با این میوه در کمتر از چهار روز سلامت روان خود را تقویت کنید!!!

میوه در بشقاب شما می تواند یک تقویت کننده خلق و خوی قوی باشد. افزودن این میوه با پوست پف کرده به رژیم غذایی می تواند نشاط و سلامت روان شما را در کمتر از چهار روز بهبود بخشد.
به گزارش اخبار تایمز و به نقل از فرارو؛ وقتی به ویتامین C فکر می کنیم، معمولاً به پرتقال و مرکبات فکر می کنیم. اما میوه دیگری وجود دارد که تقریباً دو برابر یک پرتقال ویتامین C دارد: کیوی.
نتایج مطالعه ای که اخیراً در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شده است نشان می دهد که چگونه خوردن کیوی می تواند بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. شرکت کنندگان در این مطالعه چهار روز قبل از خوردن دو عدد کیوی در روز بهبودهایی در خلق و خوی، اعتماد به نفس، خوش بینی و هدف گذاری خود مشاهده کردند که دو هفته بعد به اوج خود رسید.
تاملین کانر استاد روانشناسی در دانشگاه اوتاگو در نیوزیلند است. یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «خیلی خوب است بدانید که تغییرات کوچک در رژیم غذایی افراد، مانند افزودن کیوی، می تواند تفاوتی در احساس روزانه افراد ایجاد کند.
محققان بر این باورند که این تغییرات در خلق و خو ممکن است تا حدی به دلیل محتوای بالای ویتامین C موجود در این میوه باشد. نتایج مطالعات قبلی نشان داده است که مصرف ویتامین C با بهبود خلق و خو، سرزندگی، رفاه و کاهش افسردگی مرتبط است، در حالی که کمبود ویتامین C با نرخ بالاتر افسردگی و اختلالات شناختی مرتبط است.
با این میوه در کمتر از چهار روز سلامت روان خود را تقویت کنید!!!
در یک مطالعه اخیر، تیم تحقیقاتی ۱۵۵ شرکت کننده را به سه گروه تقسیم کردند: کسانی که روزانه ۲۵۰ میلی گرم مکمل ویتامین C مصرف می کردند. افرادی که دو عدد کیوی مصرف کردند و افرادی که یک قرص دارونما مصرف کردند. در پایان مطالعه، مشاهده شد که خلق و خوی کسانی که ویتامین C و کیوی مصرف می کردند بهبود می یابد، اما تنها کسانی که کیوی مصرف می کردند احساس موفقیت می کردند.
بن فلچر، که این تحقیق را به عنوان بخشی از تحقیقات دکترای خود انجام داد، گفت: “نتیجه این تحقیق به ما کمک می کند تا ببینیم آنچه می خوریم می تواند تأثیر نسبتاً فوری بر احساس ما داشته باشد.” او ادامه می‌دهد: «سلامت روان شرکت‌کنندگان ما در ابتدا نسبتاً خوب بود، بنابراین نیازی به بهبود زیادی نداشتند، اما همچنان گزارش دادند که از مداخلات کیوی یا ویتامین C سود می‌برند.»
او می‌افزاید: «اگرچه شرکت‌کنندگانی که قرص‌های ویتامین C مصرف کردند نیز بهبودی نشان دادند، اما بیشترین تأثیر پس از مصرف کیوی کامل مشاهده شد، که نشان می‌دهد ممکن است مواد مغذی دیگری در کیوی کامل وجود داشته باشد که ممکن است به سلامت روان کمک کند.» نیز کمک کند.”
او می‌گوید: «ما با گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی شما، رویکردی جامع به تغذیه و سلامتی را تشویق می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml