اگر جیبتان پر پول است میتوانید خودروی پرنده خود را داشته باشید

شرکتی به نام لیلیوم که در ساخت هواپیماهای پرنده برقی عمودی (eVTOL) تخصص دارد، اکنون آماده عرضه خودروی پرنده خود به بازار است.

به گزارش اخبار تایمز؛ اگر آنقدر ثروتمند هستید که علاوه بر داشتن گواهینامه خلبانی، ۱۰ میلیون دلار برای ماشین پرنده خود خرج کنید، اکنون می توانید ماشین پرنده برقی شیک لیلیوم را سفارش دهید. البته در حال حاضر فقط در بازار آمریکا به فروش می رسد و اولین بار است که خودروهای پرنده به صورت تجاری عرضه می شوند.

خودروهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) که تا حدودی شبیه پهپادهای مسافربری هستند، وارد بازار می شوند.

در سال ۲۰۲۱، شرکت Halo مستقر در بریتانیا، ۲۰۰ خودروی پرنده ساخت شرکت برزیلی Eve را سفارش داد. طبق گزارش ها، تا سال ۲۰۲۳، بیش از ۲۷۷۰ پیش سفارش برای وسایل نقلیه Eve با ارزش کل ۸.۳ میلیارد دلار انجام شده است.

اگر جیبتان پر پول است میتوانید خودروی پرنده خود را داشته باشید

اوایل سال جاری، SkyDrive مستقر در توکیو قرارداد تولیدی با سوزوکی را برای آغاز تولید تاکسی های پرنده دو سرنشین خود در اوایل سال ۲۰۲۴ اعلام کرد. همین چند روز پیش، خودروی پرنده ۱۶ پره آن به نام Joby S4 مجوز شروع به کار در چین را دریافت کرد. به عنوان یک تاکسی هوایی تجاری

اما یکی از بازیگران اصلی این فضا، شرکت «لیلیوم» مستقر در آلمان است. لیلیوم به جای استفاده از ملخ های بزرگ موجود در سایر خودروهای پرنده، از مجموعه ای از ملخ های کوچک برای رانش عمودی و افقی استفاده می کند.

همانطور که دانیل ویگاند یکی از بنیانگذاران لیلیوم در مصاحبه اخیر خود خاطرنشان کرد، این فناوری به نام پیشرانه بردار الکتریکی کانالیزه شده یا DEVT یک پیروزی بزرگ برای این شرکت بوده است.

لیلیوم بزرگترین قرارداد تجاری خود را با سومین ایرلاین داخلی برزیل به نام آزول در سال ۲۰۲۱ امضا کرد که برای تحویل ۲۲۰ هواپیما و ارزشی نزدیک به یک میلیارد دلار بود.

اکنون لیلیوم اعلام کرده است که اولین خودروهای پرنده را برای فروش خصوصی در ایالات متحده عرضه خواهد کرد. این شرکت با EMCJET، یک شرکت کارگزاری و مدیریت هواپیما در تگزاس همکاری می کند. این مشارکت حقوق توزیع انحصاری EMCJET را تا سال ۲۰۳۰ اعطا می کند و قبلاً متعهد شده است که پنج کارگاه تولیدی را به Lilium اختصاص دهد.

در حالی که در دسترس بودن تجاری خودروهای پرنده ممکن است در نهایت رویای خودروهای پرنده در آسمان را به واقعیت تبدیل کند، همانطور که کریستین پرک، سخنگوی شرکت می گوید، برای تجربه شخصی آن ابتدا به یک حساب بانکی بسیار بزرگ نیاز دارید. هزینه ما ۱۰ میلیون دلار است که شامل خدمات جامع و گارانتی می شود و آن را به یکی از مقرون به صرفه ترین جت ها در کلاس خود تبدیل می کند.

لازم به ذکر است جت لیلیوم در ابتدای سال جاری به حداکثر سرعت هوایی خود یعنی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml