بازگشت قیمت دلار از پایین / سرنوشت دلار در دستان اونس طلا

تحلیلگران فنی معتقدند که سرنوشت قیمت دلار در دست قیمت هر اونس طلا است. اگر قیمت هر اونس طلا از سطح فعلی در پایان هفته عقب نشینی کند، ممکن است دلار افزایش یابد. در غیر این صورت، بازار فارکس همچنان در محدوده خودش آسیب خواهد دید.

به گزارش اخبار تایمز؛ قیمت دلار هرات که روز چهارشنبه از ۴۹ هزار و ۹۰۰ تومان آغاز و در معاملات روزانه بین ۴۹ هزار و ۸۵۰ تا ۵۰ هزار تومان در نوسان بود و در نهایت به ۴۹ هزار و ۹۵۰ تومان رسید، به پایان رسید اما این پایان کار نبود و قیمت دلار در بازار هرات به کانال ۵۰ هزار تومان بازگشت و ۵۱ هزار و ۴۵۰ تومان بسته شد. قیمت دلار هرات در این دو هفته بارها به سطح حمایتی ۴۸۸۰۰ توکن رسید و نتوانست این سطح حمایت را از دست بدهد.

قیمت درهم از ۱۳۸۰۰ تومان شروع شد و با نرخ روز گذشته بسته شد. با این قیمت درهم، دلار ۵۰ هزار و ۶۴۰ تومان برآورد می شود. قیمت تتر در معاملات روز چهارشنبه بین دو سطح ۵۰۵۰۰ و ۵۰۸۰۰ توکن در نوسان بود.

در پشت صحنه روز چهارشنبه بازرگانان به گفتگوهای رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق علاقه مند شدند. حمید حسینی اظهار داشت: عراقی ها تصمیم دارند در ماه های آینده معاملات غیررسمی دلار را در بازار عراق انجام دهند. به گفته معامله گران، با توجه به وابستگی دلار تهران به دلار سلیمانیه، چنین اتفاقی می تواند بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

به گفته تاجران، نوسانگران با افزایش قیمت اونس، دلار هرات را فروختند و در بازار جهانی طلا شروع به خرید کردند. قیمت جهانی طلا روز چهارشنبه به ۲۰۴۸ دلار رسید و به همین دلیل طلای آب شده و سکه امامی در برابر دلار افزایش یافت.

این معامله گران با اشاره به قیمت دلار سلیمانیه که در معاملات روز چهارشنبه بیش از ۴۰۰ تومان اختلاف با دلار هرات داشت، گفتند که آربیتراژ بین اونس و دلار هرات انجام شده است. هر چند در معاملات روز چهارشنبه قیمت دلار هرات تا ۴۹ هزار تومان افزایش یافت، اما قیمت دلار سلیمانیه نتوانست زیر ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تثبیت شود و به بیش از ۵۰ هزار و ۵۴۰ تومان در پشت خط افزایش یافت.

تحلیلگران فنی معتقدند که سرنوشت دلار در دست قیمت طلا است. اگر قیمت هر اونس طلا از سطوح فعلی در پایان هفته کاهش یابد، ممکن است دلار افزایش یابد، اما در غیر این صورت، ممکن است با افزایش قیمت اونس به بالاترین حد خود برسد. همچنین مقاومت ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومانی در بازار سلیمانیه حائز اهمیت است. اگر امروز قیمت دلار از این سطح عبور کند، ممکن است قیمت دلار هرات را به سمت مقاومت سوق دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml