بازگشت سکه به کانال ۲۶ میلیون تومانی / قیمت طلا و سکه در بازار امروز

اقتصاد ۱۰۰- قیمت طلا و سکه امروز روند نزولی دارد به گونه‌ای که سکه امامی به کانال ۲۶ میلیون تومانی بازگشته است. قیمت دلار وانس جهانی نیز کاهشی است.

 بازگشت سکه به کانال 26 میلیون تومانی / قیمت طلا و سکه در بازار امروز

حجم ویدیو: ۵.۲۸M
|
مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۳۰
دانلود ویدیو

امروز، چهارشنبه ۱۲ مهر تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت طلا و سکه ، هر دو مانند دیروز روند نزولی دارد. روز گذشته، با وجود تعطیلی بازار، بر اساس اعلام برخی منابع، بازار طلا روند کاهشی داشت و سکه امامی در آستانه بازگشت به کانال ۲۶ میلیون تومانی قرار گرفته بود. امروز تحولات بازار نشان می‌دهد که هم  قیمت طلا و هم قیمت سکه همچنان کاهشی است و سکه امامی به کانال پایین‌تر رفته. همچنین دلار در کانال ۴۹ هزار تومانی روند کاهشی دارد. روند قیمت انس هم امروز نزولی است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی کاهشی است و دو میلیون و ۲۳۳ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می‌شود که حدود ۱۷ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته است.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر نزولی و ۲۶ میلیون و ۹۹۳ هزار تومان است؛ حدود ۵۸ هزار تومان کمتر از روز کاری گذشته.

همچنین نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز حدود ۱۱۲ هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود ۲۴ میلیون و ۲۸۹ هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با حدود ۷۶ هزار تومان افزایش نسبت به روز کاری گذشته، به پنج میلیون و ۷۱۴ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی نیز امروز ۳۶ هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به حدود سه میلیون و۱۸ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، ۵۰ هزار تومان داشته است. حباب نیم‌سکه اما با ۲۹ هزار تومان افزایش، روی چهار میلیون و ۱۶۴ هزار تومان ایستاده است.

همچنین امروز ربع سکه، با نرخ ۹ میلیون و ۸۴۳ هزار تومان داد و ستد می‌شود که که تا لحظه تنظیم این خبر ۵۰ هزار تومان کاهش را تجربه کرده است. حباب آن نیز ۱۸ هزار تومان کاهش یافته و روی رقم چهار میلیون و ۵۲۰ هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز بدون تغییر، با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه اما حدود ۱۸ هزار تومان افزایش قیمت داشته و به سه میلیون و ۱۸۲ هزار تومان رسیده است.

کاهش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا، بر خلاف دیروز، اندکی کاهشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند.

با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

طلای جهانی در بازه یک ماهه بازدهی منفی دارد و در ۳۰ روز گذشته حدود ۵.۳۵ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.

امروز هک قیمت طلا در بازارهای جهانی اندکی نزولی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۸۲۳.۱۵ دلار رسیده، این به معنای افت حدود ۰.۰۶ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

این روزها قیمت دلار در میانه کانال ۴۹ هزار تومانی درجا می‌زند. امروز نیز قیمت ارز در همین محدوده، نوسان کاهشی داشت. قیمت طلا و سکه نیز تحت تاثیر این مقوله در کنار روند کاهشی قیمت انس و رکود نسبی بازار، نزولی شده است.

معامله‌گران بازار طلا معتقدند در مدت اخیر روند کاهشی قیمت‌ها بیش از حد انتظار بوده. به اعتقاد آنها اوضاع اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم، فشار سیاست‌گذار برای ثبات قیمت دلار و افت شارپی طلای جهانی، از عواملی است که دست به دست هم داده تا سایه رکود بر بازار فلز زرد گسترده شود. در واقع، فعالان بازار طلا معتقدند رکود این بازار در ۶ ماهه نخست سال، همچنان ادامه دارد و این بازار، با وجود اتمام ماه‌های محرم و صفر، رونق نگرفته است. به گونه‌ای که معامله‌گران کماکان نظاره‌گر کاهش قیمت سکه و حال ورود آن به کانال ۲۶ میلیون تومانی هستند. به نظر می‌رسد روند نزولی قیمت‌ در بازار فلز زرد، فعالان این بازار را با ترس از متحمل شدن ضرر از هر معامله‌ای چه خرید و چه فروش مواجه کرده است.







وبگردی



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml