرار وثیقه قبلی طبری که ۱۰۰ میلیارد تومان بود را افزایش و به ۳۰۰ میلیارد تومان تغییر داد تا وی طبق قانون با سپردن وثیقه تا زمان رسیدگی نهایی و صدور رای قطعی از زندان خارج شود

توضیحات رئیس دیوان عالی کشور درباره آخرین وضعیت پرونده

در دهم تیرماه رئیس دیوان عالی کشور توضیحاتی در خصوص روند این پرونده ارائه کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم با اشاره به اتهامات وارده به پرونده طبری گفت: موضوع پرونده فساد است و بارها و توسط افراد مختلف مطرح شده است و موضوع اختلاس مشکلی نبوده و نیست. . اتهام از ابتدای پرونده
وی اتهام دیگر طبری را پولشویی و جعل خواند و گفت: مشارالیه معاملاتی را برای تهاتر کالاهای دریافتی انجام داده که برای آن حکم صادر شده است.
اکبر طبری به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد + جزئیات

محکومیت قطعی طبری به ۱۲ و نیم سال حبس

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم خاطرنشان کرد: رای صادره پس از قطعیت اجرا شد و متهم چهار سال در زندان به سر برد اما آقای طبری با ارائه مدارک جدید تقاضای رسیدگی مجدد کرد و ادعا شد که موضوع ق. تشکیل یک عمل فساد شبکه ای در این پرونده مورد بحث قرار نگرفت. در نهایت پس از رسیدگی به پرونده در دیوان عالی کشور، ضمن پذیرش درخواست و توصیه به محاکمه مجدد، پرونده در این بند جهت رسیدگی مجدد به همان دادگاه ارسال شد و پس از رسیدگی، رأی به اتهام ارتکاب به اتهام ق. رشوه، پولشویی نیز به پرداخت جریمه و استرداد وجوه محکوم شد
سرانجام در ۹ تیرماه رای قطعی دیوان عالی کشور در خصوص دادنامه صادره از سوی اکبر طبری در همین شعبه ابلاغ شد.
حکم دیوان عالی کشور در خصوص محکومیت اکبر طبری به اتهام ۷ فقره فساد مالی به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق و این حکم از سوی شعبه همان شعبه ایراد و اشکالی ندارد. تصویب و تصویب شد.
ضمناً حکم صادره در خصوص جرم پولشویی با تعدیل میزان و درآمد مشمول جریمه نیز مطابق بند الف ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری مورد تأیید قرار گرفت.

پاسخ به ادعاهای وکیل سابق طبری

اکبر طبری وکیل سابق پس از صدور و انتشار رأی قطعی دیوان عالی کشور در خصوص این پرونده ادعاهایی را در خصوص این پرونده و مدت حبس موکل سابق خود مطرح کرد.
وکیل سابق طبری مدعی شد که ۱۲.۵ سال حبس اعلام شده مجموعه ای از مجازات های حبس است که متهم تنها باید به اشد مجازات محکوم شود.
وکیل سابق طبری در این زمینه گفت: طبق تجربه من در پرونده تاکید کردند ۴۵ ماه یا حداکثر چهار سال و مجموع آن ۱۲ سال است یعنی در صورت تایید این حکم آقای طبری به زندان خواهد رفت. توسط دادگاه.” برنمی گردد”
اکبر طبری به ۱۲ سال و نیم حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد + جزئیات
ادعای وکیل سابق طبری در حالی مطرح می شود که مطالعه و بررسی سند نشان می دهد این ادعا صحت ندارد.
بررسی های شعبه رای نیز حاکی از آن است که اکبر طبری در ۷ فقره فساد مالی به ۱۲.۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

طبری باید حداقل دوازده و نیم سال حبس را تحمل کند

طبق قانون، دادگاه طبری را به اتهام فساد مالی به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.
همچنین متهم اکبر طبری به استناد بندهای الف و پ ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به دو سال و نیم حبس بیش از حداکثر مجازات قانونی مقرر در ماده ۳ قانون تشدید مجازات محکوم شد. مجازات برای فساد و اختلاس
در نتیجه اکبر طبری بر اساس رای دیوان عالی کشور و تایید دیوان عالی کشور به ۱۲.۵ سال حبس محکوم شد که باید تحمل کند.

تشدید مجازات اکبر طبری با حکم تحمل ۷۴ ضربه شلاق

لازم به ذکر است در رای صادره از سوی قوه قضائیه که توسط دیوان عالی کشور مجددا محاکمه و به همان شعبه اعاده شد، مجازات شلاق ۷۴ در نظر گرفته نشد و پس از رسیدگی مجدد این حکم به حکم طبری اضافه شد. احکام صادر و به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.
لازم به ذکر است، با توجه به اطلاعیه قبلی منتشر شده از سوی مرکز رسانه های قضایی در تاریخ ۹ تیرماه، پرونده اکبر طبری دارای انواع اتهامات و محکومیت های دیگری است که در مراجع قضایی در حال رسیدگی است، اما با صدور حکمی دوازده سال و نیمی از حبس و تایید آن در دیوان عالی کشور باید این حکم را البته با احتساب مدت بازداشت قبلی تحمل کند و به زندان برگردد تا وضعیت شغل دیگرش مشخص شود.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml