اینجا اگر با راننده تاکسی صحبت کنی ضرر می کنی!/ راننده هایی که ۳ تا موبایل دارند!/ تاکسی پوآرو در هانگژو! + تصاویر

وقتی احترام به قانون در ذات و خمیرمایه مردم یک کشور کاشته می شود و پرورش می یابد، حتی میهمانان کشورهای دیگر نیز مجبور به اطاعت از آن قانون می شوند.

به گزارش اخبار تایمز و به نقل از حاشیه‌نگاری خبرنگار اعزامی خبرورزشی از هانگژو؛ در چین، مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان، باید تاکسی کرایه کنید. یعنی وقتی سوار شدی مسافری نمی برد و فقط به مقصدی که شما می خواهید می رود. اگر چند مقصد دارید باید از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید یا اگر می خواهید در مقصد کوتاهی پیاده شوید باید از اتوبوس استفاده کنید.

در اینجا قوانین خاصی برای تاکسی وجود دارد. قوانینی که شامل وضعیت سایر خودروها نمی شود و البته خودروهای شخصی در کار تاکسی ها خللی وارد نمی کند! جالب اینجاست که مهمانان خارجی نیز ملزم به رعایت این قوانین هستند. به عنوان مثال شما با تاکسی به قسمتی از شهر رفته اید که توقف جز در مناطق خاصی ممنوع است. راننده تاکسی بهت میگه مقصدت اینجاست ولی من باید جلوتر پارک کنم!
در اینجا اگر از راننده تاکسی سوالی بپرسید یا چیزی به او بگویید، ضرر کرده اید! میدونی چرا؟ چون به محض اینکه مسافر از پشت چیزی می گوید راننده در اولین پارکینگ ماشین را متوقف می کند و بعد می پرسد چه کار می کنید؟ یعنی هم زمان و هم پول را از دست می دهید که افزایش می یابد! این افزایش هزینه شامل مقصد نیز می شود زیرا ممکن است بخواهید جلوی در یک مکان عمومی مانند استادیومی که تاکسی در آن حق توقف ندارد پیاده شوید. در نتیجه باید تا ایستگاه بعدی صبر کنید!

تاکسی در هانگژو چین

روی تاکسی ها تابلوی الکترونیکی وجود دارد که اگر مسافر داشته باشند قرمز است. فقط زمانی می توانید با تاکسی تماس بگیرید که تابلو سبز باشد. و از همه جالبتر اینجاست که هیچکس حق ندارد در صندلی جلو کنار راننده بنشیند و البته اگر خودت را بکشی بیش از ظرفیت نمی گیرند!
دو نوع تاکسی در خیابان های چین وجود دارد. تاکسی هایی که در شهر تردد می کنند و ایستگاه مشخصی ندارند. این تاکسی ها از جدیدترین مدل های انواع خودروها حتی بنز یا تویوتا هستند. اما اگر از یک مکان عمومی مانند ایستگاه مترو، فرودگاه یا هتل درخواست تاکسی کنید، ناگهان خود را در لندن می یابید! علاقه مندان به فیلم های هرکول پوآرو یا سایر آثار انگلیسی با مدل تاکسی های لندن آشنا هستند.
خودروهای خاصی که راننده در جلو می نشیند و با محافظ شیشه ای از عقب جدا می شود. شما فقط می توانید چمدان خود را روی صندلی جلو قرار دهید. و در قسمت عقب هم جای ۶ نفر هست درست مثل یک لیموزین روبه روی هم با مبل های بسیار راحت و البته تلویزیون و اینترنت و تمامی امکانات لازم. جالب اینجاست که قیمت این تاکسی ها هیچ تفاوتی با تاکسی های معمولی ندارد.
حداکثر دو یا سه یوان در یک مسیر که به پول ما ۲۰ هزار تومان هم نمی رسد.

تاکسی در چین

و نکته آخر اینکه رانندگان تاکسی اینجا همه از ۳ گوشی موبایل استفاده می کنند. یکی برای مسیریابی یکی برای ارتباط مستقیم با مرکز شما و دیگری موبایل شخصی که البته در حین رانندگی همیشه خاموش است و راننده اجازه پاسخگویی ندارد.

راننده تاکسی در هانگژو

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml