باور کنید جام ملت‌ها هنوز شروع نشده!/ امشب منتظر نمایش عربستان هستیم

باور کنید جام ملت‌ها هنوز شروع نشده!/ امشب منتظر نمایش عربستان هستیم

امشب عربستان هم به میدان خواهد آمد تا در پایان دور اول جام ملت‌های آسیا از همه مدعیان رونمایی شده باشد.

تنها دو بازی دیگر به پایان دور اول مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا باقی است و امروز تیم‌های گروه ششم هم به میدان می‌آیند تا پرونده بازی اول تمام تیم‌ها بسته شده و چهره مدعیان را واضح‌تر ببینیم. اگرچه فوتبال در آسیا بسیار پیشرفت کرده حالا دیگر هیچ حریفی را نمی‌شود دست کم گرفت یا نتیجه هیچ مسابقه‌ای از قبل قابل پیش‌بینی نیست، اما باز به موازات پیشرفته تیم‌های ضعیف‌تر تیم‌های قوی‌تر هم کار کرده‌اند و فاصله آنها کاملاً محسوس است.

همیشه بازی اول در هر تورنمنت و هر رشته ورزشی بسیار سخت است اما حتی در همین بازی اول هم مدعیان خود را نشان می‌دهند و اختلاف سطح آنها با سایر رقبا عیان می‌شود. نگاه کنید به نتایجی که ۴ مدعی اصلی جام ملت‌های آسیا (هنوز عربستان به زمین نرفته) در بازی اول گرفتند؛ ژاپن و ایران چهار گل به حریف خود زدند و کره جنوبی و استرالیا هم با اختلاف دوگل پیروز شدند.

به نتایج تیم‌های قطر (۳-۰لبنان)، عراق (۳-۱ اندونزی)، اردن (۴-۰ مالزی) و امارات (۳-۱ هنگ کنگ) و همین امشب عمان نگاه کنید! دیگر فقط نمی‌شود آن پنج مدعی سنتی را شانس اصلی قهرمانی در جام ملت‌ها نامید و حالا باید از فاصله کمتر مدعیان درجه ۲ با ۵ غول آسیا صحبت کرد. بماند که در نمایش و نتیجه تیم‌های ضعیف‌تر هم جرقه‌هایی بود که برای آینده هشدار می‌داد. جرقه‌هایی مثل رقبای ژاپن و کره جنوبی که مقابل این تیم‌ها جلو افتادند، گلزنی فلسطین به ما ثابت کرد که دیگر در فوتبال آسیا نمی‌شود هیچ رقیبی را دست کم گرفت.

به طور همزمان این حقیقت هم ثابت شد که جام ملت‌های واقعی در مرحله حذفی آغاز خواهد شد. یعنی جایی که غربال اولیه تکان خورده و ۱۶ تیم برتر از دور گروهی صعود می‌کنند، مسابقاتی که دیگر فرصت جبران اشتباه نیست و هر بازی باید یک برنده داشته باشد!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml