ایده های طراحی داخلی سالن پذیرایی

سالن پذیرایی، یکی از با اهمیت ترین بخش ها در منازل است. اهمیت این بخش، در زمان حضور مهمان ها افزایش می یابد؛ بنابراین حتما باید دکوراسیون شیک و بی نقصی را برای آن در نظر گرفت. در این مطلب، ایده های طراحی داخلی سالن پذیرایی را به شما معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

در سالن پذیرایی، چه وسایلی باید گذاشت؟

وسیله های مهم و زیادی هستند که به زیبایی و کارآمد بودن این محیط کمک می کنند و شما می توانید آن ها را در انواع مدرن و کلاسیک و مینیمال پیدا کنید. این وسیله ها، شامل موارد زیر می باشند:

  • میز تلویزیون: شما حتما باید یک میز تلویزیون برای قرار دادن تلویزیون خود داشته باشید؛ البته اگر جا به اندازه کافی برای آن دارید و نمی خواهید تلویزیون خود را به دیوار نصب کنید. این وسیله که عمدتا از چوب های طبیعی یا مصنوعی ساخته می شود، می تواند به عنوان یک نقطه کانونی عمل کند. در این حالت، شما می توانید مبل های خود را حول محور این محصول بچینید. انتخاب سبک و نوع طراحی این میز، بستگی به مدل و طرح و رنگ سایر وسایل مانند ست جلو مبلی و عسلی دارد.
  • مبل: در صورت بزرگ بودن سالن پذیرایی، امکان قرار دادن دو دست مبل را دارید؛ یکی سلطنتی و دیگری راحتی. اینگونه، قادر به پذیرایی از مهمان های رسمی و صمیمی در منزلتان هستید و البته، از تعداد بیشتری مهمان می توانید پذیرایی کنید.
  • میزهای عسلی و جلو مبلی: این میزها معمولا به همراه ست و همراه مبل ها خریداری می شوند. نقش این وسایل در زمان آمدن مهمان و نیاز به جایی برای قرار دادن اسباب پذیرایی، پر رنگ تر از همیشه می شود.
  • آینه و کنسول: انواع میز کنسول چوبی به همراه آینه، بهترین زینت بخش پذیرایی خانه تان می توانند باشند. جدا از جذابیت این میزها، از نقش آن ها در نظم بخشیدن به محیط نمی توانیم غافل شویم. در آن ها، لوازمی را می توانید بگذارید مثل: بشقاب، ست کارد و چنگال، ظرف های پُر شده از تنقلات. روی آن ها هم امکان قرار دادن انواع لوازم تزئینی مثل مجسمه و گلدان را دارید.
  • ویترین: نمایش لوازم دکوری متعدد مانند ظروف بلوری و چینی شیک و گاهی پر زرق و برق، تاثیر زیادی در جذابیت محیط سالن پذیرایی دارد. این لوازم را در یک ویترین با درب شیشه ای می توانید در معرض دید بگذارید.
  • فرش یا کفپوش: این دو، هم تاثیر شگفت انگیز در زیباتر شدن سالن پذیرایی شما دارند و هم شما را از دردسرهای نظافت مکرر کف زمین نجات می دهند. اگر آدمی وسواسی هستید، می توانید رنگ هایی از این دو را انتخاب کنید که لکه و آلودگی را نشان ندهند.
  • ست میز و صندلی ناهارخوری: یکی از ضروری ترین ست های سالن پذیرایی علاوه بر ست مبل ها را می توان میز ناهار خوری و صندلی هایش دانست. این مجموعه کالای مفید، در زمان صرف غذا در دورهمی های خانوادگی یا مهمانی های رسمی به شما کمک زیادی می کنند. انتخاب سایز مناسب میز و صندلی ها، بستگی به جای خالی در محیط سالن شما دارد. در صورت بزرگ بودن آشپزخانه، امکان قرار دادن آن ها در این قسمت هم وجود دارد.
  • پرده: این عنصر تزئینی، ورود نور به محیط را کنترل می کند و صد البته، کمک زیادی به شما در صرفه جویی در انرژی می نماید. رنگ و طرح آن را با توجه به سایر اسباب و اثاثیه سالن پذیرایی می توان انتخاب کرد. این عنصر دکوری را هم می توان با زیر پرده ای خرید و هم به تنهایی.
  • آباژور و لوستر: ساده ترین مکمل های زیبایی دکوراسیون سالن های پذیرایی، این دو وسیله هستند. با در نظر گرفتن سَبک طراحی داخلی این قسمت از منزل، مناسب ترین این محصولات را می توانید بخرید تا هم نور کافی در محیط داشته باشید و هم جذابیت.
  • کمد کفش: در خانه های مدرن که دیگر کمتر می توان راهروی ورودی دید و یا امکان قرار دادن کمد مخصوص قرار دادن کفش ها در راهروی مشاع ساختمان نیست، باید جاکفشی را جایی نزدیک سالن پذیرایی قرار داد. پس در هنگام خرید این وسیله، حتما به زیبایی و شیک بودن آن دقت کنید. چون این محصول خیلی در معرض دید است، مدل و طرح و رنگ آن تاثیر زیادی در جذابیت سالن پذیرایی دارد.
  • تابلوها، از بهترین عناصر تزئینی برای دیوارهای خالی و بی روح خانه ها هستند. با توجه به سبک طراحی داخلی سالن پذیرایی، بهتر است محصولاتی مدرن یا کلاسیک یا مینیمال بخرید تا با همه وسایل محیط شما هماهنگ باشند.

برای خرید محصولات چوبی، توجه به چه مسئله ای اهمیت دارد؟

هماهنگی این کالاها به لحاظ مدل و ترکیب رنگ، اهمیت ویژه ای دارد. معمولا اگر از یک فروشگاه مشخص همه وسیله های مورد نیاز را بخرید، ایجاد هماهنگی برایتان راحت تر می شود. توجه به مواد اولیه و ابزار استفاده شده در ساخت این محصولات نیز اهمیت دارد. حتما محصولاتی بخرید که از چوب یا سایر مواد اولیه با کیفیت ساخته شده اند.

پیدا کردن محصولاتی با چنین ویژگی هایی، امروزه دیگر سخت نیست؛ چون فروشگاه های معتبر زیادی در زمینه عرضه کالاهای مختلف برای دکوراسیون داخلی فعالیت دارند. اگر شما هم به دنبال کالاهایی با کیفیت و شیک هستید، با مراجعه به فروشگاه های حضوری و آنلاین معتبر مانند فروشگاه اینترنتی سه گامه (www.segameh.com) می توانید بهترین و شیک ترین محصولات را انتخاب کنید. محصولات این سایت، مناسب برای دکوراسیون های مختلف و محیط های اداری و تجاری و منازل می باشند و برخی از کالاهای عرضه شده توسط آن به درخواست خریداران گرامی، امکان این را دارند که به لحاظ مدل و رنگ و ابعاد سفارشی سازی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml