چه کسانی کالابرگ می گیرند؟ / زمان واریز و برداشت یارانه آبان ماه اعلام شد!

یارانه نقدی آبان ماه روز شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۲ واریز و برداشت می شود.

به گزارش اخبار تایمز؛ اخیرا قوانین زیادی در حوزه واریز یارانه نقدی ابلاغ شده و تسهیلات مختلفی در این حوزه به مشمولان ارائه می شود. قرار است ۵۲۰ هزار تومان یارانه به دهک های اول تا سوم درآمدی تعلق گیرد. همچنین به گفته مسئولان امکان تبدیل عشر به درصد درآمد نیز وجود دارد.

بر این اساس، اگر سرپرستان خانوار از دهک های اول تا سوم باشند، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان و اگر از دهک های چهارم تا نهم باشند، به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

جزئیات محصول الکترونیکی

در صورتی که سرپرستان خانوار از محصول الکترونیکی استفاده نکرده باشند، کل مبلغ یارانه برای آنها قابل برداشت است و در صورت استفاده، همان مبلغ از یارانه خانوار کسر و مابقی مبلغ واریز می شود.

یارانه این گروه حذف می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از امکان جابه جایی دهک های کم درآمد خبر داد و گفت: دهک های هشتم و نهم به تدریج به طرح کاتالوگ الکترونیک اضافه می شوند.
سید صولت مرتضوی درباره احتمال الحاق دهک های هشتم و نهم به طرح کالابرگ الکترونیک گفت: در حال حاضر برای دهک های ششم و هفتم تصمیم گیری شده و این دو دهک را اضافه کرده ایم و به تدریج بقیه دهک ها را اضافه می کنیم.

وی درباره بیشترین استقبال دهک ها از طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: استقبال متفاوت بود اما دهک های دوم، سوم و پنجم بیشترین استقبال را داشتند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی درباره تبدیل عشر به درصد و اینکه آیا این موضوع باعث قطع یارانه می شود یا خیر؟ گفت: از قدیم الایام درصدی بوده تا به دهم رسیده اند. رتبه بندی درصدی کار امروزی نیست، از گذشته وجود داشته و اکنون نیز ادامه دارد.

مرتضوی تصریح کرد: می توان گفت ممکن است برخی از دهک های بالاتر به دهک های پایین تر بروند و برخی دیگر که دهک های پایین هستند به دهک های بالاتر ارتقا پیدا کنند.

مردم فورا این کار را برای افزایش یارانه شان انجام دهند

به گفته وزیر کار، اگر دهک های چهارم و پنجم مانند دهک های اول تا سوم، ۵۰ درصد از اعتبار یارانه ای ۴۰۰ هزار تومانی خود را به خرید ۱۱ قلم کالای پیش بینی شده در طرح فهرست کالای الکترونیکی اختصاص دهند، میزان مازاد اعتبار ۱۲۰ هزار تومان خواهد بود. یارانه تشویقی دریافت و دریافت می کند.

کاتالوگ الکترونیکی

به گفته مرتضوی، در حال حاضر هر فردی که در ۵ دهک اول و یا در آینده بر اساس بررسی مجدد آزمون بضاعت یا اعتراض سرپرست خانوار در ۱۰ دهک باشد، مشمول ۱۰ دهک می شود. دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی؛ یعنی با احتساب یارانه تشویقی، مبلغ یارانه هر فرد به ۵۲۰ هزار تومان می رسد.

پیش از این معاون رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص گنجاندن دهک های جدید در این طرح گفته بود: احتمال می رود تا یک ماه آینده دو دهک ۴ و ۵ در طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی قرار گیرد و در در ماه های آینده این طرح به تدریج اجرا می شود به ویژه دهک های ششم تا نهم نیز عملیاتی می شود.

با اجرای فاز جدید طرح فهرست کالاهای الکترونیکی از ۱۰ مرداد ماه، خانوارهای دهک اول تا سوم و خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد خمینی (ره) که به ازای هر نفر ماهانه ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند. ، مشروط بر اینکه ۵۰ درصد از این مبلغ (۲۰۰ هزار تومان) برای خرید کالای الکترونیکی ۳۰ درصد شارژ اضافی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دریافت می شود. با اعلام روز گذشته وزیر کار و اتخاذ تصمیمات جدید، دهک های چهارم و پنجم مشمول دریافت ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی شدند و به این ترتیب این طرح به خانوارهای ۵ دهک اول ارتقا یافت.

در این طرح امکان خرید نسیه ۱۱ قلم کالای اساسی شامل گوشت گوساله منجمد، برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم چرب، پنیر، ماست کم چرب، مرغ، تخم مرغ، روغن مایع، ماکارونی و شکر وجود دارد. استفاده از مبلغ یارانه خانوار یک ماه زودتر برای خانوارهای دهک اول تا سوم سپرده نقدی در نظر گرفته شده است.

میزان مابه التفاوت تورم ۱۱ قلم کالای اساسی مورد انتظار از سال ۱۴۰۱ بدون احتساب مازاد اعتبار از مردم اخذ می شود و در صورت تورم احتمالی اقلام سبد کالا، دولت مابه التفاوت قیمت کالاها را پوشش می دهد. کالاها نسبت به سال ۱۴۰۱ به گونه ای است که خانوارها تا پایان سال پرداخت می کنند. رفع خواهد شد.

تا قبل از دولت سیزدهم مبلغ یارانه به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بود که به حساب سرپرستان خانوار واریز می شد اما این مبلغ در دولت سیزدهم چند برابر شد به طوری که برای دهک های ۱ تا ۳ ۴۰۰ هزار تومان است. به ازای هر نفر تومان و برای دهک های ۴ تا ۹ ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

در حال حاضر ۹۳۰۰۰ مغازه به سامانه الکترونیک کالابرگ متصل شده اند و تعداد فروشگاه های متصل به این سامانه به ۱۰۰۰۰۰ فروشگاه افزایش یافته است. ۱۰ فروشگاه زنجیره ای اتکا، رفاه، افق کروش، جانبو، دیلی مارکت، مینو مارت، هفت، گندم طلایی، هایپر فامیلی و وال مارکت نیز در سراسر کشور در این طرح فعال هستند و مشغول خدمت رسانی به خانواده های دهک های واجد شرایط هستند.

./ایسنا

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از احتمال تغییر دهک‌بندی خانوارها و بررسی مجدد آزمون وسع خبر داده است بنابر این احتمال اینکه تغییراتی در دهک‌بندی‌ها رخ دهد و عده‌ای از دهک‌های بالا به دهک‌های پایین بروند وجود دارد.

طرح کالابرگ الکترونیکی یکی از اقدامات موثر و اساسی دولت سیزدهم برای حمایت از معیشت اقشار کم‌درآمد و تامین اقلام اساسی و مایحتاج مورد نیاز خانوارهاست که به دنبال حذف ارز ترجیحی در سال ۱۴۰۱ و جلوگیری از تاثیر آن بر سفره مردم و همچنین مقابله با تورم در پیش گرفته شده است.

نصب اپلیکیشن “شما”

خانوارهای مشمول با نصب اپلیکیشن “شما” به نشانی    می‌توانند به فروشگاه‌های نزدیک در اطراف محل زندگی‌ خود مراجعه و خرید کنند. همچنین با شماره‌گیری کد دستوری  #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

منبع:اندیشه معاصر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml