این کپسول‌ها چاق و فرشته نمیکنه!

به گزارش اقتصاد۱۰۰، دکتر مهسا حسنی پور امروز، ۲۴ بهمن ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش های متعدد مبنی بر عوارض جدی و جبران ناپذیر کپسول چاقی «فرشته» برای مصرف کنندگان، اظهار کرد: این کپسول هیچ گونه مجوزی از اداره کل نظارت و ارزیابی فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو ندارد و مصرف آن می تواند عواقب خطرناکی برای سلامتی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به جمع آوری و توقیف تعداد قابل توجهی از این کپسول ها توسط بازرسان معاونت غذا و دارو، تصریح کرد: متاسفانه تقاضای مردم برای تهیه این محصول بالاست.

حسنی پور با بیان این که تبلیغات ماهواره ای و فضای مجازی در خصوص این کپسول ها فریبنده و دروغین است، افزود: وجود مقادیر زیاد داروهای شیمیایی مانند کورتون ها در این کپسول ها، منجر به دریافت پاسخ سریع در مصرف کنندگان و در نتیجه مورد استقبال قرار گرفتن آنها می شود. اما این عوارض جبران ناپذیری مانند سیاه شدن لگن، آسیب های بینایی، افزایش فشارخون و عوارض روانی را به دنبال خواهد داشت.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در پایان تأکید کرد: شهروندان برای تهیه و مصرف هرگونه دارو یا مکمل باید از داروخانه های معتبر، زیر نظر پزشک و با مشاوره داروساز اقدام کنند و از خوددرمانی و توصیه های غیرعلمی برای درمان بیماری ها جدا خودداری کنند. برای مباحثی مانند چاقی یا لاغری نیز بهترین راهکار اصلاح سبک زندگی و دریافت مشاوره تغذیه ای است.





منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml