ایده ویژن پرو به زمانی برمی گردد که اولین آیفون عرضه شد

گزارش شده است که اپل از زمان معرفی نسل اول آیفون ها، ایده Vision Pro را در نظر گرفته است. یعنی اپل از سال ۲۰۰۷ روی این هدست کار می کند.
به گزارش اخبار تایمز، در سال ۲۰۰۷ و همزمان با معرفی نسل اول آیفون ها، اپل پتنتی را به ثبت رساند که جزئیات آن نشان می دهد ایده Vision Pro از همان زمان در ذهن بوده است. هدست واقعیت ترکیبی اپل با نام Vision Pro قطعا یکی از بهترین و موردانتظارترین هدست های هوشمند است که باارزش ترین شرکت دنیا از آن به عنوان جایگزینی آینده نگرانه برای آیفون ها یاد کرده است.

ایده ویژن پرو از سال ۲۰۰۷ استارت خورده است

Vision Pro بلندپروازانه ترین محصول اپل در دهه گذشته است و برای ما واضح است که سازنده آیفون سال ها بر روی آن کار کرده است. اما تا زمانی که پتنت جدید اپل به ثبت نرسید، نمی دانستیم ایده ویژن پرو از چه سالی آغاز شد.
پتنت جدید اپل که در سال ۲۰۰۷ به ثبت رسید ایده ای مشابه با ویژن پرو دارد. اپل در همان سال از نسل اول آیفون رونمایی کرد.
ایده ویژن پرو به زمانی برمی گردد که اولین آیفون عرضه شد
حق اختراع اپل در سال ۲۰۰۷ شرح کاملی از قابلیت های Vision Pro ارائه نمی دهد. اما به هدستی با قابلیت نمایش فیلم و رویدادهای ورزشی اشاره دارد. در همین پتنت به نمایش مطالب در محیط واقعیت مجازی و برخی قابلیت های پیچیده اشاره شده است.
پتنت های ثبت شده توسط شرکت ها معمولا حاوی جزئیات فنی و جملات گیج کننده زیادی است و نمی توان اطلاعات روشنی از آنها استخراج کرد. در بخشی از توضیحات ثبت اختراع آمده است: «این سیستم نمایش شخصی ممکن است شامل یک دستگاه الکترونیکی باشد که وظیفه آن ارائه محتوای چندرسانه ای به نمایشگر شخصی است که وظیفه اجرای محتوای دریافتی را بر عهده دارد».
در ادامه توضیحات ثبت اختراع را می خوانیم:
“دستگاه نمایش شخصی می تواند محتوای نمایش داده شده را با استفاده از یک یا چند جزء نوری یا دیجیتال تنظیم کند تا ویژگی های یک سینما را نمایش دهد. بنابراین کاربر دستگاه احساس حضور در سینما را پیدا می کند.”
ایده ویژن پرو از سال 2007 استارت خورده است
اپل در سال ۲۰۰۷ پیش بینی کرد که هدستش به حرکات سر و چشم یا دست پاسخ می دهد: «در برخی موارد، دستگاه نمایشگر شخصی ممکن است حرکات کاربر را با استفاده از یک یا چند سنسور تشخیص دهد. دستگاه همچنین ممکن است تصویر نمایش داده شده را بر اساس حرکات کاربر تنظیم کند. به عنوان مثال، دستگاه ممکن است حرکات سر کاربر را تشخیص دهد تا بخشی از محتوای نمایش داده شده با توجه به حرکات تنظیم شود. اپل این جمله را برای حرکات چشم و سایر قسمت های بدن تکرار کرده است.
علاوه بر این، اپل به ایجاد یک تجربه واقعیت مجازی برای کسانی که ورزش می کنند اشاره کرده است:
“این دستگاه نمایشگر شخصی ممکن است فرصتی برای مشاهده محتوای چند رسانه ای مربوط به یک بازی بیسبال به گونه ای ارائه دهد که گویی کاربر در یک استادیوم بیسبال حضور دارد.”
ایده ویژن پرو به زمانی برمی گردد که اولین آیفون عرضه شد
اپل در آن زمان اعلام کرد که صدای خروجی هدستش بر اساس حرکات سر و موقعیت کاربر در استادیوم تغییر می کند.

ویژن پرو که در کنفرانس WWDC 2023 رونمایی شد در اوایل سال ۲۰۲۴ در بازار آمریکا عرضه خواهد شد.قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو ۳۴۹۹ دلار است.
پتنت مذکور در سال ۱۳۸۶ به ثبت رسیده است. اما جزئیات آن تا به امروز در دسترس قرار نگرفته است. انتشار این پتنت برخی از کاربران را در شبکه های اجتماعی به این فکر انداخته است که اپل برای ۱۷ سال آینده چه ایده هایی دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml