خرید شمش طلا با ۳۰۰ هزار تومان!

به گفته یک مقام بورسی، اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با دریافت کد بازار مالی بورس کالا حداقل با ۳۰۰ هزار تومان وارد بازار گواهی شمش شوند.

به گزارش اخبار تایمز؛ بورس کالای ایران در راستای توسعه ابزارهای مالی خود، در اسفندماه سال گذشته معاملات گواهی سپرده شمش طلا را راه اندازی کرد که با توجه به احتمال ورود سرمایه های خرد به این معاملات، بیش از یک تن شمش طلا در این معاملات معامله شده است. این بازار

فرض کنید با در نظر گرفتن قیمت حدود سه میلیون تومان برای هر گرم طلای ۲۴ عیار، برای خرید شمش یک کیلویی به سرمایه ای در حدود ۳ میلیارد تومان نیاز است، اما همه مردم می توانند گواهی سپرده شمش طلا را معادل یک دهم خریداری کنند. گرمی با سرمایه ۳۰۰۰۰۰ تومان. در بورس کالا بخرید و هیچ یک از مشکلات معامله در بازار فیزیکی طلا را نداشته باشید.

سوال: در مورد گواهی سپرده شمش طلا بفرمایید چه نوع ابزاری است و نرخ پذیرش معاملات چقدر بوده است؟

اسکندری: حتما مستحضر هستید که افزایش قیمت طلا در سال های اخیر و در نتیجه افزایش حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در این بازار باعث شده تا بسیاری از گروه ها به سرمایه گذاری در طلا دسترسی نداشته باشند.

خرید شمش طلا با 300 هزار تومان!

از سوی دیگر به دلیل عدم وجود جایگزین مناسب برای سکه طلا که در بین مردم شناخته شده و دارای شرایط استاندارد باشد، شاهد افزایش تقاضا برای انواع مشک ها و در نتیجه تشکیل حباب قیمتی در این بازار با بررسی هایی که بورس کالا برای رفع این دو دغدغه اساسی انجام داد، مقرر شد با توجه به ظرفیت های مطلوب در تولید و واردات شمش طلا در کشور، اوراق بهادار مبتنی بر شمش طلا به عنوان یک ابزار بسیار مناسب در نظر گرفته شود. جایگزین. برای سکه طلا را وارد بازار کرد. زیرا علاوه بر ظرفیت ذکر شده، شمش طلا یک دارایی پایه استاندارد بوده و با حداقل حباب قیمتی معامله می شود و قیمت آن صرفا بر اساس ارزش طلا است.

برای اینکه امکان حضور اکثریت مردم فراهم شود، حداقل واحد معامله در این بازار ۱۰۰ سوت یا یک دهم گرم شمش طلای ۹۹۵ عیار (یعنی نزدیک به ۲۴ عیار) است. بنابراین کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با دریافت کد بازار مالی بورس کالا با حداقل سرمایه ۳۰۰ هزار تومان وارد این بازار شوند.

از دیگر مزایای این بازار، امکان انجام معاملات به صورت آنلاین است و خوشبختانه با استقبال خوب این بازار، بیش از یک تن از حدود ۱۰۹۰ کیلوگرم شمش طلا از بدو تاسیس تاکنون معامله شده است. مقبولیت این بازار برای عرضه کنندگان نیز بالا بوده است زیرا شرکت های تولید و واردکننده شمش طلا نیز متقاضی عرضه در این بازار هستند و در حال حاضر ۷ عرضه کننده بیش از ۳ تن شمش طلا را در خزانه پذیرفته شده بورس واریز کرده اند. این امر بازار را رقابتی تر می کند و در نتیجه کشف نرخ های منصفانه را بهبود می بخشد.

سوال: لطفاً اگر نکته ای در رابطه با موضوع مالیات در معاملات گواهی سپرده شمش وجود دارد، بفرمایید.

اسکندری: بر اساس قانون مالیات های مستقیم، نقل و انتقال، صدور و ابطال و معاملات ابزارهای مالی موضوع بند ۲۴ ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار از پرداخت مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

شناسایی و تصویب ابزارهای مذکور نیز بر عهده شورای عالی بورس و اوراق بهادار است. گواهی سپرده کالایی به عنوان ابزار امنیتی و مالی مصوب شورای عالی بورس، مشمول مزیت مذکور خواهد بود و افراد بابت معاملات این اوراق در بورس، مالیات پرداخت نخواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml