سوئیس ثروتمندترین کشور جهان است

در سوئیس بالاترین میانگین درآمد برای هر نفر ۸۰۵۶۰ دلار است.

به گزارش اخبار تایمز؛ یکی از راه های تخمین ثروت یک ملت، متوسط درآمد هر فرد است. درآمد بالاتر از حد متوسط بهتر از میانگین استاندارد زندگی شهروندان، سایر ویژگی های رفاه و کیفیت شهروندان، امید به زندگی، سطح سواد، میزان مرگ و میر، فرصت های شغلی و سهولت در دسترس بودن امکانات مرتبط با سلامت مانند آب است. سالم و غیره

در ادامه این قسمت میانگین درآمد کشورهای مختلف را بررسی کرده ایم تا بر اساس آخرین آمار منتشر شده ۱۰ کشور ثروتمند جهان را معرفی کنیم.

۱.سوئیس:

در سوئیس بالاترین میانگین درآمد برای هر نفر ۸۰۵۶۰ دلار است. این کشور اروپایی ۱۵۹۴۰ مایل مربع مساحت دارد و جمعیت آن ۸۵۰۰۰۰ نفر تخمین زده می شود. این کشور در طول دهه های گذشته از نظر اقتصادی و فناوری بسیار توسعه یافته و از نظر اقتصادی با ثبات بوده و از نظر ثروت مالی و غیر مالی بالاتر از هر کشور دیگری در جهان است. در قرن بیستم، سوئیس بزرگترین صادرکننده مواد شیمیایی، ابزار علمی، ساعت، دارو و آلات موسیقی بود. حمایت دولت از بخش خصوصی و مالیات های پایین باعث سهولت تجارت در این کشور شده است.

سوئیس ثروتمندترین کشور جهان است

نروژ کشوری در شمال اروپا با مساحتی در حدود ۱۴۸۷۴۷ مایل مربع و جمعیتی بالغ بر ۵۳۱۲۳۰۰ نفر است. این کشور در رتبه دوم قرار دارد و میانگین درآمد هر نفر ۷۵۹۹۰ دلار است. نروژ کشوری بسیار موفق است و دارای اقتصاد مختلط بازارهای آزاد و مالکیت دولتی است و درآمد قابل توجهی از منابع طبیعی مانند سوخت های فسیلی، مواد معدنی، ماهی و جنگل ها دارد. شهروندان از حقوق های بالا، کیفیت عالی زندگی، مراقبت های بهداشتی رایگان و فرصت های شغلی برخوردار هستند. نروژ در ۶ سال گذشته رتبه اول را در شاخص توسعه انسانی و احترام به حقوق بشر داشته است.

۳.لوکزامبورگ:

لوکزامبورگ یکی از کوچکترین کشورهای جهان است که تنها ۹۹۸ مایل مربع مساحت دارد و جمعیتی بیش از ۵۰۰۰۰۰ نفر دارد. لوکزامبورگ دارای اقتصاد توسعه یافته ای است و متوسط درآمد هر فرد ۷۰۲۶۰ دلار بین المللی است. ثروت و پیشرفت آنها با آهن و فولاد در دهه ۱۹۶۰ قبل از تحولات بانکی و خدمات مالی آغاز شد. این کشور یکی از اولین کشورهایی بود که فناوری اطلاعات و الکترونیک را پذیرفت و اقتصاد در طول سالیان متمادی از رشد متوسط، سطوح بالای نوآوری و ابتکارات و نرخ تورم پایین برخوردار بوده است.

۴. قطر:

قطر کشوری در غرب آسیا است که با متوسط درآمد سرانه ۶۱۰۷۰ دلار در رتبه چهارم قرار دارد. رشد اقتصادی این کشور توسط و با کمک مهاجران میلیاردر که در بخش های مختلف آن کار می کنند، بوده است. کشف سوخت های فسیلی در این کشور به یک غول اقتصادی تبدیل شد. شهروندان آن از نرخ های مالیاتی پایین، سطح اشتغال بالا و استانداردهای بالای زندگی برخوردارند.

۵.ایسلند:

این جزیره در اروپا واقع شده است و ۳۹۶۸۲ مایل مربع مساحت و حدود ۳۵۵۶۲۰ نفر جمعیت دارد. ایسلند دارای یک اقتصاد بازار است که با نرخ مالیات پایین، مراقبت های بهداشتی در سطح جهانی، سطح سواد بالا و استفاده از انرژی های تجدید پذیر مشخص می شود. ثبات سیاسی و اجتماعی که در کشور وجود دارد باعث شده است که در شاخص توسعه انسانی امتیاز بالایی کسب کند. متوسط درآمد هر فرد ۶۰۸۳۰ دلار است و گردشگری بزرگترین درآمد این کشور است.

۶. ایالات متحده:

درآمد متوسط هر فرد ۵۸، ۲۷۰ دلار می باشد و در این لیست بعد از سقوط قابل توجه رتبه ششم را از آن خود کرده است.

۷. ایرلند:

در آمد متوسط هر فرد ۵۵، ۲۹۰ دلار است.

۸.دانمارک:

درآمد متوسط هر فرد ۵۵، ۲۲۰ دلار است.

۹.سنگاپور:

درآمد متوسط هر فرد ۵۴، ۵۳۰ دلار است.

۱۰.سوئد:

درآمد متوسط هر فرد ۵۲، ۵۹۰ دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml