بازی هوشمندانه طارمی پاسخی به توهین های نژادپرستانه است

یکی از اعضای سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال گفت: محکومیت های لفظی نژادپرستانه چندان فایده ای ندارد، شاید بهتر باشد فیفا، یوفا و حتی AFC با توهین های نژادپرستانه برخورد قاطع کنند.

به گزارش اخبار تایمز، ابراهیم قاسم پور درباره توهین نژادپرستانه بازیکن سابق اسپورتینگ پرتغال به مهدی طارمی بازیکن تیم ملی کشورمان که در تیم فوتبال پورتو بازی می کند، اظهار داشت: اگرچه به نظر می رسد نژادپرستی در دنیا از بین رفته است و خیلی ها مخالف آن هستند. فقط در پرتغال نیست. بلکه در برخی دیگر از کشورهای جهان مانند ایالات متحده هنوز هم حوادث نژادپرستی زیادی وجود دارد. در آمریکا که هنوز موضوع سیاه‌پوستان و سفیدپوستان مطرح است و در برخی دیگر از کشورها هنوز موضوع رنگین پوستان به طور کامل حل نشده است.

وی افزود: پرتغال هم سابقه استعمار دارد، سلطه جو بودند و برخی از آثار او هنوز در بوشهر موجود است و رئیسعلی دلواری را حتماً به یاد داشته باشید، پس نباید از توهین نژادپرستانه یک فوتبالیست سابق خیلی تعجب کنید. بازیکن این کشور به مهدی طارمی.» نژادپرستی در همه جای دنیا محکوم است و من هم مانند بازیکنان تیم ملی و فدراسیون این اتفاق زشت را محکوم می کنم اما باید پذیرفت که این محکومیت های شفاهی چندان به درد نمی خورد. رویکردی قاطع داشته باشید.

بازی هوشمندانه طارمی پاسخی به توهین های نژادپرستانه است

قاسم پور حتی با اشاره به اقدام فرانسه و رابطه این کشور با کشورهای آفریقایی مانند گابن و نیجر گفت: حتی در بحث اقتصادی هم شاهد چنین رفتاری هستیم و فرانسه هم اکنون که کشورهای آفریقایی جلوی آن ایستاده اند و می گویند که می خواهند. از منابع کشورمان استفاده کنیم، خودمان از آنها استفاده کنیم. او تهدید به حمله نظامی می کند!

عضو سابق کمیته فنی فدراسیون فوتبال با اشاره به سبک بازی مهدی طارمی و همچنین سکوت او در برابر این توهین ها گفت: گفته می شود طارمی با شیرجه پنالتی می گیرد، باید بگوییم که این یک پنالتی است. نشانه هوش بالای طارمی. بزرگ ترین بازیکنان دنیا هم برای گرفتن پنالتی تلاش می کنند و قطعاً داور بچه نیست و از طرفی کمک داور ویدیویی هم وجود دارد. طارمی قطعا با هوشمندی خود جواب این افراد را در زمین می دهد و روز به روز می درخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml