بازار ارز یک الگوی دوبل را نشان داد

بازار فارکس الگوی برتر را دو برابر کرد/ معامله گران می گویند امروز بوی تزریق مخلوط شده است/ شکاف تتر و دلار کمتر شد/ ارقام آن روز در بازار دلار چه کسانی بودند؟

به گزارش اخبار تایمز، بازار ارز و ارز روز سه شنبه با افت وارد کانال جدیدی شد. قیمت دلار هرات به ۵۵ هزار تومان، دلار تهران به ۵۶ هزار تومان و سکه به ۳۲ میلیون رسید. قیمت دلار هرات پس از دو بار لمس یک مقاومت عمده، الگوی سقف را دوبرابر کرد و کانال صعودی را با نزولی به پایان رساند. قیمت دلار در بازار ارز هرات از ۵۶ هزار و ۴۰۰ تومان آغاز شد و با ریزش کانال ۵۶ هزار کاهش یافت و روی ۵۵ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد.

قیمت درهم با اختلاف منفی ۶۰ تومانی تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان آغاز شد و با کاهش به ۱۵ هزار و ۴۵۰ تومان رسید. البته در پشت صحنه گفته می شد که قیمت درهم وارد پله سوم ۱۵ هزار تومان شده است.

قیمت ارز با ۳۳ میلیون باز شد و به ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. حباب پولی روز سه شنبه روند نزولی داشت و به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید.

معامله گران به دو پیشرفت جدید در بازار علاقه مند بودند. اولین مورد مربوط به سفر گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی از تهران بود که در ستون دوشنبه منتشر شد. خبر دوم مربوط به بدهی بابک زنجانی بود. روز سه شنبه رئیس کل بانک مرکزی این موضوع را مطرح کرد و گفت: دارایی های برگشتی بابک زنجانی دارایی ارزی است و به خزانه بانک مرکزی واریز شده است. خبرگزاری میزان نیز از تسویه یک میلیارد و نهصد و شصت و هفت میلیون و پانصد هزار یورو خبر داد.

موضوع داغ بازار قیمت دلار مورد قبول بانک مرکزی بود. گروهی از معامله گران مدعی شدند که بانک مرکزی می گوید دلار بازار آزاد را قبول نداریم، اما از سوی دیگر با دلار نزدیک به بازار آزاد شمش عرضه می کنند. از سوی دیگر دلارهای خود را از صادرکننده بین ۳۷ تا ۴۲ هزار خریداری می کند.

با سقوط بازار در روز سه شنبه، گروهی از تحلیلگران معتقد بودند که ما در روز سه شنبه تزریق مختلطی به بازار داشتیم. از نظر تحلیل تکنیکال قیمت دلار به سقف حمایتی مهم خود رسیده است که در صورت ضرر می تواند به انتهای کانال برود. از نظر فنی، سقف صعود و نزول بازار طلای مذاب حدود ۱۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان است که در حال حاضر بالاتر از این حد در حال معامله است. اگر این حد از بین برود، طلای مذاب وارد کانال ۱۱ میلیونی می شود. معامله گران می گویند که اگر سقوط درهم پشت خط اتفاق بیفتد، مرزهای مهمی از بین خواهند رفت.

نکته بازار قیمت تتر بود که کاهشی نداشت و با این رفتار فاصله تتر با دلار تهران که به هزار تومان رسیده بود کاهش یافت و تقریبا برابر شد.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml