بازار کریپتو در میان نگرانی‌ها در مورد تایید یا رد ETF بیت‌کوین به نوسانات خود ادامه می‌دهد.

اکوایران: با نزدیک شدن به تاریخ تصمیم گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد مجوز صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین، نوسانات در بازار ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار تایمز، در حالی که معامله گران منتظر تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در مورد تایید یا رد صندوق قابل معامله در بورس (ETF) است که مستقیماً با بزرگترین ارز دیجیتال جهان مرتبط است، بیت کوین با کاهش قیمت همراه شد. جمعه (۱۵ ژانویه).

به گزارش بلومبرگ، این ارز دیجیتال امروز با افت ۳.۴ درصدی مواجه شد و به ۴۲۵۶۳ دلار کاهش یافت. این در حالی است که اخیراً بزرگترین ارز دیجیتال جهان توانست به رکورد ۴۵۹۱۱ دلار دست یابد، اما پس از آن در روز چهارشنبه (۱۳ ژانویه) با افت شدید ۹ درصدی مواجه شد. دلیل این کاهش قابل توجه واکنش نگران کننده سرمایه گذاران به تصمیم قریب الوقوع کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد ETF ها بود.

در همین حال، سایر ارزهای دیجیتال با افت قابل توجهی همراه شدند و اتریوم، سولانا و XRP هر کدام بین ۲ تا ۷ درصد کاهش قیمت داشتند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده سرنوشت صندوق قابل معامله بیت کوین را تا ۱۰ ژانویه تعیین خواهد کرد. تاکنون شرکت‌های Zeya از جمله بلک راک و فیدلیتی نرم‌افزار بیت‌کوین ETF را ارائه کرده‌اند و در انتظار صدور مجوز هستند. تحقیقات بلومبرگ نشان می‌دهد که تصمیم نهایی کمیسیون فوق‌الذکر می‌تواند قبل از ۸ ژانویه اعلام شود و امکان صدور مجوز برای تمامی نرم‌افزارهای بیت کوین EFT ۹۰ درصد است.

برخی از تحلیلگران بازار پیش بینی کرده بودند که کمیسیون بورس و اوراق بهادار به زودی در این هفته به طرح های ETF چراغ سبز نشان دهد. برخی دیگر نیز گفته اند که روز جمعه موعد این تصمیم است. گمانه زنی در مورد زمان صدور مجوز ETF در روزهای اخیر به نوسانات بازار ارزهای دیجیتال دامن زده است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز جمعه (۱۵ ژانویه) بین ۴۲۶۲۹ تا ۴۴۲۹۷ دلار بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۱ به وقت ایران با قیمتی در حدود ۴۳۵۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹.۳۴ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۳ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۲۱۴ دلار به ۲۲۷۴ دلار در نوسان بود. این ارز رمزنگاری شده تا حدود ساعت ۹ شب به وقت ایران بیش از ۲۲۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۵۰ دلار کاهش یافته است. حجم معاملات اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰.۱۱ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۴ درصد کاهش داشته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml