این گروه از یارانه بگیران یارانه تشویقی دریافت می کنند + جزئیات

مشمولان طرح کاتالوگ محصولات الکترونیکی در صورت اختصاص ۵۰ درصد از اعتبار یارانه ای خود به خرید ۱۱ قلم کالا از ۱۲۰ هزار تومان شارژ تشویقی بهره مند می شوند.

به گزارش اخبار تایمز، با اجرای طرح فهرست کالای الکترونیک و گنجاندن دهک های اول تا هفتم کم درآمد، ۸۰ درصد مردم ایران مشمول طرح فهرست کالاهای الکترونیکی شدند و به زودی با پیوستن دهک های نهم و دهم زنجیره. این طرح تکمیل می شود و خانوارها می توانند ۱۱ کالای اساسی را با نرخ سالانه خریداری کنند. پیش از این از یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومانی بهره مند می شوند.

سید سلطان مرتضوی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان مهرماه امسال از الحاق دهک های هشتم و نهم به طرح صورتحساب الکترونیکی خبر داد و گفت: در حال حاضر دهک های ششم و هفتم را به این طرح اضافه کرده ایم. برنامه ریزی کنید و به تدریج بقیه دهک ها را اضافه می کنیم.»

وی همچنین احتمال جابه جایی دهک ها را تایید کرد و گفت: ممکن است برخی از دهک های بالاتر به دهک های پایین تر بروند و برخی دیگر که دهک های پایین هستند به دهک های بالاتر ارتقا پیدا کنند.

گام اول فاز جدید طرح فهرست کالاهای الکترونیکی از ۲۲ خرداد ماه سال جاری برای خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی اجرا شد و سپس به تدریج از اول به دهک های دیگر تعمیم یافت.

بر اساس طرح کاتالوگ الکترونیک، امکان خرید ۱۱ کالای اساسی از جمله گوشت منجمد، روغن مایع، برنج ایرانی، سنجاق، شیر و ماست کم چرب، حبوبات، مرغ، تخم مرغ، ماکارونی و شکر وجود دارد و ذینفعان این طرح در صورت تخصیص ۵۰ هزار و ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی برای خرید ۱۱ قلم کالا دریافت می شود.

از دوم شهریورماه سال جاری اجرای طرح فهرست کالاهای الکترونیکی به پنج دهک افزایش یافت و دهک های چهارم و پنجم نیز مشمول اجرای این طرح شدند تا مرحله جدید طرح فهرست کالاهای الکترونیکی آغاز شود. شنبه ۳۱ مهرماه با اضافه شدن دهک های ششم و هفتم و به گفته مسئولان وزارت رفاه، اجرای این طرح با استقبال بیش از ۱۲ میلیون نفر مواجه شده است.

در حال حاضر دهک های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می کنند که با احتساب ۱۲۰ هزار تومان مازاد اعتبار، ۵۲۰ هزار تومان به ازای هر نفر یارانه می دهند، اما دهک های چهارم تا هفتم به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه دارند. شارژ ۱۲۰ هزار تومانی هر ماه مبلغ ۴۲۰ هزار تومان به عنوان یارانه تشویقی به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

با الحاق دهک های ششم و هفتم جامعه تحت پوشش این طرح که قبلا ۴۱ میلیون نفر بود به ۶۱ میلیون نفر رسید و ۸۰ درصد افراد مشمول طرح قبض الکترونیک شدند.

خوشبختانه امکان خرید اینترنتی با کالابرگ فراهم شده است و همانطور که معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، مردم می توانند خرید اینترنتی خود را از فروشگاه های اینترنتی که به وزارت تعاون متصل هستند و خواهند بود، انجام دهند.

اکنون دسترسی مردم به اسنپ مارکت برای ثبت خرید آنلاین تسهیل شده است و خانوارها بدون توجه به خرید اینترنتی می توانند از طریق کارت بانکی خود و نصب اپلیکیشن شما خرید اعتباری انجام دهند.

به گزارش ایسنا، طرح صورتحساب الکترونیکی طرحی از ابتکار دولت سیزدهم است که با هدف حمایت از اقشار کم درآمد و حفظ سلامت غذایی خانوار، در پی حذف ارز ترجیحی و جلوگیری از آن اجرا شده است. تاثیر بر سفره مردم و مبارزه با تورم. هم اکنون ۱۴۵ هزار فروشگاه و سوپرمارکت و ۱۰ فروشگاه زنجیره ای با ۱۲ هزار شعبه به طرح کاتالوگ الکترونیک متصل شده اند و پیوستن ۴۰۰ تعاونی مصرف روستایی در شهرها و روستاها نیز کلید خورده است.

منبع:جی پلاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml