ایران ۶ میلیارد سود بلوکه شده از کره جنوبی می خواهد

روزنامه یونهاپ کره جنوبی گزارش داد تهران در حال بررسی دریافت سود از بانک هایی است که حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی های ایران را به دلیل تحریم های آمریکا نگه داشته و مانع انتقال آنها به تهران شده اند.

به گزارش اخبار تایمز؛ روزنامه یونهاپ کره جنوبی گزارش داد تهران در حال بررسی دریافت سود از بانک هایی است که حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی های ایران را به دلیل تحریم های آمریکا نگه داشته و مانع انتقال آنها به تهران شده اند.

حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران در کره جنوبی دیروز به منظور مبادله زندانیان آمریکایی و ایرانی به حساب های بانکی در دوحه قطر واریز شد.

در گام اول، آمریکا تمامی تحریم های انتقال این ۶ میلیارد دلار دارایی ایران از کره جنوبی به قطر را لغو کرد. این وجوه در کره جنوبی که یکی از بزرگترین مشتریان نفت ایران بوده است، به دلیل تحریم های آمریکا مسدود شد.

بنا به ادعای این رسانه کره ای، به گفته منابع دیپلماتیک ایران، مقامات تهران بررسی حقوقی دریافت سود از وجوهی را که قبلا توسط بانک مرکزی کره، بانک صنعتی کره و بانک ووری مسدود شده بود، آغاز کرده اند.

یک مقام ایرانی که نخواست نامش فاش شود، گفت که موسسات مالی کره جنوبی به دلیل تحریم های غیرقانونی آمریکا به طور غیرمنصفانه (از دارایی های ایران) سود برده اند.

این مقام ایرانی افزود: طبیعی است که بانک ها سود را به صاحب حق برگردانند.

در همان زمان، یک مقام وزارت خارجه در سئول گفت که اقدام ایران «با روح توافق بین کشورهای مربوطه سازگار نیست».

وی افزود: تمامی جزئیات مربوط به انتقال وجوه مسدود شده بر اساس توافقات با کشورهای مربوطه از جمله ایران صورت گرفته است.

روابط بین کره جنوبی و ایران همچنان پرتنش است زیرا جمهوری اسلامی خواستار انتقال وجوه مسدود شده خود شده است.

این یک چالش برای سئول بود که می خواست اتحاد خود را با واشنگتن حفظ کند و به مشارکت اقتصادی خود با تهران ادامه دهد.

قرارداد تبادل زندانیان ایران و آمریکا که با میانجیگری قطر انجام شد، در ۱۰ اوت اعلام شد که به ۵ شهروند آمریکایی بازداشت شده توسط ایران اجازه می دهد در ازای انتقال وجه به بانک های قطری و آزادی ۵ ایرانی بازداشت شده در آمریکا، کشور را ترک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml