این افراد دو وام ویژه برای ازدواج می گیرند + جزئیات

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ضمن تشریح عملکرد دولت سیزدهم در حوزه زنان گفت: منتظریم لایحه «امنیت زنان» به صحن مجلس بیاید.

به گزارش اخبار تایمز؛ خزعلی به پوشش بیمه ای زنان خانه دار اشاره کرد و گفت: زنان خانه دار روستایی دارای سه فرزند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گرفتند و این چیز کمی نیست. اینها وعده هایی است که در دهه های گذشته در انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است. این بیمه را از روستاها شروع کردیم و انشاالله به شهرستان خواهد رسید.

ارائه «کاتالوگ جهیزیه» و «وام ویژه ازدواج» به زوج های دهه ۶۰

وی در خصوص تسهیلات ویژه دهه شصت نیز گفت: دهه شصتی ها ۲۱ درصد جمعیت ما را تشکیل می دهند و شرایط خاصی دارند که ممکن است به تجرد مطلق منجر شود. روستاهای ما شرایط ویژه تری دارند. یک بار در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ این را اجرا کردیم و امسال نیز پوشش زوجین دهه شصتی از نظر بیمه اجتماعی و تسهیلات در قالب بن جهیزیه، وام اشتغال و «وام ازدواج ویژه» به جز وام ازدواج برای دهه شصتی که داشتیم

آغاز واگذاری زمین به خانواده های دارای سه فرزند یا بیشتر در برخی استان ها

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در پنج ماه گذشته ۲۰ فقره وام فرزندآوری و ۷۰ فقره وام ازدواج پرداخت شده اما هنوز به شرایط مطلوب نرسیده ایم، گفت: اعطای زمین به خانواده های سه یا سه تعداد کودکان در برخی شهرها و استان ها بیشتر است. شروع شده اما به این سرعت نمی توان در قانون اجرا کرد. در بیشتر موارد زمین به خانواده های چهار قلو داده شده و اجرا شده است.
این افراد دو وام ویژه برای ازدواج می گیرند + جزئیات

دولت «ضامن» دریافت مزایا برای زنان سرپرست خانوار می شود

خزعلی درباره اقدامات انجام شده در حوزه زنان سرپرست خانوار نیز تصریح کرد: یکی از مشکلات زنان سرپرست خانوار ضامن تسهیلات بود. با حکمی این تسهیلات با ضمانت دولت در اختیار این زنان قرار می گیرد. همچنین برنامه جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را تدوین کردیم که در کمیسیون است. این باید در برنامه ششم انجام می شد که در این دولت انجام شد. این امر در برنامه هفتم دیده شده است تا این توانمندسازی فقط در زمینه اشتغال نباشد، بلکه در زمینه های تحصیلی، حقوقی، مشاوره ای و … نیز باشد.
وی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه بیمه زنان خانه دار با بیان اینکه اجرای بیمه زنان خانه دار از روستا آغاز شده و امیدواریم بتوانیم آن را به شهرستان نیز گسترش دهیم، افزود: برنامه ما این است که این بیمه را برای کسانی که دارای چهار فرزند و دارند پیگیری کنیم. امیدواریم به نتیجه برسیم بیمه زنان خانه دار باید در قانون اجرا شود، اما با توجه به شرایط دولت و بودجه ای که باید تخصیص داده شود، می توانیم این را اجرا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml