این ۱۵ شخصیت سیاسی بین المللی چقدر دارایی دارند؟/ قیمت دو خودروی زلنسکی ۴۷۰ هزار دلار است

پولیتیکو گزارش داد که طبق اظهارنامه مالیاتی منتشر شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده و همسرش، آنها ۲۰۱۸۰ دلار به ۲۰ موسسه خیریه مختلف اهدا کردند.

به گزارش اخبار تایمز بر این اساس، بزرگترین هدیه آنها ۵۰۰۰ دلار به بنیاد بو بایدن بود. یک سازمان ضد سوء استفاده به نام پسر فقید بایدن.

کاخ سفید اظهارنامه مالیاتی خانواده بایدن را در روز مالیات برای شفافیت امور مالی رئیس جمهور منتشر کرده بود. پولیتیکو می نویسد که دونالد ترامپ در زمان ریاست جمهوری در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶ از انجام این کار خودداری کرد، اما به گفته کاخ سفید، بایدن پس از انتشار مالیات های سال ۲۰۲۲، اظهارنامه مالیاتی ۲۵ ساله خود را منتشر کرد. دارایی های مسئولان به صورت شفاف و رسمی اعلام می شود. با این اقدام اولاً از مفاسد احتمالی آنها در دریافت و مصادره دارایی های عمومی جلوگیری می شود و ثانیاً از طریق مالیات اخذ شده از آنها تأمین مالی برای کشور انجام می شود. در این گزارش فهرست بسیار مختصری از دارایی های چند مقام اروپایی و آمریکایی را بررسی کرده و به درآمدهای احتمالی آنها اشاره کرده ایم. بدیهی است که این فهرست و نام آن می تواند بسیار طولانی تر از این دو صفحه روزنامه باشد.

جو بایدن

به گزارش هوماندگاردن، جو بایدن صاحب خانه ای به مساحت ۶۹۰۰ فوت مربع در ویلمینگتون، دلاور است، جایی که جو و بانوی اول جیل بایدن آخر هفته ها و تعطیلات تابستانی را با هم می گذرانند. این رسانه گزارش داد که بایدن یک کلبه در نزدیکی خانه خود دارد که آن را با مبلغ ۲۲۰۰ دلار در ماه به سرویس مخفی اجاره می دهد.

در سال ۲۰۲۱، نیوزویک در گزارشی درباره دارایی های جو بایدن نوشت که او چندین خانه در ایالت زادگاهش دلاور و در سراسر ایالات متحده دارد. به گزارش این هفته نامه، بایدن دو خانه در دلاور دارد. او همچنین خانه دیگری دارد که پس از مرگ همسر اولش نیلیا و دخترش نائومی خریده است. نیوزویک می نویسد که بایدن اولین خانه خود را در سال ۱۹۷۴ در گرین ویل به قیمت ۱۸۵۰۰۰ دلار خرید. خانه ای که در سال ۱۹۹۶ به قیمت ۱.۲ میلیون دلار فروخته شد. با این حال، شرکت املاک و مستغلات Redfin تخمین می زند که ارزش خانه در حال حاضر بیش از ۱.۶ میلیون دلار است.

به گزارش مجله تاون اند کانتری، در همان سالی که خانه آنها فروخته شد، بایدن ها خانه جدیدی در ویلمینگتون، دلاور خریدند و به نقل از سایت املاک و مستغلات زیلو، آنها خانه خود را به قیمت ۳۵۰ هزار دلار خریدند، اما اکنون ارزش این خانه است. حدود ۱.۴ میلیون دلار برآورد شده است. . بایدن به خاطر پسرش بو که به سرطان مغز مبتلا شده بود قصد داشت این خانه را بفروشد، اما همانطور که اوباما در مصاحبه ای با CNN در سال ۲۰۱۶ گفت، رئیس جمهور سابق آمریکا از فروش خانه بایدن جلوگیری کرد و خودش به او پول قرض داد.

به گزارش فاکس نیوز، در سال ۲۰۱۷، بایدن خانه ای به مساحت ۴۸۰۰ فوت مربع در ساحل Rehoboth، دلاور، به قیمت ۲.۷ میلیون دلار خریداری کرد. این خانه سه طبقه دارای شش اتاق خواب رو به ساحل و شش حمام است. بایدن در بیانیه ای که در کیپ گازت منتشر شد، اعلام کرد که خرید این خانه یکی از آرزوهای زندگی او و جیل بوده است.

در همان سالی که خانه دوم آنها خریداری شد، بایدن ها یک ملک پنج خوابه در مک لین، ویرجینیا اجاره کردند و طبق گزارش وال استریت ژورنال، اجاره این ملک در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید.

نیویورک پست همچنین بایدن را علاقه مند به املاک و مستغلات می داند و گزارش کاملی از چهار خانه بایدن در ریهوبوت، دلاور، واشنگتن، دی سی، و مک لین، ویرجینیا دارد. فوربس ضمن گزارش هزینه استخر شنای ساخته شده در خانه بایدن در سال ۲۰۱۷، می نویسد که در سال ۲۰۲۰، بایدن ۷ میلیون دلار برای مالیات، ۱.۳ میلیون دلار برای امور خیریه، ۱۸۰۰۰۰ دلار برای کارمندان خانه هزینه خواهد کرد و تخمین زده می شود ۸۰۰۰۰ دلار خانه رهن شود. بر اساس همین گزارش، بایدن به لطف چندین سال پردرآمد در حوزه کتاب و سخنرانی، ۸ میلیون دلار ثروت به دست آورد.

در سال ۲۰۱۷، بایدن ها بر اساس اظهارنامه مالیاتی خود، ۸۶۰۰ دلار برای کارگران خانگی خود پرداخت کردند. تا سال ۲۰۲۰، این رقم به ۹۵۲۵۰ دلار افزایش یافت. آخرین گزارش های مالی نشان می دهد که ارزش حساب های نقدی و بازنشستگی بایدن ۱.۲ میلیون دلار و ۲.۹ میلیون دلار است. گزارش ماه آوریل کاخ سفید همچنین بیان می‌کند که رئیس‌جمهور و بانوی اول اظهارنامه مالیات بر درآمد مشترک خود را ارسال کردند و درآمد ناخالص فدرال تعدیل شده را ۵۷۹۵۱۴ دلار گزارش کردند. این دو نفر ۱۶۹۸۲۰ دلار به صورت ترکیبی مالیات بر درآمد فدرال، دلاور و ویرجینیا پرداخت کردند و نرخ مؤثر مالیات بر درآمد فدرال آنها در سال ۲۰۲۲ ۲۳.۸ درصد است.

کاملا هریس

کاملا هریس، مانند همه پیشینیانش، از زمانی که معاون رئیس جمهور شد، با همسرش در اقامتگاهی که برای معاونان رئیس جمهور در محوطه رصدخانه نیروی دریایی ایالات متحده در نظر گرفته شده است، زندگی می کند. Architectural Digest می نویسد که هریس سه خانه دارد که شوهرش داگ امهوف یکی از آنها را قبل از ازدواج آنها خریده بود. قبل از ازدواجش در سال ۲۰۱۴، او صاحب یک عمارت ۵ میلیون دلاری در برنت وود کالیفرنیا بود که در سال ۲۰۱۲ خرید. خانه او در سانفرانسیسکو در سال ۲۰۰۴ به قیمت ۴۸۹۰۰۰ دلار خریداری شد.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، خانه هریس ۱۰۰۰ فوت مربع است و در حال حاضر ۸۹۰۰۰۰ دلار قیمت دارد. اما مجلل ترین خانه هریس خانه دو خوابه ای است که او در واشنگتن دی سی دارد. ۱۷۰۰ فوت مربع به ارزش ۱.۹۸ میلیون دلار با استخر روی پشت بام و دیوار سبز گیاهان زنده. هریس این خانه را در سال ۲۰۱۷ به قیمت ۱.۷۷۵ میلیون دلار خرید. فوربس دارایی خالص هریس را ۷ میلیون دلار تخمین زده است. مستمری ۱ میلیون دلاری از ایالت کالیفرنیا و ۱.۲ میلیون دلار حساب بازنشستگی از ثروت این زوج است. بر اساس گزارش سی بی اس، در سال ۲۰۲۲، هریس و امهوف ۴۵۷۷۶۰ دلار درآمد داشتند و در مجموع ۱۲۰۸۷۰ دلار مالیات فدرال، واشنگتن دی سی و کالیفرنیا پرداخت کردند.

آنتونی بلینکن

ثروت وزیر خارجه آمریکا ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است. بلینکن پس از دولت اوباما و تا زمان پیوستن به کابینه بایدن، یک تجارت مشاوره در واشنگتن دی سی تاسیس کرد. او نزدیک به ۲۵ سال در مشاغل دولتی کار کرد و در دولت اوباما به سمت معاون وزیر خارجه رسید. فوربس می نویسد که وقتی بلینکن سرانجام در سال ۲۰۱۷ از سمت معاون وزیر کنار رفت، نزدیکی او به قدرت منجر به ایجاد فرصت های زیادی برای او شد. تا حدی به لطف این فرصت ها، وزیر اکنون حدود ۱۰ میلیون دلار ارزش دارد.

او بنیانگذار WestAccess Advisors است، یکی از مشهورترین مشتریان این شرکت، شرکت معروف اوبر است. اگر ثروت سه وزیر خارجه آمریکا در سال های اخیر را بررسی کنیم، رکس تیلرسون، وزیر سابق دولت ترامپ، دارایی ۲۳۵ میلیون دلاری، آنتونی بلینکن ۱۰ میلیون دلاری و البته مایک پمپئو است. فقیرتر از این دو تنها با ۰.۸ میلیون دلار. ثروت دارد! تا سال ۲۰۲۰، بلینکن حدود ۱۳۴۰۰۰ دلار از یک صندوق سرمایه گذاری در پاریس به دست آورده است. بلینکن از سال ۲۰۱۷ به عنوان تحلیلگر امور جهانی در CNN کار می کرد و تنها در شش ماه کار در سال ۲۰۱۹، حدود ۲۲۰۰۰ دلار درآمد داشت. او در سال ۲۰۱۸ خانه ای در حومه واشنگتن دی سی به قیمت ۳.۴ میلیون دلار خرید و علاوه بر این، به همراه همسرش سهامی در آلفابت مادر گوگل (۱۹۵۰۰۰ دلار)، برکشایر هاتاوی (۱۳۹۰۰۰ دلار)، اپل (۱۲۰،۰۰۰ دلار) و همچنین مالکیت دارد. فیس بوک (۸۰ هزار دلار).

برنی سندرز

براساس گزارش وال‌استریت‌ژورنال، برنی سندرز، دو خانه در ایالت ورمونت و یک خانه در واشنگتن‌دی‌سی دارد. او در سال ۲۰۱۶ یک خانه دیگر در کنار دریاچه‌ای خریداری کرد که انتقادات بسیاری را برانگیخت، چون او خود را یک سوسیالیست‌دموکرات می‌داند. براساس این گزارش سندرز و همسرش، در سال ۲۰۰۹ خانه اصلی خود را در برلینگتون به قیمت ۴۰۵هزار دلار خریدند و ۳۲۴هزار دلار وام مسکن از اتحادیه اعتباری FCU کنگره، دریافت کردند. سایت زیلو ارزش فعلی این ملک را ۴۳۹ هزار دلار می‌داند. سندرز در واشنگتن‌دی‌سی هم ملکی به مساحت ۹۰۰فوت مربع دارد که قدمت آن به اواخر دهه ۱۸۰۰ می‌رسد و در سال ۲۰۰۷ به قیمت ۴۸۹هزار دلار خریداری شده است. زیلو ارزش این خانه را ۶۸۵هزار دلار برآورد کرده است. در سال ۲۰۱۶، اندکی قبل از انتشار کتاب پرفروش سندرز به نام «انقلاب ما»، این زوج ملکی در جزیره شمالی نورث‌هیرو، به قیمت ۵۷۵۰۰۰ دلار خریدند. براساس گزارش VOX، سندرز و همسرش جین سندرز ۱۴۵۸۴۰ دلار مالیات پرداخت کردند و ۴/۳درصد از درآمد ناخالص تعدیل‌شده خود را در سال گذشته به امور خیریه اهدا کردند.

الیزابت وارن

وال‌استریت ژورنال در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده، نوشته بود که الیزابت وارن خانه‌اش را در گوگل‌مپ تار کرده است. به نوشته این نشریه سناتور وارن و همسرش، در سال ۱۹۹۵ مانسارد ویکتوریایی آبی متمایز خود را در کمبریج، ماساچوست، با مساحتی نزدیک به ۴۰۰۰ فوت مربع به قیمت ۴۴۷۰۰۰ دلار خریداری کردند. از آن زمان تا به حال قیمت‌ املاک در این محله افزایش یافته است. سایت زیلو ارزش این ملک را ۱۴/۳میلیون دلار تخمین می‌زند، اما تا ۴میلیون دلار هم قیمت گذاشته شده است. یکی از مدیران شرکت املاک بین‌المللی گیبسون ساتبی می‌گوید: «این خانه‌ای است که مردم دیوانه‌اش می‌شوند». این سناتور و همسرش صاحب یک آپارتمان دوخوابه در واشنگتن دی‌سی هم هستند که در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۷۴۰هزار دلار خریدند. زیلو ارزش فعلی این آپارتمان را حدود ۹۱۵هزار دلار تخمین زده است. مارکت‌لیست گزارش داده که براساس اظهارنامه مالیاتی وارن در سال ۲۰۱۸ او و همسرش بیش از ۲۰۰هزار دلار مالیات پرداخت کردند.

دونالد ترامپ

دونالد ترامپ قبل از رسیدن به مقام ریاست‌جمهوری در حرفه املاک و مستغلات فعال بود. دارایی‌های او متعلق به سازمان ترامپ است. ترامپ شش اقامتگاه دارد و سازمان ترامپ بیش از ۵۰۰ کسب‌وکار و دارایی دارد که بخشی از آنها تفرجگاه مار-آ-لاگو در فلوریدا، مشهور به «کاخ زمستانی»، برج ترامپ در نیویورک، باشگاه گلف ملی ترامپ در نیوجرسی، سه زمین گلف و نیز هتل و اقامتگاه ترامپ ترنبری در اسکاتلند و یک کارخانه شراب‌سازی در ویرجینیاست. برخی گزارش‌ها دارایی او را بیش از ۳ میلیارد دلار تخمین زده‌اند.

او قبل از ریاست‌جمهوری در یک پنت‌هاوس تریپلکس بر فراز برج ترامپ در خیابان پنجم نیویورک زندگی می‌کرد که با الماس، طلا و مرمر تزئین شده و سقف‌های آن نقاشی‌های دیواری ایتالیایی دارد. براساس گزارش شرکت املاک استریت‌ایزی، آپارتمان‌هایی با اندازه مشابه در شهر نیویورک تا ۱۰۰ میلیون دلار قیمت دارند. در فهرست املاک ترامپ یک ملک ۲۱۳ هکتاری در خارج از بدفورد وستچستر معروف به سون اسپرینگز وجود دارد. این ملک یک عمارت ۱۳خوابه است. ترامپ این خانه را در سال ۱۹۹۵ به قیمت ۵/۷ میلیون دلار خرید. او به معمر قذافی، دیکتاتور وقت لیبی اجازه داده بود تا زمانی که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در این شهر بود، چادری به سبک بادیه‌نشینی در این ملک برپا کند.

ترامپ تعدادی واحد در خیابان ترامپ پارک هم اجاره کرده و نیز چند خانه خصوصی در نزدیکی کلوپ روستایی مارآلاگو دارد. ترامپ در دهه ۱۹۸۰ تقریباً ۱۰ میلیون دلار برای مارآلاگو و تمام وسایل آن پرداخت کرد که بخش کوچکی از هزینه ساخت این ملک است. ملکی هم در شارلوتسویل، ویرجینیا، که زمانی محل زندگی میلیاردر رسانه‌ای جان کلوگ بود و ترامپ حدود یک دهه پیش آن را خریداری کرد، اکنون به‌عنوان یک هتل توسط سازمان ترامپ اداره می‌شود.

آوریل امسال فوربز گزارش داد که ثروت رئیس‌جمهور سابق از ۲/۳ میلیارد دلار در پاییز گذشته به ۵/۲ میلیارد دلار کاهش یافت. دلیل این امر هم سقوط کسب‌وکار او در رسانه‌های اجتماعی عنوان شده است. طبق آخرین آمار فوربز که در مارس ۲۰۲۳ انجام شد، از ۵/۲ میلیارد دلار ثروت ترامپ، ۷۲۰ میلیون دلار مربوط به املاک و مستغلات نیویورکی، ۲۴۰ میلیون دلار برند ترامپ و رسانه‌های اجتماعی، ۲۳۰ میلیون دلار املاک و مستغلات غیرنیویورکی، ۶۱۰ میلیون دلار پول نقد و دارایی‌های شخصی و بیش از ۷۰۰ میلیون دلار هم مربوط به باشگاه‌های گلف و استراحتگاه‌های ترامپ است. ماجراهای ترامپ با اظهارنامه‌های مالیاتی‌اش بسیار است، در سال ۲۰۱۷ تایمز گزارش داد که ترامپ با وجودی که میلیاردر بود، تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد به دولت فدرال پرداخت کرد. بلومبرگ هم نوشته که بالاترین نرخ مؤثر مالیاتی که ترامپ بر درآمد خود پرداخت کرده ۹۹۹۴۶۶ دلار در سال ۲۰۱۸ بود.

باراک اوباما

مجله هِلو نوشته است که باراک و میشل اوباما یک سبد دارایی ۲۰ میلیون دلاری دارند که از دو خانه تشکیل شده است. محل سکونت اصلی اوباماها یک خانه ۱/۸ میلیون دلاری در واشنگتن‌دی‌سی است که پس از ریاست‌جمهوری باراک اوباما در آنجا ساکن شدند. این نشریه گزارش داد که خانه ۹ خوابه است و ۷۹۰ مترمربع مساحت دارد. خانواده اوباما یک خانه مخصوص ایام تعطیلات ۷۵/۱۱ میلیون دلاری هم دارند که در ملکی به مساحت ۱۱۷۳۸۹ مترمربع در مارتاز وین‌یارد در ماساچوست قرار دارد. این ملک ساحل خصوصی و قایق‌خانه دارد. فوربز درآمد خالص اوباما را ۴۰۰ هزار دلار در سال عنوان کرده است. طبق قانون سال ۱۹۵۸ رئیس‌جمهور سابق، اوباما تا پایان عمر حقوق یک وزیر کابینه را دریافت می‌کند. این مبلغ ۲۰۵۷۰۰ دلار مستمری سالانه اوست. او از سال ۲۰۱۸ با پلتفرم تولید محتوی نت‌فلیکس هم قراردادهایی برای ساخت فیلم‌های مستند دارد. اوباما دستمزدهای گزافی هم برای سخنرانی‌های خود می‌گیرد.

در سال ۲۰۱۷ نیویورک‌تایمز گزارش داد که او در یک کنفرانس برای شرکت کانتور فیتز جرالد، دستمزدی برابر با ۴۰۰هزار دلار دریافت کرد که تقریبا برابر با حقوق سالانه رئیس‌جمهور بود. براساس آخرین گزارش مالیاتی، باراک و میشل اوباما به‌طور مشترک با نرخ مالیاتی ۷/۱۸درصدی، ۸۱۴۷۲ دلار مالیات پرداخت کردند. این دو در مجموع ۶۴۰۶۶ دلار به بیش از ۳۰ مؤسسه خیریه اهدا کردند.

آنگلا مرکل

براساس گزارش اینوِستوپدیا، دارایی خالص مرکل حدود ۵/۱۱ میلیون دلار تخمین زده شده است. حقوق او به‌عنوان صدراعظم حدود ۲۴۰هزار دلار در سال بود که تقریبا برای رهبران اروپایی حقوق متوسطی است، اما بسیار کمتر از حقوق تقریبا ۴۰۰هزار دلاری است که به رئیس‌جمهور ایالات متحده پرداخت می‌شد. براساس گزارش انجمن مالیات‌دهندگان آلمان، مرکل پس از ترک پست حقوق بازنشستگی ماهانه حدود ۱۵هزار یورو (۱۵هزار و ۹۹۱ دلار) دریافت می‌کند. این حقوق بازنشستگی برای سال‌ها عضویت او در بوندستاگ و همچنین دورانی‌ است که مرکل به‌عنوان وزیر و صدراعظم فدرال فعالیت می‌کرد. مرکل در آخرین روزهای فعالیت خود به عنوان صدراعظم ماهانه چیزی بیش از ۳۵هزار یورو (۳۷هزار و ۳۱۳ دلار) درآمد داشت.

اولاف شولتز

شولتز یکی از سیاستمداران ثروتمند دنیاست. در ابتدای سال ۲۰۲۳ دارایی خالص شولتز ۶ میلیون دلار برآورد شده بود. درآمد سالیانه شولتز تقریبا برابر با ۳۶۲۲۷۱ یورو معادل ۳۸۶۲۱۴ دلار آمریکاست.

امانوئل مکرون

ثروت تقریبی امانوئل مکرون برابر با یک میلیون دلار است و حقوق سالانه این رئیس‌جمهور هم ۱۹۲ هزار دلار است. او قبل از ورود به عرصه سیاست، بانکدار بود و گرچه گاه ثروت مکرون ۷۶ میلیون دلار هم اعلام شده، اما مارکت‌ریل‌لیست می‌نویسد که این احتمالا نادرست است؛ باید تصویری بسیار معقول‌تر با دستمزدی تقریبا نصف رئیس‌جمهور ایالات‌متحده اعلام شود. طبق گزارش بلومبرگ، مکرون پس از نزدیک به پنج سال ریاست‌جمهوری فرانسه، مجموع درآمدی معادل ۰۷/۱ میلیون یورو (۲/۱ میلیون دلار) به ثبت رساند. همچنین مکرون حدود ۶۰۰۰ یورو سود سالانه هم کسب کرده بود. او از کتاب «انقلاب» خود که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد، درآمد داشته است. بلومبرگ می‌نویسد که مکرون تا دسامبر ۲۰۲۱ هیچ‌گونه املاک یا وسیله نقلیه موتوری به نام خود نداشت، اما چند حساب پس‌انداز داشت.

ریشی سوناک

طبق فهرست ثروتمندان ساندی تایمز، دارایی خالص سوناک حدود ۷۳۰ میلیون پوند حدوداً برابر با ۸۲۵ میلیون دلار است. می‌توان این دارایی را با دارایی ملکه الیزابت دوم مقایسه کرد که در زمان مرگ حدود ۵۳۰ میلیون دلار دارایی خالص داشت. سوناک با آکشاتا مورتی، دختر نارایانا مورتی که یکی از بنیانگذاران غول فناوری اطلاعات هند Infosys است، ازدواج کرده است. ارزش بازار این شرکت کمی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار است. آکشاتا ۹۳/۰درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد که در حال حاضر تقریبا یک میلیارد دلار ارزش دارد. این بدان معناست که او از اکثر اعضای خانواده سلطنتی ثروتمندتر است. با این حال از آنجایی که Infosys به‌رغم جنگ اوکراین به تجارت با روسیه ادامه می‌دهد با انتقادات بسیار در بریتانیا مواجه بوده است. اخیراً این شرکت اعلام کرد که فعالیت خود را در روسیه تعطیل خواهد کرد. سوناک به‌عنوان نخست‌وزیر، حقوقی برابر با ۱۸۵۵۰۰ دلار دریافت می‌کند که در برابر دارایی‌های شخصی خود و همسرش، قطره‌ای است در برابر دریا. تلگراف در گزارشی که در ماه مارس منتشر کرده، نوشته است که سوناک در سه سال نزدیک به ۵ میلیون پوند درآمد داشت، اما فقط ۲۲ درصد مالیات پرداخت کرد.

ولودیمیر زلنسکی

در آوریل ۲۰۲۲، رویترز گزارشی منتشر کرد مبنی بر میلیاردر بودن زلنسکی. اما بررسی دارایی‌های او نشان داد زلنسکی میلیاردر نیست، اما «به احتمال زیاد میلیونر است.» امروز ثروت زلنسکی ۲۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود که بسیار کمتر از رقیب او، ولادیمیر پوتین است که دارایی خالص تخمینی ۷۰ میلیارد دلاری دارد. براساس گزارش سلبریتی نت‌ورث، زلنسکی سالانه ۱۱۲۰۰ دلار درآمد دارد. او یک بنز کلاس سی با قیمت ۳۷۰هزار دلار و یک تسلا مدل اس به قیمت ۱۰۰هزار دلار دارد.

ولادیمیر پوتین

در سال ۲۰۲۱ از ایلان ماسک پرسیده شد ثروتمندترین فرد روی زمین بودن چه احساسی دارد؟ ماسک جواب داد: «من فکر می‌کنم پوتین به‌طور قابل‌توجهی از من ثروتمندتر است.» یکی از مهارت‌های پوتین پنهان کردن هر آنچه که به او مربوط می‌شود است، از جمله ثروتش. کرملین می‌گوید حقوق پوتین فقط ۱۴۰ هزار دلار است و دارایی‌های دارای اسناد عمومی او هم یک آپارتمان ۷۴مترمربعی، یک تریلر و سه خودرو است. اما برآوردها از دارایی خالص او تا ۲۰۰ میلیارد دلار یا بیشتر است. اسناد پاناما در سال ۲۰۱۶، پوتین را مرتبط با معاملات محرمانه فراساحلی به ارزش ۲ میلیارد دلار نشان داد. فورچون می‌نویسد که او یک «کلبه روستایی» به ارزش ۴/۱میلیارد دلار و ۱۹ خانه دیگر، ۷۰۰ ماشین و ۵۸ هواپیما و هلیکوپتر دارد. یک کشتی بزرگ به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار نیز احتمالا بخشی از دارایی‌های او است.

بوریس جانسون

ارزش خالص دارایی جانسون ۲ میلیون دلار برآورد شده است. زمانی که جانسون نخست‌وزیر بریتانیا بود، ظاهراً دستمزد خود را کاهش داد. او قبل از این سمت به‌عنوان روزنامه‌نگار حقوق دریافت می‌کرد. براساس گزارش سلبریتی‌نت‌ورث، جانسون در دیلی‌تلگراف سالانه ۴۵۰هزار دلار درآمد داشت. او دستمزدهای بالایی برای سخنرانی‌هایش دریافت می‌کند. حقوق جانسون به‌عنوان نخست‌وزیر معادل ۲۱۷هزار دلار است. نشریه میرور نوشته که او در زمان نخست‌وزیری سالانه ۱۶۶۵ پوند صورت‌حساب مالیات شورا را برای ملک چهارخوابه مرکز لندن می‌پرداخت.

جان کری

اگرچه کری مدت زیادی است که در سنا نبوده است، اما طبق گفته سلبریتی نت ورث، دارایی خالص او در سال ۲۰۲۲ به ۲۵۰ میلیون دلار رسید. فاکس بیزینس دارایی خالص کری را در سال ۲۰۱۲، یک سال قبل از ترک سنا، ۲۳۶ میلیون دلار تخمین زد. البته کری بخش بزرگی از ثروت ۷۵۰ میلیون دلاری شوهر فقیدش را نیز به ارث برده است. بر اساس گزارش رویترز، کری در سال ۲۰۱۳، ۹۱۷۵ دلار از حقوق ۱۸۳۵۰۰ دلاری خود در وزارت امور خارجه را به یک موسسه خیریه اهدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml