این فناوری جدید از مرگ کودکان گرفتار در خودروها جلوگیری می کند

مرگ ۴۰ کودک در سال به دلیل رها شدن در ماشین و گرمازدگی، خودروسازان را محکوم به استفاده از فناوری جدید کرده است.

به گزارش اخبار تایمز، آمارها در ایالات متحده نشان می دهد که سالانه ۴۰ کودک به دلیل رها شدن در اتومبیل و گرمازدگی جان خود را از دست می دهند. مرگ و میر ناشی از این حادثه در تابستان بیشتر است اما در هر ماه از سال اتفاق می افتد.

اکنون دانشمندان از فناوری ای رونمایی کرده اند که می تواند از این فاجعه جلوگیری کند. این فناوری یک حسگر حرکتی داخلی است. اگر حسگر پس از خاموش شدن خودرو متوجه حرکت کودک در خودرو شود، با به صدا درآوردن بوق و ارسال پیام هشدار به راننده اطلاع می دهد. سایر سیستم‌های پیشرفته‌تر که از رادار یا سنسورهای اولتراسونیک برای تشخیص حضور کودک در خودرو استفاده می‌کنند، نسبتاً نادر هستند و خودروهای کمتری به آن مجهز هستند.

قانونگذاران فدرال در ایالات متحده در حال تدوین قوانینی هستند تا خودروهای جدید را ملزم به استفاده از این فناوری کنند تا به رانندگان یادآوری کنند که کودکی را در خودرو رها نکنند. برای تصویب این قانون نیاز به زیرساخت یک میلیون دلاری است که مورد تایید رئیس جمهور آمریکا قرار گرفته است. اما این قانون از سال ۲۰۲۵ به بعد اجرا خواهد شد.

این فناوری جدید از مرگ کودکان گرفتار در خودروها جلوگیری می کند

بر اساس این قانون، خودروسازان بزرگ موظف هستند از سال ۲۰۲۵ تمام خودروهای جدید خود را به این فناوری مجهز کنند – فناوری یادآوری حضور کودک در صندلی عقب خودرو.

از سال ۱۹۹۰، ۱۰۵۰ کودک در اثر گرمازدگی در اتومبیل های پارک شده جان خود را از دست داده اند. این در حالی است که ۷۳۰۰ کودک در شرایط وخیم از خودرو بیرون کشیده و نجات پیدا کردند.

این فناوری جدید از مرگ کودکان گرفتار در خودروها جلوگیری می کند

دکتر دیوید ام دایموند، عصب شناس دانشگاه فلوریدا، علت این رفتار والدین را حواس پرتی می داند و آن را حواس پرتی کشنده می نامد. دایموند در توضیح این رفتار گفت: در حین رانندگی، بخشی از مغز که رفتارهای عادی را تجزیه و تحلیل می کند، درگیر سایر اعمال مربوط به رانندگی می شود و این باعث می شود گاهی حضور کودک در خودرو فراموش شود، این یک سیستم غیرارادی در ذهن و والدین را نباید تحت فشار قرار داد.والدینی که مشغله و استرس دارند و همچنین از کم خوابی رنج می برند، بیشتر مرتکب چنین عملی می شوند.

به گزارش موسسه ایمنی کودکان و خودرو، بسیاری از والدین پس از مرگ ناخواسته فرزند خود در چنین شرایطی دست به خودکشی می زنند و این خود یک معضل اجتماعی بزرگ به حساب می آید.

مشکلات روحی و روانی والدینی که چنین حادثه دردناکی را تجربه کرده اند از دیگر نگرانی های آمریکا در ارتباط با چنین حادثه ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml