بازار ارز و طلا روز چهارشنبه با چهار رویداد استثنایی شد

بازارها صبح اول صعود کردند اما در پایان کار افت کردند/ چهارشنبه با چهار اتفاق استثنایی بود/ دلار مبادله ای وارد کانال ۴۰ هزار شد/ چرا طلای جهانی پس از صحبت های رئیس بانک مرکزی آمریکا افزایش یافت؟ ?

به گزارش اخبار تایمز، در دومین روز از حراج سکه در مرکز مبادلات ارزی، قیمت دلار و سکه از محدوده تاریخی خود عقب نشینی کرد. به گفته معامله گران، چهارشنبه یک روز بازار استثنایی است و توصیه می شود در آن روزی که اتفاقات مهمی رخ داده است، بازار را تماشا کنید. آنها گفتند که چهارشنبه چهار رویداد مهم داشتیم که آن را به یک روز بازار ویژه تبدیل کرد. اولی تزریق بازارساز سه مرحله ای است که در بازار گزارش شده است. دومین حراج سکه در روز چهارشنبه در مرکز مبادلات و پایاپای سلساده دومین و سومین رویداد بود.

روز سه شنبه در بازار در مورد این دو رویداد و تأثیرات آنها صحبت کردیم. سال طلای آب شده روز چهارشنبه بسته شد و به دلیل این اتفاق قیمت لحظه ای طلای آب شده تقریبا ۲۰۰ هزار تومان کمتر از فردا شد و بازار را مسدود کرد. چهارمین تحول، سخنرانی چهارشنبه شب پاول بود که معامله گران منتظر آن بودند. به گفته آنها، سخنرانی پاول برای بازار جهانی شمش طلا مهم است و تغییر شمش می تواند باعث نوسانات بازار طلا شود.

در معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار و ارز ابتدا به اوج رسید و سپس به زیر سقف تاریخی رسید. قیمت دلار هرات با ۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان باز شد و تا مرز ۶۰ هزار افزایش یافت، اما در ادامه با کاهش خط حمایت، ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت و به سمت انتهای کانال حرکت کرد. قیمت درهم با اختلاف منفی ۶۰ تومانی آغاز شد و در ابتدا نوسان جزئی را نشان داد و سپس با کاهش ۱۶ هزار و ۳۳۰ تومانی بسته شد. معامله گران با استناد به شایعات منفی درهم و روند نزولی آن در روز چهارشنبه گفتند که این بازارساز اقدامات تزریقی متعددی انجام داده است. قیمت سکه از حدود ۳۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان آغاز شد و این بازار نیز مانند سایر بازارها در ابتدا تا ۳۷ میلیون و ۰۰۰ هزار تومان افزایش یافت و سپس زیر نرخ گشایش بسته شد.

در مجموع در بازار روز چهارشنبه نتیجه این اتفاقات باعث ریزش بازار شد.

به گفته جویندگان سکه در مرکز مبادلات، در دومین حراج سکه باز هم شاهد اختلال در سیستم خرید بودیم. به نظر می رسد با توجه به این وقفه، حراج سکه دوم تا ساعت ۱۶ تمدید شد. معامله گران گفتند: اگر سیستم درست نیست چرا پیشنهاد را به بورس منتقل نمی کنید؟ آنها از تمام مقاومت هایی که فقط در مرکز مبادلات این حراج شکل گرفته بود انتقاد کردند.

بعدازظهر خبر به بازار رسید که ۴۰۰ میلیون درهم وارد بازار شده است. روز چهارشنبه خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که ورود بازارساز از امروز با عرضه و فروش ۴۰۰ میلیون درهم در سامانه نیما آغاز شد و قطعا این حجم عرضه پاسخگوی نیاز بازار در روزهای پایانی سال بوده است. و شواهد نشان می دهد که قیمت ها در بازار در حال کاهش است.

چهارشنبه شب، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو سخنرانی کرد و بازار طلا از این سخنرانی سیگنال صعودی دریافت کرد.

به گفته معامله گران، سخنرانی پاول باعث افزایش انتظارات تورمی کوتاه مدت شده است.

بازار امروز چهارشنبه دو نقطه داشت، یکی اینکه قیمت دلار حواله در صرافی ها افزایش یافت و وارد کانال ۴۰ هزار تومان شد.

نکته دوم مربوط به ارز مسافرتی است. فیلمی از فرودگاه در بازار دست به دست می شد که نشان می داد وضعیت فروش ارز مسافرتی در فرودگاه امام عجیب شده و این صف ها باعث تاخیر در پروازها شده است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml